2007-10-03, 03:23
Medlem
Flytande_argots avatar
Sökte på VLC men fick inga träffar, vilket var lite märkligt? Kan ju vara sökfunktionen som är lite rubbad igen.
Hur som helst, jag kör VLC på min XP-burk. Jag har en vanlig plattskärm och en TV ansluten till mitt grafikkort. Nu vill jag att VLC ska välja att alltid spela upp filmer på TV:n. Har valt Display2 i önskad visningsenhet, men när jag kör VLC så kommer det bara ljud, och ingen bild. Väljer jag att köra som vanligt, och lixom dra över VLC till TV:n och maximera så fungerar det oftast, men ibland när jag har en spellista med typ tecknad och byter filformat från ett avsnitt som är .avi till .mpg så kan bilden försvinna från TV:n och man får börja trixa, eller så dyker själva VLC-fönstret upp och lägger sig över det som ska visas så man får gå upp till datorn och trycka bort det.

Någon som vet hur man lättast kan ställa in det så att allting alltid visas i display2, full skärm utan en massa tjafs som strular till det?
Citera
2007-10-03, 03:42
Medlem
Rauzs avatar
Vilket grafikkort har du?

Har svarat på den här frågan ett tjugotal gånger här på Flashback (inte ditt fel att sökfunktionen är sämst) men det du söker är något som heter overlay/överlagring/fullskärmsvideo eller liknande i inställningarna till ditt grafikkort.

Du ska kunna ställa in så att all video automatiskt visas i fullskärm på valfri skärm, i det här fallet din tv.
Så har jag det inställt här hemma och det innebär att jag, och ev gäster, kan se på video från dator på tv:n samtidigt som jag sitter vid datorn och gör annat.
Kan till och med ha videospelarens fönster minimerat. Och det fungerar oavsett spelare, alltså inget du ställer in i VLC.
Citera
2007-10-03, 16:11
Medlem
Flytande_argots avatar
Ah, tackar. Jag har ett GeForce 7800GT. Ska kika lite på vad som går att bocka i och ställa in där får se om det löser problemet!

Hittade "Alternativ för fullskärmsvideo" i Nvidia-kontrollpanelen. Fanns inte så mycke att ändra där. Men jag ställde in så att videofönstret inte blir svart när jag flyttar det från skärmen till TV:n, bara det var ju en vinst för mig i det här sammanhanget!

Men de andra inställningarna hittar jag inte...

Ska ta och kika bland dina andra inlägg och se om jag kan hitta en tråd med den här infon i den vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in