2007-10-03, 00:05
Moderator
skunkensunes avatar
Har precis fått hjälp med att montera ihop en dator och allt funkar förutom ljudet som krånglar lite.

Har självklart installerat ljuddrivrutinerna men inget ljud hörs förutom när jag kör testen i managern på den installerade drivrutinen.

Om jag tar upp ljud och ljudenheter i kontrollpanelen så står det "ingen ljudenhet", men jag hör ju som sagt ljud när jag kör testljuden i managern.

Ljudet är det som är integrerat med moderkortet:

http://www.datorbutiken.com/se/defau...?Product=ASP5K
Citera
2007-10-03, 00:40
Medlem
Tajger66s avatar
Om du har Windows så är det säkert det som krånglar för dig, jag läste en tråd här igår om precis samma sak och svaren var krångel med Windows, har själv inte haft ljud på ca 4 månader, bytte ljudkort mm, men det visade sig att när jag installerade om Win så funkade det igen...jag har XP pro, det kan ju vara annat också så klart....
Citera
2007-10-03, 00:47
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tajger66
Om du har Windows så är det säkert det som krånglar för dig, jag läste en tråd här igår om precis samma sak och svaren var krångel med Windows, har själv inte haft ljud på ca 4 månader, bytte ljudkort mm, men det visade sig att när jag installerade om Win så funkade det igen...jag har XP pro, det kan ju vara annat också så klart....

Har vanliga XP. Orkar (vill inte) installera om...

Men skulle det kunna vara felkopplat? Jag menar, jag får ju ljud men ändå inte...
Citera
2007-10-03, 02:03
Medlem
Xstars avatar
Visst, du har drivrutiner... men har du de senaste drivrutinerna, från tillverkarens hemsida?

Viktigt viktigt.
Citera
2007-10-03, 07:40
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xstar
Visst, du har drivrutiner... men har du de senaste drivrutinerna, från tillverkarens hemsida?

Viktigt viktigt.
sen om inte det funkar kan det väl vara bekvämt att tjacka nån value OEM soundblaster för 300 spänn o stoppa i, då borde det väl bli plug and play bara?
Citera
2007-10-03, 08:40
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xstar

Viktigt viktigt.

Guess what....

Tack!
Citera
2007-10-03, 15:16
Medlem
Xstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune

Guess what....

Tack!

LOL!