Har köpt mig en 60% vodka. Till skillnad från min polare som groggar med denna flaska så tänker jag krydda den. Vad är det som gäller? Hur går man tillväga? Någon som har en god mix att tipsa om? Turkisk peppar? Något som naturen kan bjuda på?
Pors är den godaste örten att krydda med enligt mig. Mn man måste skörda på våren. Dra till din lokala vinbord och köp torkade örter om du bor i en stad! Inte mycket i naturen att krydda md såhär års. Blåbr/Lingon/slånbär/rönnbär kanske? Har testat alla och det blir bra om man gillar fruktig sprit! Du kan även göra på trattkantarell. Jag testade efter recept i snapsbok. använd google...
Turkispeppar shots är min favorit men inget speciellt med det, bara otroligt gott, och för sånna som mig som inte gillar smaken av sprit så är turkisk peppar det absolut bästa, blir starkt och gott bara
Turkisk peppar raderar precis all spritsmak. Men testa släng i några folieplattor med sådana där karameller (från Karamellpojkarna, finns i Ice Mint, Lime, Tutti-Frutti, Viollakrits)
Mums!
Johannesört är ju en klassisk ört att krydda med, är ju milt ångestdämpande också. Kanske det skulle boota alkoholen tro.
Ps: är ju "något" lagligare också.
Turkisk peppar raderar precis all spritsmak. Men testa släng i några folieplattor med sådana där karameller (från Karamellpojkarna, finns i Ice Mint, Lime, Tutti-Frutti, Viollakrits)
Mixar man det med diskmaskin som folk snackar om?
Funkar det med orginalflaskan i det läget eller vad för flaska ska man ha som är tillräckligt tät i korken?
Mixar man det med diskmaskin som folk snackar om?
Funkar det med orginalflaskan i det läget eller vad för flaska ska man ha som är tillräckligt tät i korken?
Jo, godis-shot körs med fördel i diskmaskin ett par vändo, skaka om som fan i mellan. Originalkorken brukar duga ypperligt men se till att ha dragit åt den ordentligt.
Det känns som godisvägen is the wat to go. Johannesört hade varit trevligt men vet inte riktigt hur mycket jag skall prega ner i flaskan.
Men tabletterna nu då? Hur gör jag? Ska jag ta ett paket godis och trycka ner i flaskan? Jag silar ju gör isåfall det sen för att slippa ha tabletter i flaskan eller?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!