Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-10-02, 21:35
Medlem
FunZies avatar
Hejsan!

Har köpt mig en 60% vodka. Till skillnad från min polare som groggar med denna flaska så tänker jag krydda den. Vad är det som gäller? Hur går man tillväga? Någon som har en god mix att tipsa om? Turkisk peppar? Något som naturen kan bjuda på?
Citera
2007-10-02, 21:38
Medlem
Pors! Eller någon annan god ört. Ska du supa på den eller ha som snaps?
Citera
2007-10-02, 21:48
Medlem
FunZies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenix85
Pors! Eller någon annan god ört. Ska du supa på den eller ha som snaps?

Snaps, givetvis!

Pors?

Hur går jag tillväga?
Citera
2007-10-02, 22:16
Medlem
Pors är den godaste örten att krydda med enligt mig. Mn man måste skörda på våren. Dra till din lokala vinbord och köp torkade örter om du bor i en stad! Inte mycket i naturen att krydda md såhär års. Blåbr/Lingon/slånbär/rönnbär kanske? Har testat alla och det blir bra om man gillar fruktig sprit! Du kan även göra på trattkantarell. Jag testade efter recept i snapsbok. använd google...
Citera
2007-10-02, 22:41
Medlem
gipzys avatar
Turkispeppar shots är min favorit men inget speciellt med det, bara otroligt gott, och för sånna som mig som inte gillar smaken av sprit så är turkisk peppar det absolut bästa, blir starkt och gott bara
Citera
2007-10-02, 23:38
Medlem
Turkisk peppar raderar precis all spritsmak. Men testa släng i några folieplattor med sådana där karameller (från Karamellpojkarna, finns i Ice Mint, Lime, Tutti-Frutti, Viollakrits)
Citera
2007-10-02, 23:46
Medlem
Zumas avatar
Pröva slänga i lite granbarr och citron, bara gissar
Citera
2007-10-02, 23:50
Medlem
Marijuana går att krydda med. Testa, vetja!
Citera
2007-10-03, 00:33
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoq
Marijuana går att krydda med. Testa, vetja!
Mums!
Johannesört är ju en klassisk ört att krydda med, är ju milt ångestdämpande också. Kanske det skulle boota alkoholen tro.
Ps: är ju "något" lagligare också.
Citera
2007-10-03, 01:51
Medlem
Borgeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markinus.
Turkisk peppar raderar precis all spritsmak. Men testa släng i några folieplattor med sådana där karameller (från Karamellpojkarna, finns i Ice Mint, Lime, Tutti-Frutti, Viollakrits)

Mixar man det med diskmaskin som folk snackar om?
Funkar det med orginalflaskan i det läget eller vad för flaska ska man ha som är tillräckligt tät i korken?
Citera
2007-10-03, 01:58
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borgeen
Mixar man det med diskmaskin som folk snackar om?
Funkar det med orginalflaskan i det läget eller vad för flaska ska man ha som är tillräckligt tät i korken?
Jo, godis-shot körs med fördel i diskmaskin ett par vändo, skaka om som fan i mellan. Originalkorken brukar duga ypperligt men se till att ha dragit åt den ordentligt.
Citera
2007-10-03, 06:40
Medlem
FunZies avatar
Det känns som godisvägen is the wat to go. Johannesört hade varit trevligt men vet inte riktigt hur mycket jag skall prega ner i flaskan.

Men tabletterna nu då? Hur gör jag? Ska jag ta ett paket godis och trycka ner i flaskan? Jag silar ju gör isåfall det sen för att slippa ha tabletter i flaskan eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in