• 1
  • 2
2007-10-02, 19:26
Medlem
Gustavkukens avatar
Finns det några vettiga sådana? Gröna lunder och heron city vet jag såklart redan om, så tips om dem undanbedes
Citera
2007-10-02, 20:08
Medlem
The Plays? Sidogata vid Hötorget.
Citera
2007-10-02, 20:19
Medlem
Gustavkukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaderKung
The Plays? Sidogata vid Hötorget.

Det är väl ändå ett internet-café och inte en arkadhall? Eller är jag helt ute och cyklar?

Surfade in på deras hemsida och de där stod det bara om diverse lan-spel, datorer och flipperspel.
Citera
2007-10-02, 20:26
Medlem
Nej, du tänker på Matrix?
Citera
2007-10-02, 20:59
Medlem
Rakiis avatar
Hur är Heron Citys hall nuförtiden, fungerar det fortfarande att besöka för att få ett så pass blandat utbud av spel mer än flipper och pistolspel som det var då det begav sig då stället var nytt? Funderar på att besöka det igen då jag haft sug efter att lira arkad igen efter några år...
Citera
2007-10-02, 21:36
Medlem
techno_the_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavkuken
Det är väl ändå ett internet-café och inte en arkadhall? Eller är jag helt ute och cyklar?

Surfade in på deras hemsida och de där stod det bara om diverse lan-spel, datorer och flipperspel.
Dom hade ju arkad förr
men så gick det ju rätt åt helvete för dom har jag för mig efter att dom bytte ägare
maskinerna var dåligt skötta & dom fick knappt några kunder

om dom har kvar maskinerna vet jag inte men sist för något år sen jag var inne där så fanns det både datorer samt några arkadspel..
Citera
2007-10-03, 20:11
Medlem
Verkar inte finnas ett så stort utbud med andra ord? =)
Citera
2007-10-06, 12:46
Medlem
Jag gick förbi "The Plays" igår... trodde jag. Dom tycks ha klappat igen stället. Där fanns nu en klädbutik och Taco Bar!
/SK
Citera
2008-06-03, 21:25
Medlem
Rakiis avatar
Arkadhallar i Stockholm - Finns det alls?

Ja, det var ju längesedan, alltför längesedan känns det som då man var en liten grabb och gjorde av med sin veckopeng i form av småmynt och sedlar som man omvandlade till krediter i spelautomater runt omkring i Sverige. Tiden har gått och spelkonsollerna har ju fått större plats i varje persons vardagsrum som kallar sig gamer, men frågan är ändå om det finns intresse kvar för just retro på arkad? I Göteborg vet jag i alla fall att Liseberg har ett enormt bra och stort utbud av arkadspel, men här i Stockholm är väl det närmaste Cybertown eller dylikt, kanske något litet Internetkafé kan ha, men är det så pass torrt annars?
Citera
2008-06-06, 03:16
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
I Göteborg vet jag i alla fall att Liseberg har ett enormt bra och stort utbud av arkadspel
Mja, jag skulle inte kalla det enormt bra och stort utbud...eller ok, dom har en del.

Men det känns som om det alltid varit samma spel sedan länge. Är sällan på Liseberg (är ingen karusellmänniska) så man går ju såklart in på arkadhallen när man väl är där, och varje gång tycker jag mig se samma gamla slitna spel.

Trist då man vill se lite nya häftiga grejjer.

Men nu handlar tråden om Stockhom och arkadhallar och där är jag helt vilse tyvärr.

Vore kul med en schysst hall där man kunde testa på nya spel (Street Fighter 4 någon?).

Citera
2008-06-06, 03:24
Medlem
Mollgans avatar
Som sagt. Grejerna på Liseberg har inte bytts de senaste 10 åren känns det som.
Citera
2008-06-06, 13:19
Medlem
Gravity2s avatar
Heron City har ett gäng, har dock aldrig vart in där själv, såg det när jag var på Media Markt sist...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in