Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-10-02, 17:09
  #1
Medlem
Aloha!

Ska på en arbetsintervju nästa vecka hos ett ledande vaktbolag...
i klass med G4S & Securitas...
Igår (måndag) vad jag hos en vän där vi rökte på och snortade lite koks...

dagen efter alltså (idag) tisdag så får jag reda på att dom vill ha mig på en intervju, och jag vill helst inte torska pga drogerna som sitter i kroppen...
Hade dom bara ringt en dag tidigare hade jag nog nöjt mig med ett glass mjölk

Men hur som helst... är drogtesterna obligatoriska innan anställning eller tar dom bara pissprov vid misstanke?!?

Om jag postat i fel forum får mod görna flytta över den..

Mvh / Butch
2007-10-02, 17:28
  #2
Medlem
Krackshots avatar
Jag tror (observera TROR) att det är obligatortiskt. Då det är ett ganska viktigt jobb och du har befogenhet att klubba folk om det krävs, tror jag att dom lägger vikt på att man är drogfri.

Vet iallafall att min goda väns mamma genomgår regelbundna drogtester, hon jobbar för G4S (kör värdetransport). Det skiljer kanske mellan firmorna, men jag gissar att dom går under en högre bestämning än företagets policy.
2007-10-02, 18:19
  #3
Medlem
Ett tips är att leta upp något fullt lagligt preparat som skulle förstöra eventuella drogtester. Inte för att inta det men som ursäkt för varför du inte borde göra drogtest vid själva intervjun utan senare.
2007-10-02, 19:26
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Velon
Ett tips är att leta upp något fullt lagligt preparat som skulle förstöra eventuella drogtester. Inte för att inta det men som ursäkt för varför du inte borde göra drogtest vid själva intervjun utan senare.

exempelvis vad för slags legal preparat pratar vi om?
2007-10-02, 19:27
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Velon
Ett tips är att leta upp något fullt lagligt preparat som skulle förstöra eventuella drogtester. Inte för att inta det men som ursäkt för varför du inte borde göra drogtest vid själva intervjun utan senare.


OMG! Om dom kör regelbunda tester på G4S så lär jag juh torska på en gång!
De betyder juh att dom kommer pisstesta mig innan min anställning...
Dom var tvugna att ringa precis dagen efter man rökt lite... vilket jävla skit alltså
2007-10-02, 20:34
  #6
Medlem
Ozmeisters avatar
Felpost
2007-10-02, 21:29
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Butcher
OMG! Om dom kör regelbunda tester på G4S så lär jag juh torska på en gång!
De betyder juh att dom kommer pisstesta mig innan min anställning...
Dom var tvugna att ringa precis dagen efter man rökt lite... vilket jävla skit alltså

Intervjun är gissningsvis inte precis innan anställning. Kan du slippa pisstestet på intervjun kanske du har tur och blir ren innan det är dags igen. Jag har inte en aning om hur länge sånt skit sitter kvar i blodet men räkna på det och se om det finns möjligheter att förhala eventuella tester tills du känner dig trygg.
2007-10-02, 22:14
  #8
Medlem
CGGHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Butcher
Aloha!

Ska på en arbetsintervju nästa vecka hos ett ledande vaktbolag...
i klass med G4S & Securitas...
Igår (måndag) vad jag hos en vän där vi rökte på och snortade lite koks...

dagen efter alltså (idag) tisdag så får jag reda på att dom vill ha mig på en intervju, och jag vill helst inte torska pga drogerna som sitter i kroppen...
Hade dom bara ringt en dag tidigare hade jag nog nöjt mig med ett glass mjölk

Men hur som helst... är drogtesterna obligatoriska innan anställning eller tar dom bara pissprov vid misstanke?!?

Om jag postat i fel forum får mod görna flytta över den..

Mvh / Butch

Beror lite på företag, men obl är det inte på nått.
2007-10-03, 00:22
  #9
Avstängd
$poker$s avatar
prova i drog forumet.
2007-10-03, 08:09
  #10
Medlem
pellepoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krackshot
Jag tror (observera TROR) att det är obligatortiskt. Då det är ett ganska viktigt jobb och du har befogenhet att klubba folk om det krävs, tror jag att dom lägger vikt på att man är drogfri.

Vet iallafall att min goda väns mamma genomgår regelbundna drogtester, hon jobbar för G4S (kör värdetransport). Det skiljer kanske mellan firmorna, men jag gissar att dom går under en högre bestämning än företagets policy.

Väktare har inte befogenhet att klubba ner folk, varför tror alla det? Hur som helst, så är det givetvis viktigt att man är drogfri, och många företag, även i andra branscher låter drogtesta sin personal.

vad jag vet har man ibland återkommande tester och har de misstanke att någon av deras anställda knarkar så lär de styra drogtesterna, så de "drabbar" den personen.
2007-10-03, 12:22
  #11
Medlem
Arbetade tidigare på ett vakbolag och körde då som väktare nere i tuben...
Inga drogtester, vaken innan anställning eller under anställning...
Såå under mina 2 år där s¨blev det inga "Stick kontroller"

Men NU ska jag på en intervju på ett ÄNNU större företag och min magkäsla säger mig att jag åker dit så de ryker om de

Visst så sitter kolan kvar i någon dag, men de haschet sitter juh upp till 4-5 veckor jag dricker vatten som en kamel men tror fan att jag inte får jobbet pga det...

Sååå jag lär väl sluta som väktare på något ruttet bolag och vakta seven eleven på nätterna
Jävligt dumt allts¨å
2007-10-03, 12:24
  #12
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Butcher
Arbetade tidigare på ett vakbolag och körde då som väktare nere i tuben...
Inga drogtester, vaken innan anställning eller under anställning...
Såå under mina 2 år där s¨blev det inga "Stick kontroller"

Men NU ska jag på en intervju på ett ÄNNU större företag och min magkäsla säger mig att jag åker dit så de ryker om de

Visst så sitter kolan kvar i någon dag, men de haschet sitter juh upp till 4-5 veckor jag dricker vatten som en kamel men tror fan att jag inte får jobbet pga det...

Sååå jag lär väl sluta som väktare på något ruttet bolag och vakta seven eleven på nätterna
Jävligt dumt allts¨å


haschet sitter fan inte kvar 4-5 veckor?
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback