Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-01, 22:05
  #1
Medlem
Hämtade just ner Expressen.se (City) där de har artiklar och en omröstning vilka antyder att det skulle finnas en stor grupp sitturinerare bland personer av manligt kön.

Nog för att det i det här landet numera finns gott om girlie men som är halvhomos, talar med pipig röst, röstar på miljöpartiet osv., men jag finner det likväl frapperande att det skulle anses vara ett vanligt förekommande fenomen. Anledningen är att jag finner det vara ett för extremt beteende i sig och att åtminstone jag aldrig har stött på fenomenet hos någon person ur någon social grupp.

Jag lägger det här under Politik - Inrikes eftersom jag anser att det i huvudsak är en politiskt speglad fråga.
2007-10-01, 22:12
  #2
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimjoe
Hämtade just ner Expressen.se (City) där de har artiklar och en omröstning vilka antyder att det skulle finnas en stor grupp sitturinerare bland personer av manligt kön.

Nog för att det i det här landet numera finns gott om girlie men som är halvhomos, talar med pipig röst, röstar på miljöpartiet osv., men jag finner det likväl frapperande att det skulle anses vara ett vanligt förekommande fenomen. Anledningen är att jag finner det vara ett för extremt beteende i sig och att åtminstone jag aldrig har stött på fenomenet hos någon person ur någon social grupp.

Jag lägger det här under Politik - Inrikes eftersom jag anser att det i huvudsak är en politiskt speglad fråga.

Ska ligga i GEREATRIK lådan eftersom alla män över 70 pissar sittande det tar så lång tid att trycka ut dropparna att han inte orkar stå!
2007-10-01, 22:12
  #3
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimjoe
Hämtade just ner Expressen.se (City) där de har artiklar och en omröstning vilka antyder att det skulle finnas en stor grupp sitturinerare bland personer av manligt kön.

Nog för att det i det här landet numera finns gott om girlie men som är halvhomos, talar med pipig röst, röstar på miljöpartiet osv., men jag finner det likväl frapperande att det skulle anses vara ett vanligt förekommande fenomen. Anledningen är att jag finner det vara ett för extremt beteende i sig och att åtminstone jag aldrig har stött på fenomenet hos någon person ur någon social grupp.

Jag lägger det här under Politik - Inrikes eftersom jag anser att det i huvudsak är en politiskt speglad fråga.

Hehe... "Politiskt speglad fråga"?

Möjligen ur perspektivet att moderaterna har pis(s)at ner sig, och
tagit plats på den röda toalettsitsen.
2007-10-01, 22:24
  #4
Medlem
Glödskals avatar
Hehe, jag och de flesta män med mig kommer aldrig sitta ner och kissa.

Varför? Därför att vi inte behöver. Så enkelt är det.

Det går faktiskt att kissa utan att stänka ned badrummet med urin. Allt som krävs är lite hjärna och lite motorik.
2007-10-01, 22:29
  #5
Moderator
Strix m/94s avatar
Det är...

...ett manligt ställningstagande att stå upp - mot feminismen!
Placera i feminism.
2007-10-01, 22:31
  #6
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimjoe
Hämtade just ner Expressen.se (City) där de har artiklar och en omröstning vilka antyder att det skulle finnas en stor grupp sitturinerare bland personer av manligt kön.

Nog för att det i det här landet numera finns gott om girlie men som är halvhomos, talar med pipig röst, röstar på miljöpartiet osv., men jag finner det likväl frapperande att det skulle anses vara ett vanligt förekommande fenomen. Anledningen är att jag finner det vara ett för extremt beteende i sig och att åtminstone jag aldrig har stött på fenomenet hos någon person ur någon social grupp.

Jag lägger det här under Politik - Inrikes eftersom jag anser att det i huvudsak är en politiskt speglad fråga.
Nej. Det är inte riktigt att det finns en stor grupp manspersoner som sitter och pinkar. Till att börja med är dylika omröstningar i kvällspressen precis skapta för att svara obstinat. Dessutom svarar varenda vänsterpartist och miljöpartist ja av ideologiska skäl och varannan kvinna svarar också ja som man av samma obstinata skäl.

Jag skulle tro att 95% av männen alltid föredrar att ståpinka oavsett vad expresserns skitpoll säger.
2007-10-01, 22:35
  #7
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Detta ämne definerar förmodligen vårat samhälle.
Kom inte Tito Beltran ut ur garderoben som en sittkissare för några år sedan?
2007-10-01, 22:49
  #8
Medlem
roadrashs avatar
Och sen den där killen i artikeln som hade byggt ett hinder för att inte folk skulle kunna stå och pissa på hans toalett...
2007-10-01, 22:59
  #9
Medlem
ubersantas avatar
Haha, det är så roligt att folk ens bryr sig. Jag gillar kommentarer från killar som står och kissar och ser ner på sittkissare.

Jag är en sittkissare. Varför?

1. Bekvämt att sätta sig ner och kissa. Varför stå när man kan sitta?
2. 0% chans till spill.

Folk som endast hänvisar till "jag kan stå och kissa, därför gör jag det" ger jag inte mkt för. Däremot om folk tycker det är bekvämare att stå och kissa är det ju en bra anledning. Jag tycker det är bekvämare att sitta.

Edit: Kom på att jag måste sätta upp en brasklapp. Där det är bekvämare och lättare/smidigare att stå och kissa väljer jag ju självklart det alternativet. T.ex. på krogen där det finns pissoarer, skitiga toaletter etc. Hemma däremot väljer jag sittandet 100% av gångerna.
2007-10-01, 23:10
  #10
Medlem
Mr.Puddys avatar
Jag sittkissar när jag är riktigt pissnödig.

Tror man har lite problem med sig själv om man inte kan acceptera att det kan ha sina fördelar.
2007-10-01, 23:39
  #11
Medlem
Jrgens avatar
Jag urinerar ofta sittandes av flera skäl. Dels slipper man stanken av ens eget urin, även om mitt urin efter intag av vissa drycker kan släppa ifrån sig en ljuv arom. Man slipper även själva ståendet, vilket med mina mått mätt är en ansträngning så stor att jag helst slipper den oavsett pågående aktivitet. I vissa sydeuropeiska länder är toaletterna utformade så att de har en liten avsats på vilken allt, i mitt fall oönskat, avfall bevaras då man urinerar ståendes och i nordligare länder är toaletternas mynningar skapta med en sluttning nedåt i riktning mot toalettryggen, vilket innebär att man kan undvika att ens urin direkt hamnar i toalettbottnens vattenpöl och följaktligen ger upphov till otrevliga och generande plopp-ljud genom att vända ryggen åt spolningsmekanismens avtryckare. Men den viktigaste anledningen är dock ändå att man slipper ta ställning till om det bara skall urineras eller om man även skall göra sig av med fastare biprodukter innan man intar position. Att stå är för atleter och tänkare, själv förblir jag sittandes.
2007-10-01, 23:54
  #12
Medlem
bakis avatar
Har man en prins albert eller motsvarande kukpiercing så måste man sitta av praktiska men uppenbara anledningar. Huruvida "girlie men" har prins alberts eller inte får ni bestämma själva.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback