• 25 126 online
  • 1 134 498 medlemmar
  • 58 817 694 inlägg
2007-10-03, 22:42
Medlem
Presidentens avatar
De gånger jag vaknar pissnödig mitt i natten sitter jag ner för att slippa tända lampan och blända mina stackars trötta ögon.

Mycket bra PI-ämne, förresten. Jag gissar att
* Reinfeldt ALLTID sitter ner.
* Maud Olofsson ALLTID står upp
* Göran Hägglund står på knä (han pissar och ber samtidigt)
* Jan Björklund står upp samtidigt som han gör honnör (snorren däremot aldrig i givakt).
2007-10-03, 22:54
Medlem
prettygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaktuellt
Man behöver inte ha total hästballe för att den ska nudda insidan av porslinet, en normalstor går bra också. Det handlar ju lite om hur långt fram man sitter och hur framåtlutad man är. Jag lyckas i alla fall jämt nudda porslinet och det är kallt som fan på ett känsligt ställe. Hänger rakt ner gör den väl först men halvreser sig lite av trycket i blåsan (tänk trädgårdsslang).

Ja jag tänkte det, sitter man långt fram slår den ju i. Sen kan ni ju inte sitta alltför långt bak heller. Nej, usch ni verkar ha det jobbigt på toan, den är inte konstruerad för er män riktigt.
2007-10-03, 23:03
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
...När jag är sittandes för att utföra nummer 2 så brukar jag alltid lägga upp "slangen" på ringen...

Vedervärdigt, vämjeligt... detta avslöjande kommer att göra oss alla till ståkissare för all framtid.
2007-10-04, 00:21
Medlem
HansScheikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Jag misstänker att det finns en stark korrelation mellan feminina killar och sittkissande. Alltså killar som är mer PK och feministiska. Det kan förklara att sossar dominerar

När vi ändå är inne på toalettvanor:

När jag är sittandes för att utföra nummer 2 så brukar jag alltid lägga upp "slangen" på ringen i stället för att den ska dingla rakt ned. Det är ju otroligt äckligt att min polare ska behöva vara så nära det förorenade vattnet. Jag menar det kan ju stänka på den.

Till saken hör att många av mina manliga bekanta anser att detta är en otroligt äcklig vana. Men det är ju mer hygieniskt! Hur gör ni andra?

Jävligt fräscht att lägga kuken där andra skall sitta, torkar du dig på handdukarna också?
2007-10-04, 05:50
Medlem
Min erfarenhet är att det blir svårare att sikta om man är omskuren. Jag blev omskuren av medicinska skäl i vuxen ålder. Innan dess hade jag inga problem alls att sikta. Men med ollonet bart har man mycket sämre kontroll på strålen. Testa att kissa med förhuden "uppdragen" så får ni se...
2007-10-04, 09:32
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ipar
Min erfarenhet är att det blir svårare att sikta om man är omskuren. Jag blev omskuren av medicinska skäl i vuxen ålder. Innan dess hade jag inga problem alls att sikta. Men med ollonet bart har man mycket sämre kontroll på strålen. Testa att kissa med förhuden "uppdragen" så får ni se...

jag drar bak regnkappan när jag står och kissar för att få bättre kontroll. Regnkappan kan leda till att strålen går lite överallt. Hur är ditt ollon konstruerat?

Rent politiskt ser jag det som en liberal handling att kissa på det sätt man själv vill. Därför tycker jag att det är kommunistiska uttalanden från de som fördömer sittkissare!

(p.s. jag tror endast ovana sittkissare har problem med vidröring av porslinet...)
2007-10-04, 10:39
Medlem
liberty_capss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimjoe
Hämtade just ner Expressen.se (City) där de har artiklar och en omröstning vilka antyder att det skulle finnas en stor grupp sitturinerare bland personer av manligt kön.

Nog för att det i det här landet numera finns gott om girlie men som är halvhomos, talar med pipig röst, röstar på miljöpartiet osv., men jag finner det likväl frapperande att det skulle anses vara ett vanligt förekommande fenomen. Anledningen är att jag finner det vara ett för extremt beteende i sig och att åtminstone jag aldrig har stött på fenomenet hos någon person ur någon social grupp.

Jag lägger det här under Politik - Inrikes eftersom jag anser att det i huvudsak är en politiskt speglad fråga.

Jag är mot 2 meter, och tycker det är mest friktionsfrit att sitta, man behöver inte ens röra penisen, fast detta gäller bara toaletter jag litar på, skulle aldrig sitta och pinka i en offentlig toalett ...
2007-10-04, 11:14
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prettygirl
Hänger inte paketet ner mot porslinet när ni sittkissar?

Hade en kille som försökte övertyga mig om att det var överlägset bättre att sitta ner och kissa då man tömmer blåsan bättre och inte tvingar fram urinet på samma sätt som när man står. Detta i sin tur skulle leda till att man i framtiden slapp besvär med prostatan. Någon som kan bekräfta/dementera?

Nya rön i dagens Expressen i denna viktiga fråga
Det är manligt, du tömmer blåsan bättre och ljudet från plasket i vattnet stärker självkänslan.
Det säger Jörgen Oldbring, urolog och överläkare på Universitetssjukhuset Mas i Malmö.

Nu vet man ju varken ut eller in, funderar på att börja med kateter...
2007-10-04, 11:15
Medlem
Månsans avatar
Ovanstående uttalande från överläkaren förordar alltså ståkissning.
2007-10-04, 12:00
Medlem
Farbror Sallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
Rent politiskt ser jag det som en liberal handling att kissa på det sätt man själv vill. Därför tycker jag att det är kommunistiska uttalanden från de som fördömer sittkissare!
Ja, det är ju ganska pubertalt att alls bry sig om hur andra gör när de urinerar. Att klanka på beteenden som anses "omanliga" visar oftast att man själv är en jävla fegis som "måste" göra på det manliga sättet för att man är osäker på sig själv. Sitt, stå, ligg, gör hur fan ni vill.

Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Det är manligt, du tömmer blåsan bättre och ljudet från plasket i vattnet stärker självkänslan.
Det säger Jörgen Oldbring, urolog och överläkare på Universitetssjukhuset Mas i Malmö.
Intressant. Vad vet urologer om manlighet? Jag trodde det var en rent kulturell fråga. För min del tycker jag att plaskandet är mer jobbigt än till någon nytta. Står jag så pinkar jag följdaktligen på porslinet, företrädelsevis strax bredvid vattnet.
2007-10-04, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
jag drar bak regnkappan när jag står och kissar för att få bättre kontroll. Regnkappan kan leda till att strålen går lite överallt. Hur är ditt ollon konstruerat?
Ja, regnkappan kan ställa till med de mest häpnadsväckande omdirigeringar av trafiken annars. Fritt ollon måste det vara. Men ibland kan man vakna med morgonstånd och då kan det bli en viss spridningseffekt där. Morgonstånd och pissa går dåligt ihop oavsett om man sitter eller står. Man får bända och trixa.
2007-10-04, 12:10
Medlem
Herr Lindholms avatar
Läste någon gårdagens (3/10) Stockholm City? Vilken makalös kvacksalvare som uttalade sig där. Det var bara massa subjektivt tjatter. Priset tog hans påstående att det är lättare att tömma blåsan om urinröret är rakt.
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Riktiga män hämtar inte självkänsla från något som de inte har skaffat sig själva.