• 1
  • 2
2007-10-01, 12:39
Medlem
Det märkliga påfundet att datum ska komma automatiskt så fort man skriver "den"... Har fått bort det förut, men har nu uppgraderat till word 07 och kommer inte ihåg hur man gör.

Tacksam för svar.
Citera
2007-10-01, 14:47
Medlem
leonsedovs avatar
Gå in på Tools, sen Autocorrect options. Eller vad nu den svenska motsvarigheten kan vara. Orkar inte gräva fram mer, men där ska du kunna stänga av sådant här.
Citera
2007-10-02, 16:28
Medlem
Tack, men det där gav ingenting.

Har som sagt word 07, och flikarna heter inte så längre. Dessutom vet jag att det är "nånstans där", men exakt var vore ännu bättre.
Citera
2007-10-02, 18:22
Medlem
Men vafan..

Det var en tid då folk faktiskt svarade, faktiskt hjälpte till. Ibland tog det bara minuter så var någon vänlig själ där och gav ett handtag..

Vad har hänt? Går ju fan aldrig att få svar på nåt här längre, såvida det inte handlar om porrskådisar eller skvaller.

FB börjar visa sin sanna sida, eller...?
Citera
2007-10-02, 18:27
Medlem
Är det inte enklare att trycka F1 och se efter själv, än att gnälla på att folk på forumet inte utför jobbet åt dig?
Citera
2007-10-02, 20:01
men det går väl ändå SÖKA på GOOGLE ?

då får du ditt svar på bara sekunder !!!

sluta klaga , vi har bättre för oss än att hjälpa dig.
Citera
2007-10-02, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noll
Är det inte enklare att trycka F1 och se efter själv, än att gnälla på att folk på forumet inte utför jobbet åt dig?

Jobbet?? Tror du att det är lättja som gör att jag inte vet hur man ändrar det här då är du ju dummare än man kan tro.
Citera
2007-10-02, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
men det går väl ändå SÖKA på GOOGLE ?

då får du ditt svar på bara sekunder !!!

sluta klaga , vi har bättre för oss än att hjälpa dig.

Men hallå, ditt nöt, tror du inte jag har gjort det?? Om det nu är så jävla lätt, kunde du väl ha använt dina dyra sekunder till att ha slagit upp det då, istället för att skriva ännu ett cyniskt egoinlägg? Tydligen hade du ju tid med det i alla fall.

Jag hittar inte shittet, varken på GOOGLE eller genom F1, låt vara att det beror på okunskap, men har heller inte påstått något annat.

Det här är precis vad som är felet, massa jävla muppar som gärna jävlas, men aldrig hjälper. Så jävla trött blir man..
Citera
2007-10-02, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flasher
Jag hittar inte shittet, varken på GOOGLE eller genom F1, låt vara att det beror på okunskap, men har heller inte påstått något annat.

Och ändå sitter du och är oförskämd mot oss andra på forumet, trots att du helt bevisat är för dum att ens ha en dator... Vojne...
Citera
2007-10-02, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noll
Och ändå sitter du och är oförskämd mot oss andra på forumet, trots att du helt bevisat är för dum att ens ha en dator... Vojne...

Vem är det som är oförskämd? Stick från tråden parasit. Vad har du här att göra?

Om du nu tycker att det här är så lätt att fixa, varför bevisar du då inte det då?

Nej, för att du är en ohjälpsam, tragisk, bitter figur, som hellre spelar Allan bakom din dator - där jag förmodar att större delen av ditt liv utspelar sig.
Citera
2007-10-03, 20:01
Medlem
Det här verkar vara ett svårare problem än man kunde tro.

Hittade följande:

Citat:
With the release of Word 2007, Microsoft "absorbed" the AutoText feature into the Building Blocks Organizer. They kept the AutoComplete capability, as described above, but removed the ability to enable or disable the AutoComplete tips. Thus, you can use the AutoComplete tips in Word 2007, but you cannot control whether they are displayed or not.

Detta säger alltså att det inte går att ta bort autodatumfunktionen i nya versionen av Word.

Dock så hittade jag även följande på en annan sida efter mkt sökande:

Citat:
As it turns out, there actually is a way to turn this off in Word 2007, the statement to the contrary in that article notwithstanding. If you run the following macro, date AutoComplete should no longer occur:

Sub TurnOffAutoComplete()
Application.DisplayAutoCompleteTips = False
End Sub

Or, if you prefer a toggle, replace False with Not(Application.DisplayAutoCompleteTips).

Den här snubben har alltså hittat nåt sätt att gå runt detta, men problemet är att jag inte riktigt är med på vad han menar.

Är det någon som förstår, och kan översätta detta till en något enklare procedur, så vore det tacksamt.

Ska försöka vänta mer tålmodigt på svar denna gång.

(Men det var tydligen inte så enkelt som vissa belackare i denna tråd försökt påskina. Ibland bör man tänker efter innan man öppnar käften...)
Citera
2007-10-04, 09:28
Medlem
jallaballas avatar
För att få en knapp i verktygsfältet som sätter på/av autokompletteringstipsen gör du såhär.

Se till att du har "developer"-fliken aktiverad. Om word inte är inställt på att visa den går du till officeknappen - word options - popular - show developer tab. Klicka på knappen macros i fliken developer, välj att göra nytt macro där du klistrar in följande:
Kod:
Sub TurnOffAutoComplete()
Application.DisplayAutoCompleteTips = Not(Application.DisplayAutoCompleteTips)

End Sub
Gå sedan till officeknappen - word options - customize. Under "choose commands from" väljer du macros, där ska ditt nya macro ligga som du döpt till något bra, välj att lägga till den till listan till höger. Där kan du markera den och välja modify för att välja en annan ikon och namn på knappen.

Om du bara vill stänga av funktionen utan att ha en knapp som sätter på/av den nöjer du dig med att göra macrot och sedan köra det en gång. Det kan du göra när du gått in på knappen macros under developer-fliken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in