Jag får allt mer en känsla av att vi snackar förbi varandra här. Förstod du inte vad jag menade med postmodernt och värderelativistiskt?
För tydlighetens skull kommer jag här nedan att referera till asylprojektets klienter som
invandrarna. Med invandrare menar jag alltså INTE Jens Pedersen som är kardiolog från Köpenhamn eller Horst Dietrich från Bad Tölz som är arborrare på SKF även om de rent definitionsmässigt givetvis är invandrare!
Problemet ligger HÄR! Hos oss själva! Det är vårt eget förhållningssätt som är problemet i det mångkulturella träsket. Istället för att sträva efter att vidmakthålla och utveckla VÅRT kulturella kontext, så inte bara accepterar vi att folk kommer hit och lever i små bubblor av Irak, Somalia och Kosovo -i vårt samhälle uppmuntras detta! Vi
tvingas dessutom att gilla det, annars är vi "bakåtsträvare", "rasister" eller isolationistiska "nordkoreaner". Allra tydligast är detta bland feministerna och vänsteranhängarna. Där kramar man muselmaner och hedersknyfflar i parti och minut fast dessa båda kontext i hög grad präglas av underkastelse, underordning, förtryck och våld. Svenska medelålders män
skall må dåligt och känna sig som presumtiva våldtäktsmän och hustrumisshandlare, medans skäggmupparna styr ut sina kvinnor i biodlardräkter, skär bort halva fittan på dem och slår ihjäl dem om de inte gifter sig med sin trettio år äldre kusin!
För mig är det mångkulturella projektet själva genomförandet av multipla Rosengård, Hammarkullen och Rinkeby landet runt, där invandrarna lever i sina enklaver med 80% i bidragsberoende, överrepresentation i kriminalitet och havererade skolor medans statsmakterna förhåller sig passiva eller genomför missriktade slag i luften i form av olika "åtgärder" som syftar till att stimulera fram något som aldrig kommer att hända. Mångkultur för mig är när exempelvis nationaldagsfirandet förvandlas till en uppvisning i afrikanska jembetrummor, albansk folkdans och strupsångare från Mahgreb (nu är detta bara ett exempel! Hugg inte här nu som om jag gnölar för att man inte dansar schottis på nationaldagen!).
Inga gemensamma SVENSKA symboler eller ritualer som förenar, utan bara en massa ovanifrån påförda tramserier som får Friggebos
We Shall Overcome-hjärnsläpp att blekna. Denna ständiga missriktade hänsyn och infantilisering av invandrarna där de reduceras till offer för "strukturell diskriminering" och "utanförskap". Offer som självfallet skall kompenseras genom att än mer få manifestera sina stolligheter och griller
in your face på luttrade svenskar. Man talar om ARBETE som en väg in i samhället för invandrarna men man är väldigt ospecifik när det kommer till att definiera VILKA arbeten som avses. Idag hördes på P1 att industrin börjat anställa invandrare i högre utsträckning. Gott så, men räcker denna rännil till för att sluka alla dessa bidragsklienter? Arbetslösheten är lägre än på 16 år och svensk ekonomi rullar som fasen just nu, men vad händer när man börjar tajta in igen? När lågkonjunkturerna rullar in som lågtryck från brittiska öarna? De 100 000 asylsökande och deras anhöriga man väntar hit i år då? Vad skall DE jobba med? Invandrarsamhall för hudfärgshandikappade? Personliga assistenter åt sin egen gamla sjuka mor? Det tar i genomsnitt fem år att få en nyanländ invandrare anställningsbar. Då har vi med alla högutbildade och alla arbetskraftsinvandrade i ekvationen. Hur lång tid tar det innan en analfabetisk kvinna från Somalia för ett jobb då? I Linköpings tidning var det en FÖRSTASIDA när en pingvinmadame från Somalia fick jobb. Efter 12 år i Riket blev hon personlig assistent åt en annan somalisk kvinna.... Med pengar från en EU-fond som finansiär!
Egentligen räcker det gott och väl att lägga upp den här lilla filmen. En lägesrapport från det Mångkulturella Sverige på 2000-talet!
http://212.112.175.183/TV3Noje/Insider/I...-04-27.wmv
En god sammanfattning av det mångkulturella haveriet tycker jag. Hitintills har ingen här kommit med NÅGOT som vederlägger den mycket dystra bild av ett havererat projekt som jag förmodar att jag delar med flera andra användare.