• 6
  • 7
2007-10-15, 14:48
Medlem
Nj jag sger bara, tillslut hamnade jorden i s pass lge att vi kunde leva hr, snart dr vi
Citera
2007-10-15, 19:13
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qubisteis
Du, lixom jag, kan ju inte inte veta ifall folk knde lika mycket lycka o olycka frr som nu och hurvida det gllde tekniken i sig.

Man kan ju aldrig sakna det man aldrig haft. Lycka r lycka och r beroende av rummet ( dvs miljn r den av rummet ).

Jag har slktingar i afrika vars levnadsstandard inte alls r lika bra som hr. Och jag kan sga med 99% skerhet att de kan knna lika mycket lycka/olycka som mig men den pverkas av andra faktorer n de som pverkar mitt sinnestillstnd.

Jag hoppas det inte blev fr rrigt d jag fr tillfllet r jvligt trtt.
I grund och botten menar jag att teknik ger oss friheten att gra det vi vill.
Citera
2007-10-16, 01:24
Medlem
NICKE6000s avatar
Fan spelar det fr roll? M BRA
Citera
2007-10-16, 01:35
Medlem
Reoshis avatar
allts lycka r inget mer n ett visst mne som fristts i vran hjrna.. hur vi framkallar detta r helt relativt, frr kunde man vara minst lika njd som idag, kanske i nnu strre utstrckning?

det r ju inte direkt om man p 1500talet gick runt och tnkte "fan, man har det mycke softare i 2000talet, fan va depp jag blir nu"..
Citera
2007-10-16, 09:45
Medlem
Frgan du behver stlla dig sjlv r inte "Varfr ska jag leva?" Vnd p den, "Varfr ska jag inte leva?"
Citera
2007-10-16, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeepOnRockinn
Frgan du behver stlla dig sjlv r inte "Varfr ska jag leva?" Vnd p den, "Varfr ska jag inte leva?"

blir inte det samma sak? du formulerade stort stt bara om frgan frn livet till dden med samma subjektiva mening

ett livet har en mening r mnga som sker trygghet i att man tillhr ngot strre, ungefr som religisa fanatiker som sker trygghet
i religionen. Ngon oundvikligt, livet har faktiskt ett ml, man kommer uppfylla oavstt vad. Fast det ju ungefr som att ska att vi
inte lngre har ngon egen vilja, och det kan ju vara depremerande p sitt stt. Vad jag n kommer gra med mitt liv, s kommer
jag inte kunna pverka framtiden, oavstt vad.. hur kul r det? sjlv s sker jag trygghet att livet inte har ngon egentlig mening
utan det r till fr oss att skapa fr oss sjlva. Det ger lite mer egen ansvar ver vrlden istllet fr vnda ena kinden till och hoppas att allting lser sig
Citera
2007-10-16, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reoshi
allts lycka r inget mer n ett visst mne som fristts i vran hjrna.. hur vi framkallar detta r helt relativt, frr kunde man vara minst lika njd som idag, kanske i nnu strre utstrckning?

det r ju inte direkt om man p 1500talet gick runt och tnkte "fan, man har det mycke softare i 2000talet, fan va depp jag blir nu"..

dopamin tror jag det visst kallas, sen mste jag hlla med. Lycka r vldigt subjektivt frn det man redan vet eller tror sig veta.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in