Citat:
Ursprungligen postat av Snabelbulle
Har en NEC 3540A:
http://www.cdrinfo.com/Sections/Revi...rticleId=14916
Media supported: DVD-ROM, DVD-R (DL approx march 2005), DVD-RW, DVD+R, DVD+RW,DVD+R9,CD-ROM, CD-R and CD-RW with 80mm and 120mm diameter.
Det ni menade eller?
För mej spelar det ingen roll, vilket är bäst?
M.V.H.
Inget är "bäst"...
Det som är mellan "-R" och "+R" är att på "+R" så kan man göra mer bränningar på samma skiva.. Har du "-R" så kan du bara göra en bränning på skivan och inget mer.
Så det handlar inte om vilket som är "bäst" av dem.
Utan vad som är "bäst" för situationen. Ksaall jag göra bakup-kopior så använder jag mig av "+R" om jag inte vet med mig att jag verkligen fykller en DVD skiva helt och hållet (4,6G).. Filmer och Operativ lägger jag på "-R" skiva för det skall ju inget annat på dessa. men det händer att jag lägger på en "+R" skiva med.. om det är det enda jag har hemma.. man behöver ju inte lägga mer på dem för man skriver ju på dem vad det är för något på skivan..
har du en ny DVD-läsare/brännare så klara de ju i regel av både "+R" och "-R"...
Men din fråga om olaglig Vista ja anser inte det är riktigt propert att diskutera detta av vissa skäl (sneglar på reglerna som Flashback har satt och grunnar på hurvida det är tillåtet enligt reglerna eller ej att svara på den typen av frågor)...