2007-09-29, 16:03
Medlem
Hejsan, vill bränna ut windows vista 64 på cd men vet inte vilken skiva jag ska ha. Alltså spelar det någonroll om de heter t.ex. DVD +R/+RW eller DVD -R/-RW?

M.V.H.
Citera
2007-09-29, 16:07
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Smaksak egentligen.

Själv kör jag alltid med + skivor.Det är väl av vanan och att det alltid har fungerat.
Citera
2007-09-29, 16:09
Medlem
kafkas avatar
Det beror väl på vad din brännare stödjer för skivor, kolla upp det.
Citera
2007-09-29, 16:17
Medlem
Har en NEC 3540A: http://www.cdrinfo.com/Sections/Revi...rticleId=14916

Media supported: DVD-ROM, DVD-R (DL approx march 2005), DVD-RW, DVD+R, DVD+RW,DVD+R9,CD-ROM, CD-R and CD-RW with 80mm and 120mm diameter.

Det ni menade eller?

För mej spelar det ingen roll, vilket är bäst?

M.V.H.
Citera
2007-09-29, 18:55
Medlem
Spelar ingen som helst roll. Ta den som är billigast!
Citera
2007-09-30, 09:31
Medlem
project_xs avatar
Dom flesta brännare och läsare klarar väl av både + och - idag, eller?
Citera
2007-09-30, 09:49
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
DVD+RW om du har hemma.

Det släpps som sagt nya releaser på Vista på diverse trackers och vill man nu har den nya releasen så är DVD+RW eller DVD-RW bra.

Formaterar om skivan och lägg in den nya releasen om du nu vill uppgradera eller köra en ren installation av operativsystemet.

Hålla en bra backup på program , operativsystem , med mera med en RW-skiva.
Sedan om det är + eller - minus spelar ingen roll.
Citera
2007-09-30, 22:07
Medlem
Okej, tack för alla svaren. Men måste man ladda ner nya vista helatiden om man kör olagligt? Räcker väl med en version och sedan låta den uppdatera med windows update.

MVH
Citera
2007-10-01, 05:33
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snabelbulle
Har en NEC 3540A: http://www.cdrinfo.com/Sections/Revi...rticleId=14916

Media supported: DVD-ROM, DVD-R (DL approx march 2005), DVD-RW, DVD+R, DVD+RW,DVD+R9,CD-ROM, CD-R and CD-RW with 80mm and 120mm diameter.

Det ni menade eller?

För mej spelar det ingen roll, vilket är bäst?

M.V.H.

Inget är "bäst"...

Det som är mellan "-R" och "+R" är att på "+R" så kan man göra mer bränningar på samma skiva.. Har du "-R" så kan du bara göra en bränning på skivan och inget mer.

Så det handlar inte om vilket som är "bäst" av dem.
Utan vad som är "bäst" för situationen. Ksaall jag göra bakup-kopior så använder jag mig av "+R" om jag inte vet med mig att jag verkligen fykller en DVD skiva helt och hållet (4,6G).. Filmer och Operativ lägger jag på "-R" skiva för det skall ju inget annat på dessa. men det händer att jag lägger på en "+R" skiva med.. om det är det enda jag har hemma.. man behöver ju inte lägga mer på dem för man skriver ju på dem vad det är för något på skivan..
har du en ny DVD-läsare/brännare så klara de ju i regel av både "+R" och "-R"...

Men din fråga om olaglig Vista ja anser inte det är riktigt propert att diskutera detta av vissa skäl (sneglar på reglerna som Flashback har satt och grunnar på hurvida det är tillåtet enligt reglerna eller ej att svara på den typen av frågor)...
Citera
2007-10-01, 06:31
Bannlyst
På bål, bör vista brännas. Maken till skräp.

"internet explorer startas om" Helt spontant. Stackars dig om du höll på att webmaila där, för all info är borta.
Citera
2007-10-01, 19:01
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
På bål, bör vista brännas. Maken till skräp.

"internet explorer startas om" Helt spontant. Stackars dig om du höll på att webmaila där, för all info är borta.

Har aldrig råkat ut för DET problemet med Vista..
Men så förväxlar jag inte IE7 problem med operativsystem heller.

Dessutom är jag är inte dum nog och använda IE heller och har aldrig gjort det i varken XP eller 98:an eller ME... Anledning bara för att IE är allmänt kass och löjligt slö att ladda upp sidor och ständigt har "säkerhets brist"...
Citera
2007-10-01, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
text...

Du har helt, helt, helt fel. Återbränningsbara skivor betecknas som RW, icke-återbränningsbara (=engångs) skivor betecknas med R. + och - har inget med det att göra.

Om du menar att det går att "fylla på" skivorna genom att bränna ytterligare material att lägga på dem senare så går detta med både + och -.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in