2007-09-29, 12:54
Medlem
Hejsan, min sony Vaio är ungefär ett och ett halvt år gammal.
Har sibas extra försäkring och det kan ju hända att man råkar köra över datorn om man är lite oförsiktig.

Kommer jag få en likadan modell trots att den inte saluförs av siba och sony har inte kvar den i sitt ordinarie sortiment.

Men det känns onödigt om dem byter mot en likadan.
Citera
2007-09-29, 15:21
Medlem
Jag har för mig att försäkringen inte gäller när man kör över produkten, börja med att dubbelkolla det.
Citera
2007-09-29, 15:24
Medlem
Shadors avatar
Har du fullförsäkrat datorn på siba så kan du alltid "tappa" den vid förflyttning och få en ny ja. Men för säkerhets skul kan du gå dit och se när och hur försäkringen gäller först.

Med tanke på hur omoget siba skötte fallet med min dator som var DOA så ska jag om två och ett halvt år med gott somvete utnyttja min fullförsäkring.
Citera
2007-09-29, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shador
Har du fullförsäkrat datorn på siba så kan du alltid "tappa" den vid förflyttning och få en ny ja. Men för säkerhets skul kan du gå dit och se när och hur försäkringen gäller först.

Med tanke på hur omoget siba skötte fallet med min dator som var DOA så ska jag om två och ett halvt år med gott somvete utnyttja min fullförsäkring.

Det är lite på det spåret jag är också dåva. Säljaren sa till mig att jag fick ställa mig och pissa på datorn och dem skulle byta ut den åt mig om jag hade en sådan försäkring så det är väl lika bra att följa säljarens spår va?

Problemet är ju att jag vill ju ha en nyare modell med samma värde! Men det måste dem väl ge mig va?
Citera
2007-09-30, 00:57
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lil_farny
Problemet är ju att jag vill ju ha en nyare modell med samma värde! Men det måste dem väl ge mig va?

Knappast, men det borde framgå av villkoren som du borde läst innan du postade. Förmodligen så får du räkna med avskrivning och när självrisken är betalad så får du kanske 50-60% men det borde som sagt framgå av villkoren.

/#LOUDmouth#
Citera
2007-10-03, 16:16
Medlem
Sådär, laptopen är nu inlämnad efter att ha tappat den i en trappa så att den gick av på mitten vid "vik upp gångjärnen" och vattenskada.

Dem på siba sade att den aldrig kommer att bli lagad, jag kommer få hämta ut en ny för samma pris som när jag köpte den, tack vare försäkringen, dock så blir försäkringen förbrukad men det kostar 2000 att köpa en ny, men det är det värt.

Dessutom som grädde på moset så kommer Siba byta ut sina Vaio modeller om ca 2 veckor.

Kommer att lämna en recension på den nya datorn här när den kommer, det enda negativa är ju att den kommer med Vista. Men men, det är bara att vänja sig.
Citera
2007-10-03, 20:58
Medlem
det där låter ju jävligt najs, jag har haft min vaio i lite mer än 2 år nu och funderar på samma sak. men jag fick aldrig något försäkringspapper med villkoren specificerade. måste dra ner till siba och be om dem, sen ska jag också råka tappa den
Citera
2007-10-10, 15:52
Medlem
Kollade hur det gick för min service idag, och då såg jag beskedet från firman som lagar den: " Reparation avrådes. Kostnaden för reparation överstiger nypris".

Ska åka till siba idag och snacka med dem, förhoppningsvis så går jag hem med en ny vaio under armen.

Mvh Lil_farny
Citera
2007-11-18, 14:06
Medlem
Hur fan fick du den att bli 2 delar. Jag vill gärna göra samma sak med min HP!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in