2007-09-29, 10:32
Bannlyst
hej jag undrar bara om det finns ett sätt att formatera sin hårddisk utan att förlora någon data tex filmer och musim o dylikt? och utan att windows behöver ominstaleras för jag har inte kvar installationsskivan för windows xp tacksam för alla svar. ps har sökt om det här utan resultat.
Citera
2007-09-29, 10:39
Medlem
Nej tyvärr, så finns det inte det, utan om du formarterar så förlorar du det som du har på den hårddisken.
Citera
2007-09-29, 10:47
Bannlyst
.

jag har problem med själva windows så ag tänkte att det skulle bli bra igen om jag formaterar
Citera
2007-09-29, 10:52
Medlem
AlitheSeconds avatar
Det går inte om allting ligger på samma partiton. Men inför framtida formateringar kan du skapa två partitioner - en för Windows och en för filmer och annat. Så behöver du då bara formterat om windowspartitionen.
Citera
2007-09-29, 10:55
Medlem
Gravity2s avatar
Dra ner Partiontion Magic (Leta på torrentsiter om du inte vill betala) och gör en ny partition där du lägger allt du vill ha kvar.
Sedan formaterar du C:, då har du fortfarande D: (eller vad du nu döper den nya partitionen till) med allt på den kvar.
Citera
2007-09-29, 10:57
Medlem
Du kan göra så här ta reda på vad du har för lisensnr på din XP, sedan hämtar du en ny XP på någon pirat sida och bränner den. dela din hårdisk lägg över det som du vill spara på den nya partitionen, och formatera sedan med pirat xp.Tänk på att formatera rätt partion.
Citera
2007-09-29, 11:00
Medlem
MonkeyWizs avatar
Använd "Partition magic 8", installera programmet i windows och partionera upp hårddisken i 2 delar.
Du kan göra det inifrån windows utan att förlora information.
Jag har gjort det förr, innan jag fattade att det kan vara en bra ide' att ha partitioner innan jag installerar operativsystem.
Lycka till!

Länk:
http://www.symantecstore.com/dr/sat5...DE=&CACHE_ID=0
Citera
2007-09-29, 11:10
Bannlyst
Enklast lär väl ändå vara att köpa/låna en till hårddisk och slänga över allt som ska sparas.
Citera
2007-09-30, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smau
Enklast lär väl ändå vara att köpa/låna en till hårddisk och slänga över allt som ska sparas.

har faktiskt en extern hdd liggandes men tack för tipset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in