2007-09-29, 03:07
Medlem
Tjena!

läser lite om vilken sladd man ska ha nu å blir bara förvirrad.

först innan jag började läsa så var jag säker på att en DVI-HDMI sladd borde vara de bästa?men sen verkar de bero på vilken tv å grafikkort eller nåt.

grafikkort: nvidia geforce 7900GTX
tv : 32tum samsung som jag får på måndag, http://www.inwarehouse.se/Product.as...8314&ReferId=7 .

öh kan ngn säga mig om DVI-HDMI sladden borde vara det jag ska köpa eller vad ska jag köpa?
bästa bild vill jag få såklart å köra hdfilmer.

aja hade varit fett nice om ngn kan hjälpa mig,tack på förhand.
gonatt
Citera
2007-09-29, 05:01
Medlem
FL10s avatar
Detta skulle jag också vilja veta
Jag har funderat på att köpa en DVI-HDMA kabel. En vanlig DVI sladd kanske är bättre?
Citera
2007-09-29, 05:05
Medlem
Rauzs avatar
Rätta mig om jag har fel men vore inte det bästa att koppla via PC-ingången?
Citera
2007-09-29, 10:37
Medlem
p-vaktens avatar
Att kopple datorn och tv via en dvi-hdmi sladd är skit bra! finfin kvalite
Citera
2007-09-29, 10:39
Medlem
bogislauss avatar
Körde via VGA till tvn från datorn innan, och det funkade väl. En vanlig DVD blev det ingen större skillnad på om man lirade den i dvdn eller via datorn.

Började ladda hem HD-film senare, och då dög ju inte vga längre.

Kör en DVI-HDMI sladd mellan tv/dator nu, funkar kalas!
Citera
2007-09-29, 14:01
Medlem
Ait.
det lutar mot dvi-hdmi. hoppas jag inte får massa inställningsproblem,inte direkt den billigaste sladden
Citera
2007-09-29, 14:38
Medlem
FL10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majoj
Ait.
det lutar mot dvi-hdmi. hoppas jag inte får massa inställningsproblem,inte direkt den billigaste sladden

Det är inte ofta allting fungerar perfekt vid första försöket när man köpt in ny elektronik :P
Citera
2007-09-29, 16:31
Medlem
hoaxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majoj
Ait.

finns billigare varianter också. jag har en från kjell och kompany kostade bara 179 kr.
Citera
2007-09-29, 16:56
Medlem
köpte igår, en vga kabel till datorn sen vidare till tv'n. Funkar kanon.jag Har bara vga på datorn, men har du dvi så tror jag dvi-hdmi är det bästa eftersom det då är "digitalt". så är det, tror jag. Rätta mig om jag har fel???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in