2007-10-01, 14:18
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airbuzz
Ja, ibland hittar man Loranga, det är kul och jag brukar köpa när jag hittar den!

Annars är det väl så med många saker (Som kontroverserna kring Pommac och Svenska MAD t ex) de SKA bara finnas. Ingen är speciellt intresserad av att köpa produkterna, men de ska finnas i butikshyllorna som någon slags trygghet!

Det skulle som sagt vara kul att se om det gick att göra Lakrisal trendigt igen, med ny design t ex och massiva kampanjer. Skulle säkert funka! Lakrisal är ju lite "nischigt" godis som kanske skulle kunna ges en "livsstilsimage"

Ja, varför inte?

Jag tycker personligen att de tagit bort alldeles för många produkter som bara SKA finnas. T.ex. Reketosten var inte särskilt god, men hur fanken ska jag förklara för min son hur den smakade, det hade varit bättre om han själv fått göra den smakupplevelsen.

(och förbannad vare den som tog bort Hemglass smörkolaglass med hallonisöverdrag. Min favoritglass från 70-talet)
Citera
2007-10-01, 19:07
Medlem
Airbuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
(och förbannad vare den som tog bort Hemglass smörkolaglass med hallonisöverdrag. Min favoritglass från 70-talet)

Hmm... Jag minns en sån glass, smörkola med hallonis... Men då pratar vi 80-tal. Undrar om den hette Daffy kanske... Samma smak iaf och Hemglass!

Jag känner mig lite sugen att testa att blanda Lakrisalshots av vodka. Måste testa det! Kanske blir hårresande äckligt, men man vill ju inte dö nyfiken!
Citera
2007-10-01, 20:04
Medlem
tfvbhy9,82s avatar
http://sweetshop.se/Default.aspx?Page=main/ProductDetails&productID=501

3,50kr/st.
Citera
2007-10-01, 20:19
Bannlyst
Citat:
Hahaha, det var min och farsans favve, så jävla god
Morsan brukade även ha tablettaskar med lakrits. En sort hette väl "salt i sol" eller någe, och så fanns det dom där små tunna fyrkantiga lakritsarna. Kan de ha hetat salmiak eller blandar jag ihop saker och ting nu!

Finns Läkerol Special kvar? Ingen direkt lakritstablett kanske men jag minns de röda askarna som också alltid fanns i skafferiet på morsis tid!
Citera
2007-10-01, 20:27
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Citat:
Vem tillverkar godiset Lakrisal?

Samma företag som tillverkar lösningsmedel framtaget för att rensa avlopp.
Citera
2007-10-01, 21:33
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airbuzz
Hmm... Jag minns en sån glass, smörkola med hallonis... Men då pratar vi 80-tal. Undrar om den hette Daffy kanske... Samma smak iaf och Hemglass!

Jag känner mig lite sugen att testa att blanda Lakrisalshots av vodka. Måste testa det! Kanske blir hårresande äckligt, men man vill ju inte dö nyfiken!

Hehe, nej du måste testa och dessutom återkomma med en smakrecension. Det ska väl inte finnas nåt godis man inte gjort shots på...
Citera
2007-10-01, 21:35
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffmutti
Hahaha, det var min och farsans favve, så jävla god
Morsan brukade även ha tablettaskar med lakrits. En sort hette väl "salt i sol" eller någe, och så fanns det dom där små tunna fyrkantiga lakritsarna. Kan de ha hetat salmiak eller blandar jag ihop saker och ting nu!

Finns Läkerol Special kvar? Ingen direkt lakritstablett kanske men jag minns de röda askarna som också alltid fanns i skafferiet på morsis tid!

Jag såg Läkerol Special för ett tag sedan, men de hade bytt ut sockret mot nåt sötningsmedel vad jag minns. Smakade inte likadant som på den gamla goda tiden.

Nån som vet om samma ingrepp gjorts mot Lakrisal?
Citera
2007-10-01, 22:23
Medlem
Citat:
Nån som vet om samma ingrepp gjorts mot Lakrisal?
Lakrisal har gammalt hederligt socker i. Tvivlar på att de har gjort någonting över huvud taget med receptet sedan det introducerades.
Citera
2007-10-01, 22:27
Medlem
antonftws avatar
Jag har tyvärr slutat med Lakrisal efter jag blandat denna godissort med Coca-Cola, inte att rekommendera..
Citera
2007-10-01, 23:36
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonftw
Jag har tyvärr slutat med Lakrisal efter jag blandat denna godissort med Coca-Cola, inte att rekommendera..

Ah, den kombinationen väcker minnen! Det sker nån lustig explosiv reaktion i munnen.
Citera
2007-10-02, 00:48
Medlem
Airbuzzs avatar
Citat:
Hehe, nej du måste testa och dessutom återkomma med en smakrecension. Det ska väl inte finnas nåt godis man inte gjort shots på...

Jag ska ta och testa det! Min nyfikenhet måste stillas... Kanske kan bli en ny trend!
Citera
2007-10-02, 00:48
Medlem
Airbuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Ah, den kombinationen väcker minnen! Det sker nån lustig explosiv reaktion i munnen.

Vad, som med Mentos och cola light?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in