2007-09-28, 19:17
Medlem
FlyingMachines avatar
Hejsan.
Beroende som jag är tänkte jag försöka beställa hem en låda (eller fler? ^^) Lakrisal.

Problemet är dock att jag inte har den blekaste aning om vem som tillverkar mitt favoritgodis.
Google är inte till någon hjälp och på paketet står där heller inget (eller kanske bara jag som missat?).
Hur som helst, någon som har lite info?
Citera
2007-09-28, 19:38
Medlem
rayraviolis avatar
Första träff på google: http://sv.wikipedia.org/wiki/Lakrisal

Edit: och jag blev sjukt sugen på detta förträffliga godis nu!
Citera
2007-09-29, 14:54
Medlem
Airbuzzs avatar
Köpte en Lakrisal tidigare i veckan, innan dess var det längesen jag åt dem. Det är rackarns gott! Har aldrig sett "Hot Lakrisal" dock, det lät också intressant.
Citera
2007-09-29, 17:13
Medlem
Azraels avatar
80-tals nostalgi! Lakrisal lanserades på den gamla goda tiden när lösgodis i den form ni känner till inte existerade. I stället så var det kioskbiträdet som skötte plockandet med godis. Man fick helt sonika peka genom fönstret vad man ville ha och så plockade de i de olika behållarna ihop det man beställt. "Blandat lösgodis för 10kr" var en vanlig beställning på lördagarna. Och så en Lakrisal givetvis.
Citera
2007-09-29, 17:35
Medlem
Tjohildas avatar
Mmm...så mycket smak till så bra pris! Nån mer än jag som alltid brukade bita runt kanterna och försöka "skiva upp" tabletten med tänderna??
Citera
2007-09-29, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
80-tals nostalgi! Lakrisal lanserades på den gamla goda tiden när lösgodis i den form ni känner till inte existerade. I stället så var det kioskbiträdet som skötte plockandet med godis. Man fick helt sonika peka genom fönstret vad man ville ha och så plockade de i de olika behållarna ihop det man beställt. "Blandat lösgodis för 10kr" var en vanlig beställning på lördagarna. Och så en Lakrisal givetvis.

I och för sig 70-tals nostalgi, vi hade en tant som kallades för spöket, för hon var så smal och blek, som plockade smågodiset i kiosken.
För det mesta så petade hon sig i näsan för att sedan plocka godiset med fingrarna, mysigt!
En gång så låste vi in henne i kiosken, hon kom inte ut förrän hennes man kom dit sent på kvällen och undrade varför hon inte kommit hem. Vi satt i buskarna och skrattade åt det hela...

Hhmm... 5-öres eller 10-öres godis, det var ju ett tag sedan. Harpluttar, salta räkor osv...
Citera
2007-09-29, 23:37
Medlem
Beldarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Mmm...så mycket smak till så bra pris! Nån mer än jag som alltid brukade bita runt kanterna och försöka "skiva upp" tabletten med tänderna??

Nä, så där gjorde jag också

Men det räcker ju inte med en, ett paket tar ju slut så snabbt.
Citera
2007-09-30, 22:10
Medlem
Airbuzzs avatar
Citat:

Kändes lite mer festligt med "smågodis" på den tiden!

Nu är det så trist också att det finns lösviktsgodis i varenda affär, men det är bara samma skit överallt!
Citera
2007-09-30, 22:11
Medlem
Airbuzzs avatar
Citat:

Va? Haha! Nu vet jag inte vad du menar. Mitt enda trick för att få Lakrisalen att räcka längre var att försöka att låta bli att tugga på dem... Svårt!
Citera
2007-09-30, 22:30
Medlem
Lethargies avatar
Citat:
det stämmer. Jag vet inte varför men gör det gör jag.
Citera
2007-09-30, 22:58
Bannlyst
Citat:
Det var tider det

Fanns alltid Lakrisal och andra lakritsgrejer hemma när morsan levde, så på fiket slapp jag slösa stålar på det! 5 å 10-öres godis, chokladzingo och hockeypulver... Nostalgi... 70-tal... 80-tal...
Citera
2007-10-01, 00:08
Medlem
Airbuzzs avatar
Reflektion: Undrar om det skulle funka att göra shots på Lakrisal... Någon som har erfarenhet av det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in