Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2007-11-06, 16:14
  #49
Medlem
This_is_me_s avatar
Ganska intressant tråd.
Citera
2007-11-07, 06:27
  #50
Medlem
Nemesis1s avatar
Sådärja, nu har jag skickat en raptext till Mr.CroMe, jag hoppas han kan spela in den snart så vi alla får ta del av detta FB-sammarbete... =)
Citera
2007-11-07, 09:07
  #51
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allstar-Looser
Ja du lille vän, om du tror att textskrivande har med rättstavelse å göra så är du ju helt fel ute från början åsså försöker du skriva ner mig direkt med att gå på mitt användarnamn?eeh..vilken tur att vi har dig här på F.B verkligen... jag hadde ingen aning om att loser stavades med ett O tack så mycket du överguru av stavelser.
Du har rätt i att stavning inte är så viktigt när det gäller låttexter (antalet stavelser är desto viktigare), men då du kommer med förolämpningar istället för konstruktiv krtik så förstår du väl att det är klart jag ger igen med ungefär samma mynt??
Citat:
Ursprungligen postat av Allstar-Looser
Jag gillar verkligen ditt sätt att fösöka förklara ditt textförfattarskap med att du har skaldat episka texter med så mycket som 16 verser som ALLA dubbelrimmar..wow..du e på samma nivå som eddie meduza var mannen..
Försök göra samma sak själv, det är inte så lätt som du tror! Eller tja, för mig är det ganska lätt, men jag tvivlar på att det är något en sån som du klarar!
Citat:
Ursprungligen postat av Allstar-Looser
Liksom ta låten renegade mercenary..vad fan är det för nått,, du bygger upp låten med en 4 radig vers o sedan refräng?öhh men du vill väll inte spara på krutet eller nått,sen är det 4 radig vers o ref igen jävlig spännannde låt du har där med lika många rader i vers som refräng och ett stikk eller en brygga är väll inte och tänka på förstår jag.
Det är en standard metaltext, om stick och brygga behövs beror ju helt på hur låten annars är arrangerad... Något måste är det defintivt inte, även om det kanske kan hjälpa i låtar som saknar intressanta riff osv...
Citat:
Ursprungligen postat av Allstar-Looser
Men,men du är ju en textförfattare av "högrerang"som hänger runt här på F.B o försöker kränga dina patetiska Eddie/Hammerfall cover låter..och jag lovar dig lilla vän att dom som vill kikka på dina texter dom gräver sin egen grav..vad beträffande mina texter så kommer du få ta del av dom så småningom min käre nemesis..för hur var det nu en person som stavar loser med 2st O är i alla fall en person som har förstått att texter o musik inte har med rättstavning att göra..
Ja, vi får verkligen hoppas du har något riktigt bra att komma med som rättfärdigar att du är så stöddig...

Annars är både Eddie Meduza och Hammerfall duktiga låtskrivare som tyvärr är väldigt underskattade som sådana... Detta beror på att de blivit stämplade som "oseriösa", även om de både gjort musik som är seriöst underhållande...
Citat:
Ursprungligen postat av Allstar-Looser
Men det är nog lite för svårt att förstå för dig..(antar att du är en skolnörd )
Det är du som har problem med att förstå dig på saker och ting... Det där med att jag skulle vara någon skolnörd är ett bra exempel på hur fel ute du är... För det första är jag redan färdigutbildad, för det andra skulle jag inte kalla mig nördig heller... Om nördig betyder smart och allmänbildad så ja, då är jag nördig, men det ser jag som en positiv egenskap... Om nördig innebär att man är en plugghäst så stämmer det däremot inte alls in på mig...
Citat:
Ursprungligen postat av Allstar-Looser
Ha det så bra nu väntar nu med stor spänning att bli nedskriven av den stora nemesis "kung af F.B" o att du tjallar till nån av modsen,,men det är det värt nån behöver ta ner dig på jorden ibland du vet du är inte gud mannen....kyss din egen LOOSER

Ps.tråkigt att du inte utvecklats något sedan du var 16 Ds
"Tjallar på modsen"?? Om någon här är kvar på högstadienivå så är det isåfall du! Och bara för att jag lägger upp en låttext som jag skrev då jag var 16 så innebär det inte att jag inte utvecklats sedan dess... Däremot är jag faktiskt stolt över de texter som jag skrev som 16-åring ("Renegade Mercenary" t.ex.), även om jag tycker att jag är ännu bättre idag...EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Jag tänker mig att den sjungs av en tioåring. Seriöst låter det här som en urfjantig trallpunklåt fullproppad med diverse nödrim. Finns det någon som säger "när man under ytan tittar" eller "han respekterad är"? HERREJÄVLAR vad det där var dåligt! Jag får rysningar. Det är inte självaste David Brent som sitter bakom datorn månne?
Vad är det för fel på "fjantig trallpunk"?? Jag gillar iaf sån musik! Synd för dig om du inte gillar låten men jag tänker iaf att fortsätta göra det! Jag tycker faktiskt texten är riktigt fyndig... Den skrevs förresten som en hyllning till det tyvärr numer nedlagda forumet Under Ytan, och medlemmarna där gillade den iaf lika mycket som jag själv...
Citera
2007-11-07, 09:18
  #52
Avstängd
Legionvasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Jag har nästan så länge jag kan minnas skrivit låttexter och tycker jag är riktigt bra på det, men tyvärr har jag långt ifrån tillräckligt med tid att spela in allt jag skriver... Jag har över 100 bra texter som väntar på inspelning och fler blir det hela tiden... Därför tänkte jag dela med mig lite!

Jag kan både dela med mig av de texter jag redan skrivit och skriva nya på beställning... Jag kan skriva allt från death metal och progressiv rock till rap och könsrock, så det spelar ingen roll vilken sorts musik ni spelar...

Det enda jag kräver i gentjänst är att ni verkligen tänker spela in texten, det spelar ingen roll om ni gör en snabb garagepunkinspelning eller rappar den till nedladdade beats med HipHop E-Jay, bara ni inte ger mig i uppgift att skriva en text och bara låter den ligga... Sen vill jag också att ni låter mig lägga upp låten för gratis nedladdning som mp3-fil, eftersom jag ger texten gratis så är det ju lite synd om inte musiken också blir gratis...

Här är ett exempel på en text som jag skrivit:

Låten som dödar dina barn

Detta är en låt som får ditt barn att börja knarka
Lätta droger först men sen så blir det starka
Låten får din son att snatta tobak från affärer
Inspirerar dottern till att skära upp artärer

Detta är låten som dödar dina barn
Snärjer dem alla i djävulens garn
Detta är århundradets största skandal
Detta är låten som dödar all moral

Det är nu för sent att hinna rädda dem i tid
Denna låt kan göra din tonårsdotter gravid
Denna låt får dina barn att sluta gå i kyrkan
För att i stället börja ägna sig åt djävulsdyrkan

Detta är låten som dödar dina barn
Snärjer dem alla i djävulens garn
Detta är århundradets största skandal
Detta är låten som dödar all moral

Barnen är nu döda och nu vill du stämma oss
Men bränvinsadvokaterna de hindrar det förstås
Kroppar ligger livlösa i rännstenen på gatan
Själarna torteras uti helvetet av satan

Detta var låten som dödat dina barn
Snärjt dem alla i Djävulens garn
Detta var århundradets största skandal
Detta var låten som dödat all moral


FY fan vad kass
Citera
2007-11-07, 09:21
  #53
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hail_Satan
Kul idé till tråd, få se om du kan klistra in nåt som passar i en punklåt då?
Jag har en hel del punklåtar på lager, faktiskt...

Du har säkert hört låten "Punda loss" som jag spelade in med Multiversum?? För ett par år sen skrev jag en uppföljare till den låten som heter "Punda fast":


Detta händer för alla som pundar då och då
Att man fastnar i nån struntsak då man tänder på
Det kan vara allt från städning till att dricka sprit
Eller långa diskussioner om en massa konstig skit

Då man sitter hemma och vill något hitta på
Då är det bara att dra fram en lina eller två
Så kommer man nog på ett sätt att fördriva sin da'
Göra bongar utav PET-flaskor och bara ha det bra

Sen så är det dags att bara punda fast
Sitta påtänd hemma, skruva utan rast
Slänga in en bomb i truten va paranoid för snuten
Dra en lina, mecka skit och punda fast

Jag har tagit jobb en gång på en datorbutik
Fixa till datorerna tills ingen var sig lik
Visade för chefen vad jag gjort men han blev sur
"Se dig om efter ett nytt jobb, hoppas du har tur"

Datorkarriären fick ett hastigt slut minsann
Men jag ryckte upp mig med att snorta litegrann
Babbla med en kompis om hur TV:n var uppbyggd
Teknikern inom mig var åter redo för styggd!

Sen så var det dags att bara punda fast
Sitta påtänd hemma skruva utan rast
Slänga in en bomb i truten va paranoid för snuten
Dra en lina, mecka skit och punda fast

Det är helt fantastiskt hur flitig man kan bli
Man engagerar sig totalt - tiden flyger förbi
Du kan göra vad som helst, allting är intressant
Jamma med gitarren som den värsta rockgigant

Eller så kan du som jag ta fram din inre skald
Och skriva dig en rolig bit om tjackandets mångfald
En sång om hur man pundar fast i allting som man gör
En sång om hur man skruvar och till sist allting förstör

Men vad gör det, man har ju kul i alla fall
Att skruva, peta, punda - det är nog mitt kall
Punda runt i lägenheten, hitta något kul i smeten
Dra en lina, mecka skit och känn dig ball

Sen så är det dags att bara punda fast
Sitta påtänd hemma skruva utan rast
Slänga in en bomb i truten va paranoid för snuten
Dra en lina, mecka skit och punda fast
Citera
2007-11-08, 18:21
  #54
Medlem
shit vad det klagas & gnälls..
jag tycker texternafunkar bra
det är lätta att sätta rythmiskt,och följer standard låt upplägg
så som vers,brygga,ref
gillarr metal texten,den kommer nog sitta fint om man framför den med rätt attityd

det verkar som att alla ska vara så jävla pretto om sin egen musik
och sätta upp massa regler om hur det ska gå till
som antagligen bara begränssar det kreativa flödet

för mig så är text bara ett nödvändigt ont..
efter att man arrat & spelat in en låt & mixat den någorlunda
så ska det skrivas en text,sättas en sång komma på rätt melodi för var strof osv osv

nä..vid den tid punkten av låtmakeriet slänger jag ihop en klychig text med nödrim efter nödrim..och framför man den rätt så är man i hamn ändå..
även om man inte kommer få nobelpriset för texten..
vilket jag inte är intresserad av,jag är intresserad av att musiken ska hålla från början till slut & vara underhållande

Nemesis..kanske pm:ar dig framöver & kollar om du är intresserad av att göra ett text försök.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback