• 1
  • 2
2007-09-28, 17:03
Medlem
nickeh84s avatar
Ja, r det s? r det dumt att ta fr mycket av det?
Citera
2007-09-28, 17:08
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
De innehller vl en hel del socker, men det lr ju nd vara nyttigare n t.ex. godis. ter man fr mnga kan det hnda att man ven fr ont i magen...
Citera
2007-09-28, 17:20
Medlem
toonyys avatar
Hr verkar st en del intressant.
http://www.halso.info/forum/p-124073.html
Om det r fakta eller ej, vet jag inte. Men kan kanske vara vrt en titt.
Citera
2007-09-28, 23:06
Medlem
Lethargies avatar
Det r ju aldrig bra att ta just "fr mycket" som du uttrycker det. Men jag tror ju helt klart att det r nyttigare n godis och dylika stsaker.
Citera
2007-09-28, 23:08
Medlem
Slklubbarns avatar
Om man tycker vindruvor r onyttigt, s borde man nog frska slappna av lite mer.
Citera
2007-09-28, 23:31
Medlem
cosmic_dancers avatar
Onyttigt r det vl inte men det innehller en hel del kalorier fr att vara frukt. Dock r det ju klart bttre att smlla isig en ask vindruvoir p fredagskvllen istllet fr samma kaloriemngd med godis
Citera
2007-09-29, 01:04
Medlem
Slklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Onyttigt r det vl inte men det innehller en hel del kalorier fr att vara frukt. Dock r det ju klart bttre att smlla isig en ask vindruvoir p fredagskvllen istllet fr samma kaloriemngd med godis
Ja, kalorier r ju inte hela sanningen.
Citera
2007-09-29, 02:08
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Men det r bttre att ta selleri n vindruvor.
T MER SELLERI!
Citera
2007-09-29, 02:29
Medlem
machetes avatar
Citat:

Ingen frukt kan vl egentligen klassas som onyttig? Allt som naturen ger r ju av godo. Men igen, allt ska ju konsumeras med mtta. Dessutom innehller ju vindruvor naturligt fruktsocker, som r avsevrt mycket bttre n vanligt socker samt verkligt hlsovdliga alternativen aspartam och sukralos.
Citera
2007-09-29, 14:52
Medlem
Airbuzzs avatar
Citat:

Definiera "ta fr mycket" Jag har aldrig hrt att det inte skulle vara nyttigt med druvor, s jag tror du r ganska safe! Det r vl kanske russin man ska vara lite frsiktig med fr det r ltt att ta mycket och det blir mycket energi av det hela.
Citera
2007-09-30, 03:00
Bannlyst
Jag har hrt att russin r lite laxerande (har erfarenhet av det ox )
S druvor borde la ha det lite med. Men fr mycket av det goda slutar alltid dligt.
Citera
2007-09-30, 16:46
Medlem
Bonanzas avatar
Ni vet dessa plastaskar med en massa vindruvor i? jag tryckte i mig lite mindre n en hel sn en kvll.. och fyyyyyyyyfan vad ont i magen jag fick, men det r ju en stenfrukt, och dom har ju den effekten vid fr stor konsumtion, men goda r dom
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in