2007-09-28, 15:23
Medlem
Nemesis1s avatar
Det tar bara ett par/några timmar innan tråden som just var först har halkat ner till sida 2, vilket är väldigt synd för oss som gillar att diskutera lite mer obskyra spel... Eftersom aktiviteten är så hög på forumet kör de stora trådarna helt över de små...

Kanske det skulle gå att dela upp forumet på något sätt?? En avdelning för datorspel och en för konsoler kanske?? Iofs finns det ju många spel som finns både till datorer och konsoler, men man kan ju alltid starta tråden i just forumet för den man själv spelar på... Det systemet fungerar ju bra med skilda forum för Windows, MacOS och övriga OS iaf...

Allra helst skulle jag dock vilja ha en avdelning för gamla, klassiska PC-spel, men det är väl lite själviskt antar jag... Och en generell retroavdelning skulle bara tas över av Nintendo- och Amiga-folket... =/
Citera
2007-09-28, 15:29
Medlem
Jag håller med om att behovet finns.
En tråd som inte handlar om ett specifikt spel utan kanske en intressant frågeställning eller något annat smalt ämne, tenderar att hamna på sida 2 under loppet av en dag.
Citera
2007-09-28, 15:59
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoxDawn
Jag håller med om att behovet finns.
En tråd som inte handlar om ett specifikt spel utan kanske en intressant frågeställning eller något annat smalt ämne, tenderar att hamna på sida 2 under loppet av en dag.
På senare tid har det gått ännu snabbare... Jag startade en tråd om Unreal Tournament och Quake III Arena i morse, på några timmar låg tråden på sida 2 trots att den hade fått ett par svar, sen svarade jag så den kom överst på nytt och nu är den återigen på sida 2...

Och detta var inget extremfall, jag tycker ALLTID det går så då det gäller något spel som inte är väldigt stort och modernt...
Citera
2007-09-28, 16:06
Moderator
impieteers avatar
Bra idé. Frågan är hur det borde delas upp, det finns ju lite olika varianter på det.
Citera
2007-09-28, 16:10
Medlem
Sane?s avatar
Man kanske skulle kunna ha kvar forumet som det är, fast med underforum, som kan heta PC, XBox360, PS3, Övriga konsoler. Spelforumet begränsas till endast spel-diskussioner.
Både PS3-tråden och XBox360-tråden har blivit för stora för att vara av nytta för någon. Det vore bättre om dessa ämnen fick egna forum att diskuteras i.

Alltså:
Dator- och konsolspel (här diskuteras bara spel)
--PC
--XBOX360
--PS3
--Wii
--Övriga konsoler
Citera
2007-09-28, 16:10
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Det tar bara ett par/några timmar innan tråden som just var först har halkat ner till sida 2, vilket är väldigt synd för oss som gillar att diskutera lite mer obskyra spel... Eftersom aktiviteten är så hög på forumet kör de stora trådarna helt över de små...

Kanske det skulle gå att dela upp forumet på något sätt?? En avdelning för datorspel och en för konsoler kanske?? Iofs finns det ju många spel som finns både till datorer och konsoler, men man kan ju alltid starta tråden i just forumet för den man själv spelar på... Det systemet fungerar ju bra med skilda forum för Windows, MacOS och övriga OS iaf...

Allra helst skulle jag dock vilja ha en avdelning för gamla, klassiska PC-spel, men det är väl lite själviskt antar jag... Och en generell retroavdelning skulle bara tas över av Nintendo- och Amiga-folket... =/

Jag har tagit upp frågan för diskussion i Outlaw.
Återkommer om saken.

admin
Citera
2007-09-28, 17:17
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag har tagit upp frågan för diskussion i Outlaw.
Återkommer om saken.

admin
Tack för det snabba svaret!
Citera
2007-09-28, 17:59
Medlem
roaders avatar
Det låter som en ypperlig idé Nemesis1!

Frågan är hur uppdelningen ska utföras, men jag är som sagt positiv till förslaget och ska spåna lite.
Citera
2007-09-28, 21:13
Medlem
LadyTieras avatar
Jag håller med

Mitt förslag är:

Datorspel (PC/MAC)
Retrohörnan (amiga, pc, C64 äldre konsoller)
Konsoller (Wii, Nintendo, PS)
Citera
2007-09-28, 21:25
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Det låter som en ypperlig idé Nemesis1!

Frågan är hur uppdelningen ska utföras, men jag är som sagt positiv till förslaget och ska spåna lite.
Tja, antingen gör man fler forum beroende på spelens platformer på samma sätt som datoranvändningsforumen...

Typ såhär:

Datoranvändning - Mac OS
Datoranvändning - Microsofts operativsystem
Datoranvändning - Övriga operativsystem

Spel - Datorer
Spel - Konsoler
Spel - DOS (eftersom mina stackars trådar om DOS-spel alltid blir ufrysta till förmån för Battlefield och World Of Warcraft)

Eller så har man gör man ett underforum för Evighetsdiskussioner, dvs alla "Stora tråden om..."...
Citera
2007-09-28, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Jag håller med

Mitt förslag är:

Datorspel (PC/MAC)
Retrohörnan (amiga, pc, C64 äldre konsoller)
Konsoller (Wii, Nintendo, PS)

Enkel men ändå bra indelning.
Egentligen skulle det ju vara bra att kunna ha ett subforum just för regelrätta diskussioner, men det blir nog svårt att dela in på ett bra sätt.
Citera
2007-09-29, 12:58
Medlem
roaders avatar
Efter att ha tänkt en del på frågan så har jag kommit fram till att LTs förslag är starkast ju nu. Överskådligheten blir bäst och det ger ett bättre intryck än om vi skulle dela upp forumet för konsoler eller kanske t.o.m. genrer.

En hörna för endast DOS-baserade spel är nästan helt uteslutet från min sida, idag tar denna typ av diskussioner inte ens upp en promille av spelforumet så det skulle kännas överflödligt. Men en retro-del ska vi givetvis ha!

Spel - Konsoler
Spel - Datorer
Spel - Retro

Hur låter det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här