Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-09-28, 13:02
Medlem
timpakays avatar
Någon som har lirat detta underbara browserbaserade spel av swirve här? Själv har det blivit ett antal ages ända fram till när jag ryckte in. Men nu har man börjat igen! Beroendeframkallande som det är. Saknar dock alla spelare som lirade innan, antalet spelare har ju sjunkit som fan de senaste åren....
Citera
2007-09-28, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av timpakay
Någon som har lirat detta underbara browserbaserade spel av swirve här? Själv har det blivit ett antal ages ända fram till när jag ryckte in. Men nu har man börjat igen! Beroendeframkallande som det är. Saknar dock alla spelare som lirade innan, antalet spelare har ju sjunkit som fan de senaste åren....

Lite mer info tack
Citera
2007-09-28, 13:13
Medlem
thereins avatar
Fan Utopia var ju hur kul som helst. Spelade för ungefär 3-4 år sedan och var då med i ett ganska bra kingdom som hette Fellatio TR. Vi satsade på honor och hamnade rätt bra på chartsen vissa ages. Använde irc för att koordinera krig osv. Tappade intresset när nån WoW beta kom vill jag minnas.

http://games.swirve.com/UTOPIA/
Citera
2007-09-28, 13:28
Medlem
timpakays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schill88
Lite mer info tack

Snor lite info från wikipedia då! Ganska likt nukezone/dominion och såna spel.

"Spelet Utopia spelas på Internet. Detta är en typ av MUD där tiotusentals spelare från världens alla hörn registrerar sig och spelar tillsammans och mot varandra. Varje spelare styr över sin egen provins. Spelaren skall erövra så många landytor som möjligt. Så snart man erövrat en landyta befolkas den.

Till sin hjälp i målet att erövra landytor har spelaren möjlighet att bygga diverse byggnader på sina landytor såsom banker, bondgårdar, fängelser mm, mm. Vidare tränar man soldater som kan användas i strid. Man kan även träna befolkningens olika kunskaper inom olika områden såsom ekonomi, stridskunskap mm, mm.

Varje provins, dvs spelare, ingår i ett kungadöme. Kungadömet styrs av en spelare som utsetts till Kung av medspelarna. Tillsammans har de målet att bli störst. I kungadömet kommunicerar man väldigt mycket med varandra. Man använder ofta verktyg som MSN och/eller IRC."
Citera
2007-09-28, 13:34
Medlem
Jag började spela age2, kommer inte ihåg när jag slutade, men det var väl sådär två år sen.

Jag la ner obehagligt mycket tid totalt sett, otroligt kul spel, men som nog kunde ha gjorts betydligt bättre.

Ifall man vill kika på en vidareutveckling av konceptet kan man kika på www.dreamlords.com
Citera
2007-09-28, 13:39
Medlem
Crabfishs avatar
Utopia har man lagt ner mycket tid på... Spelade nog 3-4 år sammanlagt kanske. Sen började jag spela WoW..
Kan inte vara så många som spelar längre eller? När jag slutade för nått år sen så var det rätt fattigt på folk redan då.
Citera
2007-09-28, 13:40
Medlem
Quixotes avatar
Började lira age 3, slutade spela för 2-3 år sen kanske , kommer inte ihåg vad agen hette. Jäkligt kul spel men har tappat suget nu, lite trist också att man måste "fuska" för att spela med sina kompisar men det är väl en av tjusningarna också att bli ihopparad med massa främlingar.

Lirade mest i ett Absalom kingdom, sen i några "scriptade" kingdoms med bara bra lirare, tyvärr så blev de ofta "mehuled" och föll isär efter en age. FAn nu blev jag sugen på att börja spela igen, kanske man ska köra igång ICQ och se om man hittar en plats nånstans.
Citera
2007-09-28, 13:53
Medlem
timpakays avatar
Har du lirat i ett absalom kd är det väl enklast att gå in på irc.utonet.org och sen joina #absalom och se om du känner igen nåt nick. Själv nickar jag timpa på det nätet och återfinns i #playboys, #tivoli, #ooz och ifall ni har access #abs.

Det är fortfarande kul i kampen om toppen Synd att många kingdoms kör munk nu för tiden dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Crabfish
Utopia har man lagt ner mycket tid på... Spelade nog 3-4 år sammanlagt kanske. Sen började jag spela WoW..
Kan inte vara så många som spelar längre eller? När jag slutade för nått år sen så var det rätt fattigt på folk redan då.

En trogen skara finns fortfarande kvar Många som tröttnat på wow osv som börjat igen också.
Citera
2007-09-28, 13:57
Medlem
Ifall ni spelat i Abs kanske ni kommer ihåg mitt kingdom, HellspawN, jag var regent där rätt länge =)
Citera
2007-09-28, 14:21
Medlem
timpakays avatar
Gjorde en kanal #flashback på irc.utonet.org för er som är intresserade. Man kan aldrig ha nog med kontakter på utopia
Citera
2007-09-28, 15:51
Medlem
Quixotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 99popcorn
Ifall ni spelat i Abs kanske ni kommer ihåg mitt kingdom, HellspawN, jag var regent där rätt länge =)

Jovisst kommer jag ihåg dem, var det inte 2 kds som hette HellspawN där ett tag. Det är inte du som nickade Blade?
Citera
2007-09-28, 16:21
Medlem
Jo, det var 2 (faktiskt 3) kingdoms som hette HellspawN ett tag, men de andra var endast med någon age innan Mehul satte stopp för dem. Kingdomet jag spelade i existerade ganska länge, men självdog mer eller mindre när jag slutade :-(

Jag är inte Blade, men jag har träffat honom och våra kingdoms höll som sagt ihop.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in