2007-09-28, 11:09
Medlem
Tjo!

Jag ska åka till USA och hade tänkt spara några kronor på att köpa en ny laptop när jag är där. Tanken är även att kolla upp priser så jag vet vart ja ska handla.

Min fråga är.. Finns det någon sida liknande Prisjakt.se eller Pricerunner.se fast för den amerikanska marknaden? Pricerunner.com verkar inte vara såå bra..

Hoppas nån vet!
Citera
2007-09-28, 16:15
Medlem
The Sidewinders avatar
har du tänkt på tangentbordslayouten?
Citera
2007-09-28, 18:26
Medlem
Utmärkt tråd, går själv i samma tankar.

Nu vet jag inte utan gissar men borde man inte kunna skifta till svensk standard för tangentbordet, då kommer naturligtvis inte tecknena att stämma men det kan man väl lära sig leva med. Om någon kan bekräfta att det är relativt enkelt att ställa om tangentbordstypen så hade det varit bra.

Vad som mer bekymrar mig är garanti och försäkring. Om jag köpen en Asus kommer man att kunna skicka in datorn till den svenska asus eller ska allt bå via USA. Återigen någon med erfarenheter. Detta kan ju i värsta fall skilja sig beroende på tillverkare.
Citera
2007-09-28, 19:00
Medlem
Dåligt tajming grabbar! Datorpriserna sjunker i Europa men inte i USA p.g.a dollarraset.

http://computersweden.idg.se/2.2683/1.122361

"Tack vare att dollarn står så lågt kan många asiatiska och amerikanska pc-leverantörer erbjuda mycket bra priser i Europa. Men för amerikanerna själva förändras inte situationen märkbart."

"Den tidigare ekonomipristagaren i Ekonomi, Robert Mundell, säger att europeiska pc-köpare just nu kan göra klipp."

Kanske bättre att köpa datorn här hemma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in