2007-09-27, 23:38
Medlem
Calico Jacks avatar
Vad säg om ett del-forum som riktar sig till folk med invandrarbakgrund där invandrare kan diskuterar bl.a sina upplevelse i Sverige och om svenskar?

I&I forumet som finns nu där kan svenskar diskutera invandrare och deras beteende och etc, det skulle vara perfkekt med ett forum där vi invandrare kan diskutera svenskar utan och få inlägg raderade pga det är fel forum.

Det kan vara både positiva och negativa saker, såsom allt i från vackra kvinnor till blottare eller skönheteskirurger som våldtar sina klienter. Vad sägs om det Mr Flashback?

Flashback som är mycket för yttrandefriheten borde väl inte ha något emot det?
Citera
2007-09-27, 23:48
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calico Jack
Vad säg om ett del-forum som riktar sig till folk med invandrarbakgrund där invandrare kan diskuterar bl.a sina upplevelse i Sverige och om svenskar?

I&I forumet som finns nu där kan svenskar diskutera invandrare och deras beteende och etc, det skulle vara perfkekt med ett forum där vi invandrare kan diskutera svenskar utan och få inlägg raderade pga det är fel forum.

Det kan vara både positiva och negativa saker, såsom allt i från vackra kvinnor till blottare eller skönheteskirurger som våldtar sina klienter. Vad sägs om det Mr Flashback?

Och yttrandefrihet innebär ju att alla ska få komma till tals också. I&I är inte specifikt riktat mot "svenskar" utan vem som helst får ju gå in och diskutera där.

De diskussioner du pratar om verkar ju mer vara av laidback-karaktär så det borde ju fungera utmärkt att starta en tråd där.
Citera
2007-09-28, 00:02
Bannlyst
Kan bara hålla med Tobes. Ingen av Flashbacks forumdelar är vikta åt någon specifik etnisk grupp även om det förekommer övervikt åt det ena eller det andra hållet i vissa trådar/forumdelar.

Men för all del, starta en seriös tråd, med en seriös frågeställning eller ett seriöst diskussionsunderlag.

Utifrån I&I´s perspektiv skall vi (moderatorerna där) försöka göra vårt för att ta bort trams- och off-topic-inlägg. Samtidigt varken kan eller skall vi hindra eller ta bort åsikter/inlägg så länge de inte bryter mot forumets regler.
Citera
2007-09-28, 00:07
Medlem
Jag förstår inte riktigt, vackra kvinnor är det fullt utav trådar om i MPK, Troilius förehavanden har ju en stor tråd i Skvaller och en Blatte tråd finns i Laidback?
Citera
2007-09-28, 00:18
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Du glömde tillägget "det vore ett sätt för för Flashback att visa att man absolut inte diskriminerar minoriteter och att man samtidigt tar deras önskemål om bibehållen särart på allvar".
Citera
2007-09-28, 00:24
Medlem
Ruskigbusss avatar
Alltså. Jag tror jag begriper vad du menar. På samma sätt som Graffiti-folket, UE-arna och Cannabis-brukarna har sina specialforum så vill du ha ett för invandrare?

Men, det finns vissa problem med detta.

Till skillnad från de ovan nämnda forum där folk med ett gemensamt intresse kan samlas och diskutera - och för all del även de som inte gillar detta intresset - så är att vara invandrare inget sådant intresse.

Invandrare är ju ingen homogen grupp - och det enda de har gemensamt är att de inte är födda i Sverige.

Och dessutom så är det emot Flashbacks just ställningstagande för yttrandefriheten att diskvalificera någon från att delta i trådar pga deras ursprung.

Så de som är kritiska mot invandringen skulle ju givetvis skriva även där.

Och då står vi där med två forum som handlar om invandring.

Vilket känns lite väl onödigt.
Citera
2007-09-28, 01:07
Medlem
Vobblers avatar
Albanen CJ tycker att det gnälls för mycket på hans folkslag, och nu vill han alltså ha en avdelning där han kan spy galla över alla elaka svennar?

Lysande ide'.

Gör ett delfora för varje minoritet. FB kommer att bli störst i världen på nolltid.
Citera
2007-09-28, 02:55
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:

Det räcker nog att göra en tråd om det. Tror inte det finns disskutionsunderlag till en hel forumdel för det, en hyffsat stor tråd kanske.
Citera
2007-09-28, 03:13
Bannlyst
Dum idé, CJ. Tanken är ju att invandrarna ska integreras i det svenska samhället, vilket torde betyda att de ska blandas upp med oss svennar. Det är en god tanke eftersom den redan på ett tidigt stadium skiljer agnarna från vetet, d.v.s. skiljer de som föredrar att sitta i baktofflor och mysbyxor på en halvskum kulturförening och röka smuggelcigaretter från de som faktiskt försöker försvenska sig och ta del av det Sverige har att erbjuda. Med tanke på detta så är all särskiljning (segregering) av ondo. Även förekomsten av egna etiska kulturföreningar, egna etiska delforum och egna avsvenskade bostadsområden är av ondo av samma skäl.

Det är tack vare sådana här önskemål från invandrarna om att få sina egna plattformar särskiljda från svenskarnas samhälle som segregationen eskalerar med vansinnig hastighet och Sverigedemokraterna växer så att det knakar. Inser Du inte det?

Ut och lek nu med oss andra i alla de andra delforumen precis som vanligt. Kallar någon Dig för fula ord så får Du kalla dem fula ord tillbaka.

// Roger P.
Citera
2007-09-28, 03:33
Medlem
Trancelations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Alltså. Jag tror jag begriper vad du menar. På samma sätt som Graffiti-folket, UE-arna och Cannabis-brukarna har sina specialforum så vill du ha ett för invandrare?

Men, det finns vissa problem med detta.

Till skillnad från de ovan nämnda forum där folk med ett gemensamt intresse kan samlas och diskutera - och för all del även de som inte gillar detta intresset - så är att vara invandrare inget sådant intresse.

Invandrare är ju ingen homogen grupp - och det enda de har gemensamt är att de inte är födda i Sverige.

Vad sägs om ett forum om "kultur" där man kan diskutera kulturer. Det behöver inte handla om invandrare utan kulturer generellt, som man exempelvis kan komma i kontakt med när man reser eller på andra sätt. Det fattas här, fast jag tror det är intressant.
Citera
2007-09-28, 07:44
Medlem
Yes...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trancelation
Vad sägs om ett forum om "kultur" där man kan diskutera kulturer. Det behöver inte handla om invandrare utan kulturer generellt, som man exempelvis kan komma i kontakt med när man reser eller på andra sätt. Det fattas här, fast jag tror det är intressant.
Det skulle kanske vara intressant. Men det går ju redan nu att posta trådar om olika kulturer.

Ex:
"Kinesiska maträtter" -> Mat och dryck
"Kinesers idrottande" -> Sport
"Kineser och deras sexvanor" -> Erotik och sexualitet
"Kinesers klädstil" -> Mode och livsstil
"Kinesers syn på gud" -> Religion
Citera
2007-09-28, 13:20
Medlem
Calico Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Albanen CJ tycker att det gnälls för mycket på hans folkslag, och nu vill han alltså ha en avdelning där han kan spy galla över alla elaka svennar?

Lysande ide'.

Gör ett delfora för varje minoritet. FB kommer att bli störst i världen på nolltid.

Alban?

Och vad är du då i så fall? Isländsk svart?

Varför tror du jag skulle spy galla över svenskar? De enda jag skulle spy galla över skulle vara de som spyr galla över andra folkgrupper. Finns det verkligen ingenting som är bra med att vara svensk att du är så rädd för ett forum där invandrare kan diskutera svenskhet?

Sist men inte minst, jag är inte enda invandraren här på FB, om jag nu skulle spy galla över alla svenskar så finns det kanske de som kan försvara svenskar på samma sätt som det finns svenskar som tar parti för invandrare inne på I&I-forumet! Tips till dig till nästa gång du skriver ett inlägg, tänk till innan du klickar på "skicka svar"[/i].
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in