2007-09-28, 13:32
Medlem
Truxas avatar
Hur skall man kunna hålla ordning på eventuella troll som utger sig för att vara invandrare men egentligen inte alls är det? Det skulle ju kunna komma in en hel hoper med killar som påstår att dom kommer från Östafrika och berätta sedan berätta om dom hemskaste saker. Då får ju forumdelen motsatt effekt liksom...
Citera
2007-09-28, 14:34
Medlem
Kivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trancelation
Vad sägs om ett forum om "kultur" där man kan diskutera kulturer. Det behöver inte handla om invandrare utan kulturer generellt, som man exempelvis kan komma i kontakt med när man reser eller på andra sätt. Det fattas här, fast jag tror det är intressant.
Det forumet kom igår:
http://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=233
Citera
2007-09-28, 15:59
Medlem
Räcker det inte med det här forumet? http://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=166

Skämt åsido, det var en riktigt korkad idé, att dela upp forumet på det viset. Precis lika korkat som att det bara bor somalier i en viss stadsdel.
Citera
2007-09-28, 16:01
Medlem
johnny-62s avatar
Är det så att alla albaner håller sig till invandrarforat och inte tjafsar sönder alla andra trådar, som fallet varit i t.ex krim. Så vore det ju positivt med ett invandrarfora..
Citera
2007-09-28, 21:45
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Redan rubriken "Invandring och intergration" sätter ett svenskperspektiv. Rubriksättningen tar sin tar sin utgångspunkt i nationalstats- och intergrationstanken. Vad ska invandrare diskutera där? Att de vandrat in? På vilket sätt de integrerar sig? Det fria ordet my ass. Forumrubrikerna sätter agendan.

En uppmaning till FBs invandrare/ickesvenskar; sätt igång och föreslå nya avdelningar och ämnen. Två förslag till att börja med; "Statslöshet och integrationsvägran" och "Det inte nödvändigtvis sekulära samhället".
Citera
2007-09-28, 22:02
Medlem
Calico Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Redan rubriken "Invandring och intergration" sätter ett svenskperspektiv. Rubriksättningen tar sin tar sin utgångspunkt i nationalstats- och intergrationstanken. Vad ska invandrare diskutera där? Att de vandrat in? På vilket sätt de integrerar sig? Det fria ordet my ass. Forumrubrikerna sätter agendan.

En uppmaning till FBs invandrare/ickesvenskar; sätt igång och föreslå nya avdelningar och ämnen. Två förslag till att börja med; "Statslöshet och integrationsvägran" och "Det inte nödvändigtvis sekulära samhället".

Statslöshet? Vilka invandrare syftar du på?
De enda invandrargrupper som skulle vara statslösa skulle väl vara palestinier, kurder, zigenare och kanske några enstaka till. Ursäkta mig men istället för fria ordet borde du ta och köra upp statslöshet och integrationsvägran där solen aldrig skiner!
Citera
2007-09-29, 03:38
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calico Jack
Vad säg om ett del-forum som riktar sig till folk med invandrarbakgrund där invandrare kan diskuterar bl.a sina upplevelse i Sverige och om svenskar?

... inställsamt raljerande...

Det kan vara både positiva och negativa saker, såsom allt i från vackra kvinnor till blottare eller skönheteskirurger som våldtar sina klienter. Vad sägs om det Mr Flashback? ... osv

Nej tack, det här är ett svenskt forum och här diskuterar vi inte över huvudet på svenskarna.
Det finns redan en plats för det. Det går under namnet riksdagshuset.
Annars kan man väl råda dig som skrev detta inlägg, som dryper av provokation och illvilja, att söka dig till ett forum för likasinnade missnöjda nysvenskar.
Citera
2007-09-29, 04:07
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Hur skall man kunna hålla ordning på eventuella troll som utger sig för att vara invandrare men egentligen inte alls är det? Det skulle ju kunna komma in en hel hoper med killar som påstår att dom kommer från Östafrika och berätta sedan berätta om dom hemskaste saker. Då får ju forumdelen motsatt effekt liksom...
På samma sätt som en del utger sig att vara nationella? Men det skiner igenom rätt snabbt, så det är nog ingen fara alls.

/mvh Ikh
Citera
2007-09-29, 12:07
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Hört talat om världsmedborgarbegreppet någon gång?

Det här är ju roligt. Det finns saker som inte är PK på FB, och upprörda röster höjs!

Citat:
Statslöshet? Vilka invandrare syftar du på?
De enda invandrargrupper som skulle vara statslösa skulle väl vara palestinier, kurder, zigenare och kanske några enstaka till. Ursäkta mig men istället för fria ordet borde du ta och köra upp statslöshet och integrationsvägran där solen aldrig skiner!
Citera
2007-09-29, 13:20
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikh
På samma sätt som en del utger sig att vara nationella? Men det skiner igenom rätt snabbt, så det är nog ingen fara alls.

/mvh Ikh

Jag var inte helt allvarlig när jag skrev det där inlägget, men det är alltså så att restjugoslaver, olika mellanösternfolk och kanske diverse latinos försöker infiltrera underforumet som du moderarar i?
Citera
2007-09-29, 13:33
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Alban?

Och vad är du då i så fall? Isländsk svart?

Varför tror du jag skulle spy galla över svenskar? De enda jag skulle spy galla över skulle vara de som spyr galla över andra folkgrupper. Finns det verkligen ingenting som är bra med att vara svensk att du är så rädd för ett forum där invandrare kan diskutera svenskhet?

Sist men inte minst, jag är inte enda invandraren här på FB, om jag nu skulle spy galla över alla svenskar så finns det kanske de som kan försvara svenskar på samma sätt som det finns svenskar som tar parti för invandrare inne på I&I-forumet! Tips till dig till nästa gång du skriver ett inlägg, tänk till innan du klickar på "skicka svar"[/i].

Alban? Ja, det är du. Vet du inte ens var ifrån du "flydde"? Tröga fanskap. Jo visst, du säger att du är från Italien, men du lurar ingen.

Värre rasse än dig har jag nog inte stött på här på FB.
Citera
2007-09-29, 20:51
Medlem
Calico Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Alban? Ja, det är du. Vet du inte ens var ifrån du "flydde"? Tröga fanskap. Jo visst, du säger att du är från Italien, men du lurar ingen.

Värre rasse än dig har jag nog inte stött på här på FB.

Ja du, vad lite du vet din mupp. Alban är nog det sista jag är men jag tippar på att du själv är alban med zigenare, juggi och arab blod eftersom du är så förbannad slö. Och nej, jag flydd inte hit, jag kom hit med min svenska blondin. Hon raggade upp mig från Palermos stränder. Om du nu vet var Palermo ligger. Och det ligger inte i Albanien eller dina hemtrakter "kloaken". Hämta en karta så hittar du var Palermo ligger!

Jag skrev ju att du skulle tänka en extra gång innan du skickade i väg din goja men tydligen så var du för trög och förstå.

Håll dig On-topic nu zigenare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in