• 1
  • 2
2007-09-28, 09:21
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fraes
Sanningen är att marmite är äckligt, och det enda som gör det användbart är att det finns få produkter som innehåller så pass mycket naturlig glutamat. Smakförstärkare alltså. Men vad fan, vi lever på 2000-talet, inte ska vi behöva äta ruttna jästsvampar när det går att köpa buljong och ren natriumglutamat.
Ingen, ingen skulle äta skiten om inte glutamaten var där i.
Som tur är så behöver inte jag äta den i alla fall

~Paul~
Citera
2007-09-28, 10:40
Medlem
Mikaeldwights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machete
Är inte Marmite den skiten dom har på macka i Australien/England. Om den sökande bor i Malmöområdet finns Marmite på Gray's American Eats på Södra Vallgatan 3 mellan Gustav Adolfs torg och Södertull (vid kanalen).

Den Australiensiska varianten heter Vegemite , som "ALLA" Aussie kids äter på sina rostade mackor , jag kunde få ner en och annan själv.
Citera
2007-09-28, 11:48
Medlem
felstavadds avatar
Jag älskar Marmite/Vegemite.
Rostat bröd, smör, tunt lager Marmite, en rejäl skiva stark cheddarost .
Citera
2007-09-28, 12:41
Medlem
sisususis avatar
Produkten skapades väl under 1världskriget för att kunna utnyttja använd öljäst. Inget annat land Storbrittanien kan hitta på något liknande.
Citera
2007-09-28, 18:16
Medlem
Enhörnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisususi
Produkten skapades väl under 1världskriget för att kunna utnyttja använd öljäst. Inget annat land Storbrittanien kan hitta på något liknande.

Ja man KAN tro det. Eller så kan man välja att tro att Marmite skapades av brittiska armén för att tillverka något mycket värre en senapsgasen som tyskarna använde.
Citera
2007-09-28, 18:32
Bannlyst
Jag har även sett det på Ica Kvantum. Dom brukar ha små hyllor ovanför tex frysdiskarna där dom samlar allt möjligt skräp från världens hörn.
Citera
2023-09-11, 21:52
Medlem
Homelessswedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
En medlem på ett annat forum letar förtvivlat efter ett ställe där man kan köpa detta extrakt. Finns det kanske någon som vet var?

~Paul~
är kabske lite sen till tråden, men det finns en engelsk mataffär vid antikhallarna i göteborg som säljer både marmite och veggiemite
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in