• 1
  • 2
2007-09-27, 19:20
Medlem
dePauls avatar
En medlem på ett annat forum letar förtvivlat efter ett ställe där man kan köpa detta extrakt. Finns det kanske någon som vet var?

~Paul~
Citera
2007-09-27, 19:41
Medlem
quaertys avatar
I Stockhom finns det att köpa på the English Shop i Söderhallarna. Är han bosatt närmare dig så finns det en butik i Göteborg också, Plantagegatan 3
Citera
2007-09-27, 19:46
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
I Stockhom finns det att köpa på the English Shop i Söderhallarna. Är han bosatt närmare dig så finns det en butik i Göteborg också, Plantagegatan 3
Aaah, tack för det Q!!! Kanon. Då kan jag lämna ett svar till den nödige medlemmen

~Paul~
Citera
2007-09-27, 20:10
Medlem
...Usch. Marmite ser ut, känns som och smakar likt någonting som skulle komma ut ur satans rövhål efter att han imundigat härsken pölsa. Vad är det egentligen gjort på?
Citera
2007-09-27, 20:14
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheexo
...Usch. Marmite ser ut, känns som och smakar likt någonting som skulle komma ut ur satans rövhål efter att han imundigat härsken pölsa. Vad är det egentligen gjort på?
Gillar det inte heller. Det är tydligen gjort på jästextrakt.

~Paul~
Citera
2007-09-27, 21:36
Medlem
Nej, usch. Men brukar inte det finnas i div. hälsokost butiker? Eller har jag bara fått för mig det..
Btw, all cred till dig paul som startar en tråd åt en desperat forumsmedlem på ett annat forum.
Citera
2007-09-27, 21:39
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0r3
Nej, usch. Men brukar inte det finnas i div. hälsokost butiker? Eller har jag bara fått för mig det..
Btw, all cred till dig paul som startar en tråd åt en desperat forumsmedlem på ett annat forum.
gör jag så gärna. Men jag håller med dig. Det är ingen höjdare att äta! Du kan ha rätt gällande hälsokostbutiker, får kanske förmedla det till honom.

Tack,

~Paul~
Citera
2007-09-27, 23:30
Medlem
machetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
En medlem på ett annat forum letar förtvivlat efter ett ställe där man kan köpa detta extrakt. Finns det kanske någon som vet var?

~Paul~

Är inte Marmite den skiten dom har på macka i Australien/England. Om den sökande bor i Malmöområdet finns Marmite på Gray's American Eats på Södra Vallgatan 3 mellan Gustav Adolfs torg och Södertull (vid kanalen).
Citera
2007-09-28, 00:01
Bannlyst
Här finns lite om marmite;

http://www.flashback.org/showthread.php?t=310443
Citera
2007-09-28, 00:54
Medlem
Justices avatar
min farsa e sjukt galen i produkten, har det på väldigt mycket. knäckebröd med marmite och ost på är en klassiker från honom.
jag har fått det sen barnsben så jag har inga problem med det, sägs vara gott att ha i såser osv. har aldrig provat dock...
Citera
2007-09-28, 08:14
Medlem
dePauls avatar
Tack igen alla! Har vidarebefordrat era tips.

~Paul~
Citera
2007-09-28, 08:49
Medlem
fraess avatar
Sanningen är att marmite är äckligt, och det enda som gör det användbart är att det finns få produkter som innehåller så pass mycket naturlig glutamat. Smakförstärkare alltså. Men vad fan, vi lever på 2000-talet, inte ska vi behöva äta ruttna jästsvampar när det går att köpa buljong och ren natriumglutamat.
Ingen, ingen skulle äta skiten om inte glutamaten var där i.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in