2007-09-27, 15:59
Bannlyst
Jag håller på att installera XP pro på en dator här hemma. Jag stoppade i skivan och allt funkade som det skulle. Sen när alla filer hade kopierats skulle den starta om och efter det var det som från början igen. Har provat flera gånger men med samma resultat.
Efter omstarten beter den sig som om jag aldrig hade påbörjat installationen. Vad är fel?
Citera
2007-09-27, 16:13
Medlem
hollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemulenavPjatt
Jag håller på att installera XP pro på en dator här hemma. Jag stoppade i skivan och allt funkade som det skulle. Sen när alla filer hade kopierats skulle den starta om och efter det var det som från början igen. Har provat flera gånger men med samma resultat.
Efter omstarten beter den sig som om jag aldrig hade påbörjat installationen. Vad är fel?
Trycker du på valfri tangent som det står, efter att den kopierat allt och startat om sig?
Citera
2007-09-27, 16:15
Medlem
antagonistens avatar
Innan den startar om så kommer det ju upp en timer på 20 sekunder eller vad det är, och då ska du plocka ur skivan.
Sen startar datorn om och installationen fortsätter.
Citera
2007-09-27, 17:44
Bannlyst
Innan den startar om säger den till att jag ska ta up eventuell diskett ur enhet A: . Gör jag det så får jag bara upp felaktig "Boot.ini - Startar från c:\Windows\.
Och då står den bara och starta om hela tiden.

Det kommer inte upp att jag ska trycka på valfri tangent när jag har installerat allt och startat om.
Citera
2007-09-27, 18:07
Medlem
Boukas avatar
Är det en crackad XP-skiva?
Citera
2007-09-27, 18:14
Bannlyst
Jepp, men den har fungerat förr
Citera
2007-09-27, 18:23
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemulenavPjatt
Innan den startar om säger den till att jag ska ta up eventuell diskett ur enhet A: . Gör jag det så får jag bara upp felaktig "Boot.ini - Startar från c:\Windows\
Har du någon diskett i diskettstationen?
När det står så ska du ta ut skivan, och när datorn startas om fortsätter installationen.
Citera
2007-09-27, 19:22
Bannlyst
Det finns ingen diskettstation. När jag tar ur CDn när det där meddelandet kommer startas ju datorn om och då kommer
"Felaktig boot.ini startar från c:\windows\" och sen startar den bara om hela tiden
har provat med en annan skiva med samma resultat.
Citera
2007-09-28, 07:12
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Kan det vara så att det är inställt i bios att datorn ska boota från cd/dvd'n kanske? Eller att det är något annat knas med bootordningen. I.s.f. bara att byta så att den bootar från hdd'n.

/#LOUDmouth#
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in