• 1
  • 2
2007-09-27, 09:41
Medlem
Drapåtrissors avatar
Enligt forskare får män med djup röst i genomsnitt fler barn än män med ljusare röst. http://www.metro.se/se/article/2007/...1-45/index.xml Beror det på att kvinnor tänder mer på en manlig röst?
Citera
2007-09-27, 10:39
Medlem
FNyxas avatar
HaHa,jaa så måste det vara! .Äntligen fick jag det bekräftat.
Citera
2007-09-27, 11:50
Medlem
GodoShingos avatar
Men döh, forskning på en stam...
Vet en man som har ljus röst som har fyra barn, och en annan med mörk röst som har två.
Skitsnacksforskning tycker jag.
Citera
2007-09-27, 12:27
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodoShingo
Men döh, forskning på en stam...
Vet en man som har ljus röst som har fyra barn, och en annan med mörk röst som har två.
Skitsnacksforskning tycker jag.

Det finns alltid undantag. Jag litar mer på en stor undersökning än dina iakttagelser som bygger på två personer.
Citera
2007-09-27, 12:28
Medlem
jumpcuts avatar
Det där läste jag om för inte så länge sedan. Kvinnor gillar maskulina drag och mörk röst vid ägglossning - typ Bengt Magnusson, men mellan ägglossningarna är det Beckham-typen som gäller.

Orkar verkligen inte gå igenom biblioteket efter källor, så lita på mig om ni vill eller skit i det
Citera
2007-09-27, 12:28
Medlem
Det är klart att det stämmer, precis som att kvinnor generellt dras till män med större muskler/kroppshydda, viljestyrka och målmedvetenhet.
Citera
2007-09-27, 12:58
Medlem
Charmas avatar
Män med mörk röst låter oftast tryggare. Och tjejer vill ha barn med trygga killar. Kanske...

Eller så har män med mörka röster också mer testosteron i sig och knullar därför mera. (Vilket iofs inte behöver leda till barn, men chansen ökar).

Mina två teorier om det där nu skulle stämma.
Citera
2007-09-27, 13:40
Medlem
"Försöksgruppen har varit Hadzastammen i Tanzania. Valet av stammen gjordes på grund av att de inte använder någon sorts preventivmedel, vilket kunnat störa resultaten."

"Enligt forskarna har reslutaten inte någon större betydelse för nutidsmänniskan. Däremot kan de ge en ledtråd till hur våra förfäder har utvecklats."

Lol?
Citera
2007-09-27, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frgul006
"Försöksgruppen har varit Hadzastammen i Tanzania. Valet av stammen gjordes på grund av att de inte använder någon sorts preventivmedel, vilket kunnat störa resultaten."

"Enligt forskarna har reslutaten inte någon större betydelse för nutidsmänniskan. Däremot kan de ge en ledtråd till hur våra förfäder har utvecklats."

Lol?

Det där sista låter ju konstigt. Nutidsmänniskan är inte så annorlunda jämfört med hur vi var för tusen år sedan. De kanske syftar på kulturella aspekter dock, men jag tror detta är genetiskt.
Citera
2007-09-27, 15:43
Medlem
Rösten är delvis ett maktinstrument. Makt innebär social status. Kvinnor dras till social status. Hur får man då maximal "makt" i sin röst? Genom att prata mörkt, högt och avslappnat. Motsatsen är att prata ljust, stressat och lågt...ingen orkar höra på en sådan person en längre stund.

Jämför Bengt Magnusson med Piff och Puff. Vilken röst är mest auktoritär?
Citera
2007-09-27, 16:06
Medlem
jumpcuts avatar
Sket ni i mitt inlägg?

Under ägglossningen är kvinnor mer attraherade till mörka röster, mellan ägglossningarna till ljusare röster.

Det innebär väl rent krasst att killar med mörka röster får knulla massvis om han går runt och snackar med brudar som har ägglossning då de tydligen även har högre sexualdrift under denna tid...
Citera
2007-09-27, 16:43
Bannlyst
intressant o se att de bara lägger pengar på nödvändig forskning
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem