Flashback bygger pepparkakshus!
2007-09-27, 00:20
Medlem
ThanksForNothins avatar
Låg och surfade lite på min macbook, kände att datorn började bli väldigt varm så jag vände på den, vet inte riktigt varför men NU fick ja syn på ett par sprickor som lyckats bli på undersidan av datorn. Det är precis i fläktkanten, en "jätte stor" precis där det står "Designed by Apple in California...". Nej, det är inte repor, ser ut som att undersidan vid fläktkanten ska gå mitt itu. Min macbook, nyköpt på apple.com maj 2007. Nu vart jag riktigt besviken...

Är det någon annan här som har likadant? Vänd på datorn och håll tummarna säger jag.

Har inte vanvårdat min ögonsten på något vis, har burit med mig den utanför huset max 10ggr, annars har den bara stått hemma på exakt samma plats och bara burits någon meter emellan åt. Aldrig fått en smäll eller dyligt.

Kan detta bero på värme? Vet att datorn gärna blir (extremt) varm när man väl sätter igång en massa program.

Är detta något som går på garanti? Har inte applecare försäkringen, men detta är väl ändå ett materialfel så det bara skriker om det. Vill bara understryka att närmaste macotek för mig ligger ca 25 mil härifrån.

Nej, nu vart jag låg.
Citera
2007-09-27, 01:16
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThanksForNothin
Låg och surfade lite på min macbook, kände att datorn började bli väldigt varm så jag vände på den, vet inte riktigt varför men NU fick ja syn på ett par sprickor som lyckats bli på undersidan av datorn. Det är precis i fläktkanten, en "jätte stor" precis där det står "Designed by Apple in California...". Nej, det är inte repor, ser ut som att undersidan vid fläktkanten ska gå mitt itu. Min macbook, nyköpt på apple.com maj 2007. Nu vart jag riktigt besviken...

Är det någon annan här som har likadant? Vänd på datorn och håll tummarna säger jag.

Har inte vanvårdat min ögonsten på något vis, har burit med mig den utanför huset max 10ggr, annars har den bara stått hemma på exakt samma plats och bara burits någon meter emellan åt. Aldrig fått en smäll eller dyligt.

Kan detta bero på värme? Vet att datorn gärna blir (extremt) varm när man väl sätter igång en massa program.

Är detta något som går på garanti? Har inte applecare försäkringen, men detta är väl ändå ett materialfel så det bara skriker om det. Vill bara understryka att närmaste macotek för mig ligger ca 25 mil härifrån.

Nej, nu vart jag låg.

Uppenbarligen inte helt ovanligt problem. JAg gjorde en snabb sökning på macworld.idg.se och deras forum och hittade ett antal trådar om detta. Kolla där för mer info,
Citera
2007-09-27, 08:03
Medlem
ariers avatar
det är inga problem, ring bara till applesupporten så skickar dem ett Ups bud dit du är så får du den utbytt!
Citera
2007-09-27, 14:45
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arier
det är inga problem, ring bara till applesupporten så skickar dem ett Ups bud dit du är så får du den utbytt!

Nej, man tar in den till en AASP.

Pick up sker endast i undantagsfall och beslut tages på case till case basis.
Citera
2007-09-27, 18:05
Medlem
BrotherLouies avatar
Min fick en spricka precis över din lilla lampan nere i högra hörnet.. Lämnade in den snabbt och sen var det fixat, men enligt kilen där så var det inte helt ovanligt och man skulle undvika att bära datorn på sätt som belastar skalet mycket..
Citera
2007-09-27, 20:24
Medlem
ThanksForNothins avatar
Har läst lite nu på olika forum om folk som klagat på sprickor på sina macbookar nu. Kan väl konstatera att mina sprickor är "ovanliga" i jämmförelse till andras problem, när deras sprickor bara verkar existera på ovansidan av datorn. Mest problem med skalet verkar vara i kanterna och vid musplattan.

Ska ringa till support snarast och höra va de har att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in