2007-09-26, 19:29
Medlem
Köpte en burk med icas pastasås med basilika i. Men jag vet inte hur den ska tillagas. Det står ingenstans hur man kan tillaga den. Är det bara att slänga in i micron tills skiten blir varm eller?
Citera
2007-09-26, 19:55
Medlem
JosefSvejks avatar
Ska du ha den till köttfärs så kan du ju slänga den i pannan med färsen, om du ska ha den till pasta kan du väl koka upp den lite eller micra om det känns bättre.
Citera
2007-09-26, 20:05
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrilloo
Köpte en burk med icas pastasås med basilika i. Men jag vet inte hur den ska tillagas. Det står ingenstans hur man kan tillaga den. Är det bara att slänga in i micron tills skiten blir varm eller?
Såsen är färdiglagad. Det enda du behöver göra är att på något sätt värma den och därefter tillföra den till den valda rätten.

Du kan värma den i micron, ugnen eller på plattan. Det enda du behöver kolla är tjockleken. I samband med längre tillagningstid kan såsen bli för tjock. Du måste i så fall späda ut den. Preferabelt med endast vatten. Man kan också eftersmaka den och kanske tillföra mer kryddor.

~Paul~
Citera
2007-09-26, 22:54
Medlem
Sjysst ! Slängde in den i micron, och den var ganska rinning efter 2 min i micron.
Iallafall så var jag inte imponerad av den. Smakade verkligen inte som pastasås brukar göra, utan mer (vanligt)gräs, tyckte jag.
Citera
2007-09-26, 23:19
Medlem
a4swes avatar
Du behöver inte ens värma den, släng den på nykokt pasta så är det klart sedan.
Citera
2007-09-27, 03:21
Medlem
machetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrilloo
Sjysst ! Slängde in den i micron, och den var ganska rinning efter 2 min i micron.
Iallafall så var jag inte imponerad av den. Smakade verkligen inte som pastasås brukar göra, utan mer (vanligt)gräs, tyckte jag.

Kan ju också vara för du just slängde in den i micron ! Micrad mat blir sällan god och radiovågorna från micron är nog inte det bästa för våra kära kroppar. Jag brukar alltid värma min pastasås på spisen, tycker den blir lagom tjock då. För några månader sedan levde jag fan bara på pastasås med pasta nästan + färskriven gran pardano-ost, pricket över i:et.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in