2007-09-26, 17:07
Medlem
muxxor918s avatar
då sökfunktionen verkar vara ur funktion så skapar jag en ny tråd (finns säkert redan en).

Iallafall, hur ändrar jag till svenskt språk i xp?

Tack på förhand

//Muxxor
Citera
2007-09-26, 17:11
Medlem
Dr.Zoidbergs avatar
Går icke, har du installerat med engelska kommer det språket förbli engelska.
Du kan därimot ändra tangentbordets språk.
Citera
2007-09-26, 17:18
Medlem
Det är väll bara att gå in i på Start / "controll panel" / "Regional and Language Options" eller något med språk och börja ändra till svenska. Bus Enkelt om man tar sig tid.

Menyer etc i explorer kommer fortfarande att vara på engelska men du kan läsa och skriva på tex Svenska.
Citera
2007-12-22, 19:00
Medlem
_EmiL_s avatar
BUMP!
När jag gör detta (Det är väll bara att gå in i på Start / "controll panel" / "Regional and Language Options" eller något med språk och börja ändra till svenska.) Så kan man ändra språk till svenska nere i högra hörnet!
Men sen när man t.ex öppnar ett nytt fönster för Internet så ändras det till engelska igen. Hur gör jag för att det ska vara svenska hela tiden?
Citera
2007-12-22, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _EmiL_
BUMP!
När jag gör detta (Det är väll bara att gå in i på Start / "controll panel" / "Regional and Language Options" eller något med språk och börja ändra till svenska.) Så kan man ändra språk till svenska nere i högra hörnet!
Men sen när man t.ex öppnar ett nytt fönster för Internet så ändras det till engelska igen. Hur gör jag för att det ska vara svenska hela tiden?
När jag hade Vista på engelska laddade jag ner nåt svenskt språkpack från microsoft. Kolla där.
Citera
2007-12-22, 21:36
Medlem
Spikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muxxor918
Iallafall, hur ändrar jag till svenskt språk i xp?
//Muxxor

Det krävs ominstallation av XP på rätt språk, såvida du inte har XP Pro och en MUI-licens. (Multilingual User Interface)
Citera
2007-12-22, 21:42
Bannlyst
ta en öl eller tjugo skaru nå se att det är svenska sen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här