2008-09-06, 21:12
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amles
Vad säger romerna zigenarna själva om familjen? är det någon som vet? Alla syskon verkar ju vara ogifta, är de helt uteslutna ur släktgemenskapen? Finns det romer här på fb tom som vet?

Har svårt att se hur denna familj ska kunna föröka sig igen på den orten, om de inte gör det med varandra då.

Alltid nåt antar jag ...
Citera
2008-09-06, 21:18
Medlem
chillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Två bilder som jag tog idag utanför huset...

http://www.fileden.com/files/2006/7/26/143153/DSCN6284.JPG

http://www.fileden.com/files/2006/7/26/143153/DSCN6285.JPG

SÅ det vita huset är Grönfors hus?
Citera
2008-09-06, 21:45
Medlem
Cousin Cocaines avatar
De verkar bli extremt förbannande och skrika "HORA!" så fort nån granne klipper gräset. Vad kan det bero på? Har de nån psykisk störning som gör att de blir provocerade och känner sig hotade av gräsklippare?

Sen undrar jag varför de är besatta av ordet hora? Är det den ultimata zigenarförolämpningen att skrika hora till folk?

Kan man inte sätta "det onda ögat" på dem?
Citera
2008-09-06, 21:46
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillionaire
SÅ det vita huset är Grönfors hus?
Yeapp, till höger om bussen.
Citera
2008-09-06, 21:57
Medlem
chillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
De verkar bli extremt förbannande och skrika "HORA!" så fort nån granne klipper gräset. Vad kan det bero på? Har de nån psykisk störning som gör att de blir provocerade och känner sig hotade av gräsklippare?

Sen undrar jag varför de är besatta av ordet hora? Är det den ultimata zigenarförolämpningen att skrika hora till folk?

Kanske någon form av Torrettssyndrom? haha JAg garvade när gubben som blev knivad berättade att de hade en stor lapp som det stod Jävla hora på som de höll upp när han klippte gräset.. så jävla sjukt
Citera
2008-09-06, 22:13
Medlem
237s avatar
Citat:

Förmodligen är hela familjen hjärntvättade av pappan, som ju dokumenterat inte har alla hästar hemma. Inget försvar, men en förklaring.

Sönerna och döttrarna har ju bilogiskt rätt limiterad IQ vad det verkar, det osar ju inavel lång väg. Om så är fallet så finns det ju ingen under pappan som kan se skillnad på rätt och fel. Farsans galenskaper blir normen för dem.

Faktum är att tankarna gick till Motorsågsmassakern när jag såg klippet. Det är ju också en familj, som lever i en bonnhåla, isolerad från det riktiga samhället, och skapar en egen kultur av våld och galenskap, som inom famljen är hur normal som helst.

Fan vad sugen jag blev på att klippa ihop en filmtrailer nu för en svensk Motorsågsmassakern, fast med bilderna på familjen istället.

Fast det skulle väl dröja någon timma innan de DO-anmälde (nationalsporten bland romer....) och så skulle de få 20000 kr för att de lidit psykiskt ...
Citera
2008-09-06, 22:14
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillionaire
Kanske någon form av Torrettssyndrom? haha JAg garvade när gubben som blev knivad berättade att de hade en stor lapp som det stod Jävla hora på som de höll upp när han klippte gräset.. så jävla sjukt

Det är ju faktiskt finnar som zigenarna leker med. Är ju ett under att inget skett mot familjen ännu. Tror inte de fattar rktigt vilket släkte de muckar med. Och för varje gång systemet ger dem rätt, så blir de alltmer kaxigare och får övertro på sig själva.

Vad tror ni utgången blir?
Citera
2008-09-06, 22:15
Medlem
chillionaires avatar
Ingen som har nyheter om Esa Rano?
Citera
2008-09-06, 22:31
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ukko
Problemet är att de är zigenare, om nån ger sig på dom så kommer samtliga zigenare i världen att svära på hämnd, och hämnden är livslång, ett mord på sextiotalet kan hämnas idag, de glömmer aldrig.

Ingen vågar ta den risken i Sverige, att bemöta zigenarvåld med våld... de kommer härja och sprida skräck i 50 år till... inget kommer hända... det blir aldrig en lösning... Hitler hade en lösning men den var tydligen inte bra.

I helvete heller! Övriga zigenare borde väl snarare skämmas över hur den här familjen bär sig åt. Vill övriga zigenare verkligen springa den här tokfamiljens ärenden och hämnas oförrätter som dom själva är orsaken till? Gör dom det så gräver dom sin egen grav.
Senast redigerad av bill clayton 2008-09-06 kl. 22:35.
Citera
2008-09-06, 22:35
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Förmodligen är hela familjen hjärntvättade av pappan, som ju dokumenterat inte har alla hästar hemma. Inget försvar, men en förklaring.

Sönerna och döttrarna har ju bilogiskt rätt limiterad IQ vad det verkar, det osar ju inavel lång väg. Om så är fallet så finns det ju ingen under pappan som kan se skillnad på rätt och fel. Farsans galenskaper blir normen för dem.

Faktum är att tankarna gick till Motorsågsmassakern när jag såg klippet. Det är ju också en familj, som lever i en bonnhåla, isolerad från det riktiga samhället, och skapar en egen kultur av våld och galenskap, som inom famljen är hur normal som helst.

Fan vad sugen jag blev på att klippa ihop en filmtrailer nu för en svensk Motorsågsmassakern, fast med bilderna på familjen istället.

Fast det skulle väl dröja någon timma innan de DO-anmälde (nationalsporten bland romer....) och så skulle de få 20000 kr för att de lidit psykiskt ...
Jo, de har ju ärvt pappans förkärlek för yxviftning.

Barnen skulle ju ha blivit tvångsomhändertagna av myndigheter redan i slutet av 70-talet. Fast det kanske hade varit mycket farligt för ev. fosterfamiljer och socialförvaltningsfolk? Att låta en zigenare växa upp och fostras bland/av gaje måste ju vara den värsta förudmjukelse en ziggisfamilj kan råka ut för.

Samtidigt hade de nog höjts röster om att ziggisbarn blivit "kidnappade" av socialtjänsten.
Citera
2008-09-07, 00:06
Medlem
Freedom Fighters avatar
Alltså jag vet inte, men jag satte mej ner mett ett gäng zigenare på krogen igår och frågade lite om den här familjen. han stirrade på mej och drog sen upp en tarot-kortlek ur kavajfickan och bläddrade fram "döden". Sen var det slutpratat om det
Citera
2008-09-07, 00:51
Medlem
dvraptors avatar
Citat:
"Insider" repotaget var bättre än "UG" repotaget. Här fick man ju se dem utan pixlade ansikten samt höra ena dottern uttala sig. Dessutom fick man ju se hur Grönforsarna filmade den där Esa när han viftade med sin pistol.

Det många glömmer är att SVT sänds från Sverige och därför måste rätta sig efter svenska lagar. Insider sänds av tv3 från England, därför berörs dom inte av ex. granskningnsnämnden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in