2024-06-20, 13:02
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Varför tror du att Stim har något att göra med musik i reklam?

Fallet handlade om att häxan använt ABBAs musik i en reklamfilm. ABBA har som policy att inte låta sin musik användas i reklam. Det är ett helt legitimt skäl för en upphovsrättsinnehavare att göra så.

Kärringen använde musiken, ABBA och Polar Music skickade då ett skadeståndskrav - ett ganska billigt sådant på 50 000 kronor. Kärringen vägrade betala och då eskalerar man till 100 000 och så vidare.

I rätten var det nog rätt snabbt avklarat att Zytopaten inte hade något avtal att visa upp (bevisbördan ligger på den som påstår att den har rätt att använda någons verk) och så försökte hon helt ovidkommande blaja om känsloargument som att ABBA tycker att de är lite finare än andra musikskapare.

Och så får mongot betala totalt 700 000 istället för 50 000. Men har man IQ och ego som Zytopaten så biter inte logik och intelligents, man måste ta hennes pengar, oy vey.

Jag håller med dig att Zytomierska handlat fel, dessutom varit korkad som vägrade betala grund-summan. Någon i hennes närhet borde ju ha berättat för henne, gällande verkligheten.

Sorry, jag läst fel. Utgick ifrån att spelat Abba i sin pod, där hon gjorde reklam för sitt egna företag. Dålig läsförståelse, sorry.
Citera
2024-06-20, 13:12
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Jag håller med dig att Zytomierska handlat fel, dessutom varit korkad som vägrade betala grund-summan. Någon i hennes närhet borde ju ha berättat för henne, gällande verkligheten.

Sorry, jag läst fel. Utgick ifrån att spelat Abba i sin pod, där hon gjorde reklam för sitt egna företag. Dålig läsförståelse, sorry.
Någon vuxen har säkert berättat det för henne men eftersom hon har en narcissistisk störning och antagligen en intellektuell funktionsnedsättning så kan hon inte ta till sig fakta som dessa.
Citera
2024-06-20, 13:13
Medlem
Det går ont nu för den media-kåta advokaten Blir nog advokatbyte
Citera
2024-06-20, 13:14
Medlem
Treschows avatar
Glad midsommar, Katrin! Blir det några låtar av ABBA på midsommarfesten?

Citera
2024-06-20, 13:17
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Någon vuxen har säkert berättat det för henne men eftersom hon har en narcissistisk störning och antagligen en intellektuell funktionsnedsättning så kan hon inte ta till sig fakta som dessa.

Du har säkert rätt. Utan att vara allt för fördomsfull, så har hon sannolikt samma intellekt/intelligens som hennes två tidigare män Bingo Rimnér och Alex Schulman. De flesta människor inser nog, att använda musik (särskilt av Abbas dignitet) olovligt är lite som att skjuta sig i foten, tigga om repressalier.
Citera
2024-06-20, 13:25
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Ja, vad säger man... 50 000 hade ju varit mycket billigare i alla fall. Att hon inte hade rätt att använda låten utan att be om det, finns inte på världskartan att hon inte visste om...

Så man får väl hoppas att uppmärksamheten hon och bolaget får, var värd nästan 700 000kr.
Undra vilken låt Björn å Benny nynnar på sin väg till banken?

Money money, eller the winner takes it all.
Citera
2024-06-20, 13:27
Medlem
DayNites avatar
för att ha ett företag som går skit så har hon mycket pengar att kasta runt om sig
Citera
2024-06-20, 13:44
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Som lekman, kan jag ju tycka att podcasts borde ingå i avtal med Stim? Ska jag vara ärliga trodde jag att poddar ingick i avtal kring detta. Märkligt. Men visst, skyll sig själv om man inte undersökt detta INNAN man spelar musik i sina poddar.

Hon kunde ju ha godtagit dom 50 000kr som hon först fick som förslag...
Citera
2024-06-20, 13:45
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Hon kunde ju ha godtagit dom 50 000kr som hon först fick som förslag...

Ja, varför i hela fridens namn gjorde hon inte det? Milda makaroner!!!
Citera
2024-06-20, 13:51
Medlem
Citat:

Det är väl advokatens uppgift att informera henne om vad lagen säger, men han är väl bara intresserad av att få sitt arvode från henne och det får han ju oavsett om hon vinner eller inte.

För övrigt är det svårbegripligt att hon valt Safaryan av alla, han är ju bara intresserad av att synas i media.
Eftersom han yttrade sig nu ” jag är förvånad över domen” misstänker jag dessutom att han inte kan något. Alls.
Citera
2024-06-20, 13:53
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Det är väl advokatens uppgift att informera henne om vad lagen säger, men han är väl bara intresserad av att få sitt arvode från henne och det får han ju oavsett om hon vinner eller inte.

För övrigt är det svårbegripligt att hon valt Safaryan av alla, han är ju bara intresserad av att synas i media.
Eftersom han yttrade sig nu ” jag är förvånad över domen” misstänker jag dessutom att han inte kan något. Alls.

Mitt i prick!
Citera
2024-06-20, 13:58
Medlem
HeroesSilencios avatar
Vidrig person, gapar och skriker på allt och alla. Dåligt ligg som fan och allmänt pissigt attityd. Hur någon ens kan leva med människan är ett unikum eller för den delen finna henne attraktiv. Bra att hon överklagar så de kan addera några hundra tusen till på rättegångskostnader. Hon kommer torska även i nästa instans, tror enbart att hon är dum i huvudet som inte betalde ursprungsförslaget och bad om ursäkt. Smickrat ABBA med att det var typ "mittfel" det är bara världens bästa låt men stort förlåt och här har ni 50.000 kr. Men hennes Ego är för stort och troligen så är 50.000 kr inte ens möjligt att betala. Gissar på att Clean Eating sätts i KK snart och sen är den historien över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in