2007-09-26, 10:21
Medlem
Hasse Heroins avatar
Som rubriken lyder, har någon fått EP anfall på lyrica?

Anledningen till att jag frågar är att min fru fick ringa ambulans nu för andra gången. Jag åkte in på SÖS och fick stanna i två nätter. Jag hadde tagit 3 st 300 mg tabl. Men enligt FAS så är Lyrica MOT EP anfall så det låter välldigt konstigt!

Jag fick träffa en psykiater på SÖS. Jag borde igentligen ha sagt att jag tagit Lyrica men jag gjorde inte det. Dom på sös trode att det berodde på att jag äter 45 mg Remeron och dom sa att man kan få EP anfall på alla SSRI/antideppresiva mediciner. Dom tyckte att jag skulle gå ner till 30 mg men jag har nu lagt ner Remeron helt och hållet. Jag tycker att alla jävla antidepressiva mediciner är överreklamerat!

Första gången jag fick EP anfall var i augusti. Jag hadde då precis börjat käka efexor, en annan antidepressiv medicin och jag blev jävligt dålig på den. Helt skakig i hela kroppen! Jag tycker då att Lyrica är riktigt bra mot ångest. Min brorsa trycker i sig hur mycket Lyrica som hellst och då han får slut på medicinen så kan han kliva av den helt och hållet utan att få några abstinenser. På så sätt tycker jag att den verkar bra. Ni får gärna dela med er av era erfarenheter från Lyrica.

Mvh
HH
Citera
2007-09-26, 13:01
Medlem
lakritspipans avatar
Jag har aldrig käkat Lyrica i syfte att berusa mig, däremot så äter jag 150mg dagligen mot min nervsmärta och det fungerar jävligt bra. Mycket bättre än opioider faktiskt. Minns att jag kände mig rätt skön första dagen efter den allra första dosen men sedan dess så har den bara hjälpt mig med smärtan helt utan biverkningar vilket är nice.

Fick slut på tabletter en gång efter typ 6 mån dagligt knaprande och var utan i 3-4 dar, kände mig jävligt skum då, helt obekväm och skakig och allting var allmänt cp... Försvann dock så fort jag fick i mig min dos igen. Äter själv 45mg Remeron också b.la.
Citera
2009-02-07, 09:55
Medlem
Slingshots avatar
Bumpar denna tråden, är ju viktig info så, dom här två fick tydligen ett anfall av Lyrica: https://www.flashback.org/showpost.php?p=14996349&postcount=13087 o
https://www.flashback.org/showpost.php?p=15008418&postcount=486

Hm kanske ska köra Lyrica ihop med någon kramplösande benzo i fortsättningen.
Senast redigerad av Slingshot 2009-02-07 kl. 10:09.
Citera
2009-02-07, 10:48
Medlem
alprazolam_s avatar
Nope och jag har tagit runt 4000mg på en dag, om inte mer. (Mellan 3500 - 4500mg)

För det är det ju inte omöjligt, rätt mycket biverkningar enligt listan på dessa.
Citera
2009-02-07, 13:41
Bannlyst
Minns inte så fruktansvärt mycket... Jag kom hem efter att ha stoppat i mig 1100mg och satte mig vid datorn. Sen var det svart tills ambulansen kom.
Har haft 3-4 anfall tidigare (visserligen inte av Lyrica...)

Fyyyyyfan för krampanfall. Ont i kroppen och man har inte den blekaste om vad som händer.

Har dessutom ätit högre doser Lyrica förut så lite skümt är det allt!
Citera
2009-02-07, 13:51
Medlem
dawatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zniffe
Minns inte så fruktansvärt mycket... Jag kom hem efter att ha stoppat i mig 1100mg och satte mig vid datorn. Sen var det svart tills ambulansen kom.
Har haft 3-4 anfall tidigare (visserligen inte av Lyrica...)

Fyyyyyfan för krampanfall. Ont i kroppen och man har inte den blekaste om vad som händer.

Har dessutom ätit högre doser Lyrica förut så lite skümt är det allt!

Äh, det är ju just därför det inte är någon stor grej för en själv. Tycker åtminstone jag. Man märker inte när det händer, du märker inte när du vaknar. Plötsligt så har man bara lite ont i käkarna.

Givetvis är det farligt, men för mig personligen så känns det inte värre än en natt på E, då man också kan ha lite ont i käkarna. Har också gillat benzon dom trycker i en när det händer på sjukhus. Jag ser knappt något negativt med det, förutom käkarna då.
Citera
2009-02-07, 13:59
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Bumpar denna tråden, är ju viktig info så, dom här två fick tydligen ett anfall av Lyrica: https://www.flashback.org/showpost.php?p=14996349&postcount=13087 o
https://www.flashback.org/showpost.php?p=15008418&postcount=486

Hm kanske ska köra Lyrica ihop med någon kramplösande benzo i fortsättningen.
Är inte LYRICA ett anti EP?

LYRICA
Pfizer
Kapsel, hård 300 mg

Antiepileptika

Aktiv substans Pregabalin
Citera
2009-02-07, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Är inte LYRICA ett anti EP?

LYRICA
Pfizer
Kapsel, hård 300 mg

Antiepileptika

Aktiv substans Pregabalin
Joo... Hade det själv utskrivet mot just EP-anfall samt "dåligt mående" förut...

Annars så gillar jag inte krampanfall alls... Senaste stukade jag tummen, fick en bula mitt på skallen, massa småsår samt en helt sunderbiten tunga.

Lyrica är sjukt kul men fan... Man får se upp.
Citera
2009-02-25, 18:07
Medlem
lilla_flickans avatar
Min brorsa hade tryckt i sig 6000mg lyrica en dag, underligt att han klarade sig utan något anfall.

Dock så fick min vän ett anfall tidigare idag. Han hade då tagit 900mg lyrica. Det var bra läskigt att se alltså, jag har själv fått anfall fast då på tramadol, men det minns man ju ingenting av.
Iaf så ringde jag efter ambulans som kom hit o han fick åka med in till sjukhuset, min pojkvän följde med. Nyss pratade jag med pojkvännen och vår vän hade precis haft ett nytt anfall, trots att han hade fått stesolid. Därför så ville läkarna ha kvar honom över natten för observation.

Lyrican var nog inte o leka med då.
Citera
2009-02-28, 01:13
Medlem
theaces avatar
Lyrica är mot EP, men när man tar högre dos än rekommenderat så ''stretchar'' man sin normala EP-tröskel, därför är det vanligt att vid dosförändring uppåt el neråt att få ett anfall.

Har slutat med andra läkemedel men Lyrica är nog det jävligaste jag råkat utför p.g.a alla fysiska konstigheter som uppträder. Yrsel, domningar, skakningar, ep...och ''de'' säger att den inte är beroendeframkallande, jo tjena.
Citera
2009-02-28, 11:30
Medlem
Ett Hunds avatar
Flyttar den här från Övriga droger till Medicin och hälsa.

/Moderator
Citera
2009-11-09, 19:09
Medlem
Herregud, varför började jag ta den här medicinen? VARFÖR?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in