2009-10-19, 22:16
Medlem
prezets avatar
Tur att tjockisen var med... annars hade det blivit en lam tillställning och dålig underhållning.
Citat:
Ursprungligen postat av hosebag
...Klart han blir förbannad.
Citat:
Ursprungligen postat av vemomintedu
...tro fan att man blir arg!
Undrar om det finns någon som undersökt förhållandet emellan IQ och hur man beter sig när man blir arg?
Citera
Medlem
vemomintedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sakrasonto
Jajaja sluta klaga, alltid roligt att se människor bråka, varför ska alla alltid klaga?
"Fettot var så feg blablabla".
Seriöst någon mer än jag måste ju finna detta som underhållande och dem två gamla var riktigt jävliga.

klart det är underhållande annars skulle man inte sitta och titta på det. Dock mår jag dåligt efter att ha sett på programet. att folk kan bete sig så. haha jag skriker "neeej inte så åååh" hela tiden när jag tittar. kan inte hjälpa det! håller för ögonen också. Trots att det är en katastrof är det självfallet underhållande!
Citera
Medlem
Mr.Karls avatar
Jag tolkade gubbens "slag" som ett försök till att vara tuff, markera att han inte respekterar att kärringen fick vatten i ansiktet. Detta försök blev ju väldigt patetiskt då han kröp ihop i fosterställning när Peter vände sig om och visade att inte han var rädd för honom. Enligt mig så hade Peter all rätt att vara förbannad och irriterad på kärringen, men att slänga vatten på henne kanske var över gränsen. Men till viss del har jag förståelse att en sådan impuls kan förekomma när en sådan kärring öppnar käften.
Citera
2009-10-19, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Karl
Jag tolkade gubbens "slag" som ett försök till att vara tuff, markera att han inte respekterar att kärringen fick vatten i ansiktet. Detta försök blev ju väldigt patetiskt då han kröp ihop i fosterställning när Peter vände sig om och visade att inte han var rädd för honom. Enligt mig så hade Peter all rätt att vara förbannad och irriterad på kärringen, men att slänga vatten på henne kanske var över gränsen. Men till viss del har jag förståelse att en sådan impuls kan förekomma när en sådan kärring öppnar käften.
Jag kände glädje när Peter sköljde idioten med sitt vatten, ful och jobbig kärring är vad hon är.
Citera
2009-10-19, 22:21
Medlem
Citat:

Saken är den att Peter borde veta att alla fattar att han inte är rädd för gubben, han måste inte visa det. Pensionärer bör man hantera med ett småleende på läpparna.
Citera
2009-10-19, 22:22
Medlem
vemomintedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prezet
Tur att tjockisen var med... annars hade det blivit en lam tillställning och dålig underhållning.
Undrar om det finns någon som undersökt förhållandet emellan IQ och hur man beter sig när man blir arg?

Jag förstår tjockisen. Jag tror nog att inte tv3 visade tantens dåliga sidor tillräckligt. Det är inte säkert att vi fick höra hela samtalet. Men allvarligt kärringen stod och snackade skit om tjockisen med hans mamma. och sen sabbar hon deras lilla tillställning. inte så men hon hade redan gjort så att det kokade i grytan sen så sa hon ett antal saker som gjorde att grytan kokade över. inte så konstigt.
Citera
2009-10-19, 22:25
Medlem
Mr.Karls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zooey
Saken är den att Peter borde veta att alla fattar att han inte är rädd för gubben, han måste inte visa det. Pensionärer bör man hantera med ett småleende på läpparna.

Inte för att analysera situationen allt för hårt TROR jag att detta ligger i mestadels människors natur att gå i försvar för sig själv när någon tar på en på ett hotfullt sätt. Men jag håller med om att man alltid ska ha överseende med äldre människor, allt jag menar med mitt inlägg var att det nog ibland kan vara svårt i stundens hetta.
Citera
2009-10-19, 22:27
Bannlyst
Citat:
Inte för att analysera situationen allt för hårt TROR jag att detta ligger i mestadels människors natur att gå i försvar för sig själv när någon tar på en på ett hotfullt sätt. Men jag håller med om att man alltid ska ha överseende med äldre människor, allt jag menar med mitt inlägg var att det nog ibland kan vara svårt i stundens hetta.
De har levt sitt liv, så dem förtjänar allt lite action.
Citera
2009-10-19, 22:32
Medlem
RickardTheBraves avatar
Maggan var boven i dramat och den som sökte konflikter.

Patrik hade väl lite väl kort stubin men agerade enligt mig helt rätt.
Citera
2009-10-19, 22:33
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supreme100
Det är ju den där outsidern -vars enda sällskap verkar var Lena Handén och tre schäfrar- som är den största boven i dramat här....

Jag tror han har större roll i det hela än många tycks uppfatta det som.

Sen jävla psyko att slänga vatten i ansiktet på en gamling sådär. Spelar ingen roll hur irriterad man blir -där gick han fan över "Våldsgränsen"

Bangar säkert på sina psykpatienter ordentligt när ingen ser..
Senast redigerad av Von0ben 2009-10-19 kl. 22:35.
Citera
2009-10-19, 22:33
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemomintedu
Jag förstår tjockisen. Jag tror nog att inte tv3 visade tantens dåliga sidor tillräckligt. Det är inte säkert att vi fick höra hela samtalet. Men allvarligt kärringen stod och snackade skit om tjockisen med hans mamma. och sen sabbar hon deras lilla tillställning. inte så men hon hade redan gjort så att det kokade i grytan sen så sa hon ett antal saker som gjorde att grytan kokade över. inte så konstigt.

Precis, de satt och samtalade lite så var hon tvungen att dra in hans mamma i det hela, var ju verkligen inte nödvändigt och det visar väl att hon är en sån som inte kan hålla sig från pikar.

Visst äldre människor ska man ta det lugnare med, men bara för att man är gammal är det inte mer okej att vara en skitstövel och det kan nog vara svårt att inte brusa upp även om det är en gamling som vet vilka knappar de ska trycka på för att provocera.
Citera
2009-10-19, 22:34
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Inte för att analysera situationen allt för hårt TROR jag att detta ligger i mestadels människors natur att gå i försvar för sig själv när någon tar på en på ett hotfullt sätt..

Och det ligger i människans natur att ta på den som attackerar ens fru på ett hotfullt sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in