Citat:
Ursprungligen postat av jonboll
Noterade att Roger white trash hade vita hängslen på sig vid första mötet...förmodligen är han gammal aktiv nazist som inte för samtal med araber...för han kunde ju prata med dom andra...sen tror jag att araben hade nog gett tillbaka med samma mynt..han såg inte oskyldig ut heller..men det känns klart som att Roger med familj startat detta. Ps. Klassiskt att dom visar araben i en hottad BMW med guldsmycken

undrar om han bad dom filma det så han fick lite respekt.
Det gick ju inte att missa sydstatsflaggan i början av avsnittet.
Jag tror ju att de väjde för vad jag tror är kärnan i problemet: Berglundsfamiljens åtta ostyriga monster-damp-avkommor. De härjar runt, saboterar, skriker, mobbas och slåss och när de kommer hem så ljuger de om vad som hänt, föräldrarna tror på dem och dessutom har de åsikten att "låt barnen reda ut.." eller "låt barn vara barn" förutom då när inavelsbarnen ljugit om något som något annat barn gjort, då går Roger ut för att kräva blodshämnd för den påhittade gärningen.
Det märktes ju tydligt (eller var det vad redigeraren ville få mig att tycka) att Roger Berglund inte var det minsta intresserad av att få slut på konflikten. Han har väl tråkigt och bråket är hans enda bränsle, det han lever på.