2007-11-20, 21:05
Medlem
asdfasdfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag heter Regis
Vojvitto=smörfitta
om jag inte är fel underättat? det fick iaff jag lära mig när jag var liten

Synd att det här redan var sissta avsnittet, sammanfattar man så var väll Ashcberg den bästa medlaren, dom proffesionella medlarna saknade touchen för när man kan lägga in ett "se lite glada ut förfan" i ett avgörande skede.. Aschberg är väll vad man kallar "Streetsmart fasst ändå inte"

voi vittu

voi kan betyda smör eller ack, ve och andra uttryck för klagan och missnöje
vittu är fitta...
Citera
2007-11-20, 21:06
Medlem
Tore Franss avatar
Åh dessa finska alkisar, jag fick mig ett gott skratt iaf
Citera
2007-11-20, 21:06
Medlem
Andremasks avatar
Där kan man verkligen snacka om att de har sparat det bästa till sist!
Vilket underbart gäng med original!
Nästan så att man borde flytta till felmingsberg och skaffa en kolonilott
Citera
2007-11-20, 21:07
Medlem
MiniGangsters avatar
Det fyllot som bara mumla hela tiden var ju hur rolig som helst, i slutet så skulle han säga något och allt man hörde va "mahgmem han pappa min".. Sedan när dom ska ha grillfest så ser man Nape med en öl och en stort leende på läpparna
Citera
2007-11-20, 21:12
Medlem
SamBams avatar
Svartskallen som var på Napes sida, han smala utan tänder, han och sina 2 söner var riktigt kända för att man kunde garanterat se dom i en sopcontainer rota efter fyndigheter.
Citera
2007-11-20, 21:13
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag heter Regis
Vojvitto=smörfitta
om jag inte är fel underättat? det fick iaff jag lära mig när jag var liten

Synd att det här redan var sissta avsnittet, sammanfattar man så var väll Ashcberg den bästa medlaren, dom proffesionella medlarna saknade touchen för när man kan lägga in ett "se lite glada ut förfan" i ett avgörande skede.. Aschberg är väll vad man kallar "Streetsmart fasst ändå inte"
Jo, programmen hade blivit klart bättre om de skickat in Aschberg från början och skippat terapeuter mm helt. Möjligen hade chansen att lyckas ökat något också. Jag tror inte de lyckats lösa en enda av konflikterna, bara rört om lite. Men det var väl egentligen inte syftet med serien heller.
Citera
2007-11-20, 21:17
Medlem
jamesbondes avatar
Den rödbrusige "ordföranden" missade inte chansen att knäcka en öl när Haschberg bjöd på grillad korv. Kul med WT-TV
Citera
2007-11-20, 21:20
Medlem
utters avatar
Den finska kärringen som Nape trackade försökte vara fin i kanten och sa att de ord han använde inte fanns i svenska akademins ordlista. Men där har hon fel; ord som hora, fitta, kärring, jävel, etc finns med i SAOB. Det är ju möjligt att han var kreativ och använde andra ord men han verkar inte vara den typen.
Citera
2007-11-20, 21:22
Medlem
Birabackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkong
Haha! Riktigt fint avsnitt idag. Aschbergs urballning här i slutet var riktigt härlig.

Där får jag med bestämdhet sjunga med i kören. Det var mycket bra

Nåt jag dock skäms över är att det censurerats vissa ord i programmet.
Citera
2007-11-20, 21:39
Medlem
asdfasdfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utter
Den finska kärringen som Nape trackade försökte vara fin i kanten och sa att de ord han använde inte fanns i svenska akademins ordlista. Men där har hon fel; ord som hora, fitta, kärring, jävel, etc finns med i SAOB. Det är ju möjligt att han var kreativ och använde andra ord men han verkar inte vara den typen.

Finns de verkligen med i SAOB?
Är det inte du som försöker vara lite fin i kanten nu då?
Jag kan inte hitta fitta i SAOB, i SAOL finns det däremot.
Antar att du gör en tankemiss eftersom du först skriver ordlista men sen fortsätter med att nämna förkortningen för ordboken istället...
Citera
2007-11-20, 21:44
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfasdf
Finns de verkligen med i SAOB?
Är det inte du som försöker vara lite fin i kanten nu då?
Jag kan inte hitta fitta i SAOB, i SAOL finns det däremot.

Rätt, SAOL skall det vara.
Citera
2007-11-20, 22:16
Medlem
Skumfidusens avatar
Man kan ju också ha i åtanke det faktum att Flemingsberg i stort är ett centrum för diverse skadegörelse och bråk. Så det är ju inte alls säkert att det är de inblandade som stått för all skadegörelse utan det kan även vara andra medborgare i nämnda förort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in