2007-11-06, 21:00
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Nästa avsnitt blir en höjdare..rätten att stryka runt i trädgården utan trosor

Undra varför inte Bert Karlssons grannkärring passar på att anmäla honom till Grannfejden ochså..han går ju dessutom helnäck för att hämta tidningen
Citera
2007-11-06, 21:01
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Den andra familjen måste nästan vara en av de beskedligaste och snällaste familjerna i Sverige. Jag tror många...MÅNGA andra helt enkelt hade sprängt upp hela jävla Åkesson fastigheten i luften.

jag hade fan byggt en egen väg. Med asfalt och belysning o hela faderullan så hade familjen Åkesson kunnat ha den där sketna grusvägen bäst dom ville.

Citat:
Ursprungligen postat av mma

Dom äldre var det nog kört med, helst han som var 432 år gammal.

Fan vet om inte Gotthard var med om slaget vid Lutzern. Bara brillorna måste ju ha 54 år på nacken
Citera
2007-11-06, 21:01
Medlem
Det var ju nästan lite kul att Robert Aschberg trodde att han hade löst konflikten
Citera
2007-11-06, 21:19
Medlem
MiniGangsters avatar
Haha, den äldsta av dom tre var ju bara för mycket, gick och kolla så dom inte lyssnade sedan när han satt sig ner igen och dom filmade översten så såg man hur han satt bjöd och kollade..
Citera
2007-11-06, 21:47
Medlem
Jag såg tyvärr bara halva programmet ikväll men det känns som jag sett ett klipp på nätet med dessa bönder tidigare. De tre bönderna på ena sidan av bråket påminner starkt om Åkessons. Det utspelar sig på en grusväg, en av bönderna vänder baken mot kameran och "pratar med skinkorna" (lyckligtvis utan att dra ned byxorna) och jag tror det var en traktor med också.

Är det någon som minns/har en länk till filmen?

(glöm allt om sekvensen visades i programmet)
Citera
2007-11-06, 22:07
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Jag såg tyvärr bara halva programmet ikväll men det känns som jag sett ett klipp på nätet med dessa bönder tidigare. De tre bönderna på ena sidan av bråket påminner starkt om Åkessons. Det utspelar sig på en grusväg, en av bönderna vänder baken mot kameran och "pratar med skinkorna" (lyckligtvis utan att dra ned byxorna) och jag tror det var en traktor med också.

Är det någon som minns/har en länk till filmen?

(glöm allt om sekvensen visades i programmet)

Jodå , det var en av åkesson familjen som pratade med skinkorna
Citera
2007-11-06, 22:08
Medlem
gotthard åkesson...min nya hjälte. parkinsons blandat med paranoid personlighetsstörning! kåkfarare x 4 också...hahaha ja jag säger då det. fan jag skulle vilja supa med gotthard, säkert en oförglömlig upplevelse!
Citera
2007-11-06, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gg
gotthard åkesson...min nya hjälte. parkinsons blandat med paranoid personlighetsstörning! kåkfarare x 4 också...hahaha ja jag säger då det. fan jag skulle vilja supa med gotthard, säkert en oförglömlig upplevelse!

Jag vill också supa med honom,sen får du lägga till Läpp-Ulf och Lennart som bråkade med stugägarna.Yngsta Åkesson verkade vettigast,men tyvärr så dansar han nog efter pappas och farfars flöjt.
Citera
2007-11-07, 12:49
Medlem
Jag heter Regiss avatar
Jag lyckades inte riktigt förstå Gotthards krav, att en försoning kunde bli aktuell om granngubben betalade 4-5 miljoner i skadestånd för nånting

Det hade ju varit kul..om grannen oväntat lytt ordern och bara ställt ut en plastpåse med 5 miljoner vid vägkanten, sedan börjar eftertexterna rulla direkt & Aschberg slår ner sin påle i marken.
måste det vara kompromiss-lösningar i varje avsintt!
Citera
2007-11-07, 13:13
Medlem
Tuesdays avatar
Var var brudarna? Deras fruar och döttrar, inlåsta eller nedgrävda i källaren?

Sönerna var de mest puckade i mina ögon, dvs sonen och sonsonen till Gotthard. Gubben var bortom räddning, glöm honom. Men sönerna som aktivt väljer att förstöra sina, sina fruars och barns liv med den där skiten. Sonsonen stod och bölade inför kameran om hur förstört hans liv var. Han planerade att skaffa familj rakt in i den där fejden och leva på gården med dem. Ett typexempel på när folk borde inse att blod inte alltid är tjockare än vatten och bryta kontakten med psycho-släkt för att få möjlighet till ett eget normalt, drägligt och lyckligare liv. De borde skämmas över hur de ligger samhället till last. Gapa om miljonersättningar när det är de som stjäl skattebetalarnas pengar genom sitt rättshaveristagerande.

En normal son och sonson skulle försöka få in farfar Gotthard på sluten psykistrisk vård istället för att på heltid göda hans vanföreställningar och därmed trappa upp konflikten decennium efter decennium. Vilka vidriga människor, de två yngre!
Citera
2007-11-07, 14:57
Medlem
Porridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Nästa avsnitt blir en höjdare..rätten att stryka runt i trädgården utan trosor

Undra varför inte Bert Karlssons grannkärring passar på att anmäla honom till Grannfejden ochså..han går ju dessutom helnäck för att hämta tidningen

Ser jag fram emot med stor entusiasm. Utspelar sig i byn där jag är född och uppväxt. Denna dam utan trosor är bara en av många inavlade mongon som finns i trakten. Tur att farsan valde en utböling att avla mig med.. Annars vet man inte vad som hänt!
Citera
2007-11-07, 16:54
Medlem
Daniel_s85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byfånen
Måste vara inavel ! Varför sitter Gotthard med en papperslapp framför ansiktet ?
Han gömde sig för Karl Axel, gubben vågade inte titta på honom utan skymde bort han med lappen....

Riktigt pinsamt att folk kan hålla på så här...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in