2007-09-25, 14:28
Medlem
MüsliMannens avatar
Hej!
Har funderat ett tag på att införskaffa en ny dator men är inte så jätte hemma på området så skulle behöva lite hjälp av er här på forumet. Jag vill kunna använda datorn till att se på nedladdade hd-filmer och tvprogram, skulle också vilja kunna koppla in datorn till platt tvn för att kunna kolla på hd filmer på tvn. Jag vill även kunna spela nya spel utan att behöva köra med de sämsta grafik inställningarna. Jag vill också att datorn ska vara hyffsat tyst och energisnål. Hade tänkt att lägga ca. 12000 - 13000 inkl. skärm.
Någon som har något bra tips på en dator som uppfyller dessa krav?
Tack på förhand
Ps. Det handlar om en stationär dator inte bärbar.
Citera
2007-09-25, 15:23
Medlem
Venues avatar
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323837 Bra så de räcker och blir över. Klarar dina krav lätt. Sen är den ju inte så farligt dyr heller så du har lite pengar att köpa skärm för
Citera
2007-09-25, 15:49
Medlem
blafas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venue
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323837 Bra så de räcker och blir över. Klarar dina krav lätt. Sen är den ju inte så farligt dyr heller så du har lite pengar att köpa skärm för

Kräver ju då bara att man kan bygga ihop paketet själv, Dock ska ju inte det vara några direkta problem då det inte är särskilt svårt, men man ska vara medveten om det innan man köper i delar så man inte får en överraskning när man hämtar ut paketet
Citera
2007-09-25, 16:44
Medlem
Alimamas avatar
Det är ju precis samma paket som jag frågade om i en annan tråd igår, men där ville ingen rekommendera det!

Jag tycker att det verkar schysst iaf. Tänker köpa samma. Känner du dig osäker på hur du ska sätta ihop det hela har du säkert någon i vänskapskretsen som kan göra det åt dig. Ett par hundra kan det dock vara värt.
Citera
2007-09-27, 12:51
Medlem
Ockstaerrs avatar
Ser ut att vara ungefär något som jag skulle kunna tänka mig att slå till på också, Kunna spela dom nya spelen (jag tänker främst på CoD 4 i MP) i vanlig upplösning.

Nu till min fråga. Jag behöver en skärm till detta paket också, Nån som kan rekommendera något?
Citera
2007-10-03, 22:26
Medlem
MüsliMannens avatar
Tja!
Hade glömt av tråden :P Tack för alla svar men den där datorn på komplett var engligt användar recensionerna väldigt högljudd. Har dessutom blivit lite ändringar i budgeten, max 10 000 inklusive skärm. Någon som har något bra tips?
Citera
2007-10-04, 02:38
Medlem
Rikard^^s avatar
Kolla på sweclockers finns mycket trådar om alla slags priser och krav på datorn som folk vill ha, köpte en ny dator för 1 dag sedan och fick mycket bra expert hjälp därifrån så tycker du borde ge det ett försök du med
Citera
2007-10-04, 14:57
Medlem
Skulle rekommendera att du istället plockar ihop delar från datorbutiken.com, då det brukar vara billigare. Sen kan du ju köra på ungefär samma komponenter.

Dessutom erbjuder dem montering+test för en tusenlapp om du inte vill pröva själv.

Som sagt är sweclockers.com ett bra ställe för tips och information.
Citera
2007-10-04, 17:49
Medlem
Alex Gaultieris avatar
Man ska ha i åtanke när man beställer från komplett.se att man inte kommer få datorn den närmsta månaden, vilket leder till att en del grejer man redan har hemma blir sönderslagna. Så datorn är inte så billig som man först tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in