glöm det sista jag sa. vart dubbel avsnitt ju i The Amazing race AUS/NZ
Haha Vilken mess Jono är föresten en av dom bästa ELM som varit där dom inte hade en anning att läkarna hade precis gått förbi dom i slutet starkt av dom att ta sig förbi slutet.
sen bar det av till Ryssland måste vara unikt för dom då dom inte har snö i AUS/NZ knappt sätt det där man fick känns på att det kommer bli fighter mellan lagen.
för övrigt så gillar jag lag som kör lite fullspel som dom två bästa vännerna gjorde och denna säsongen har Potential till att bli mycket fighter om det laget stannar. vilka är era favoriter samt va tycker ni om säsongen så långt?
vilka är era favoriter samt va tycker ni om säsongen så långt?
Som jag varit inne på tidigare tycker jag säsongen är riktigt bra. Slår väl samtliga säsonger som amerikanarna spottat ur sig sista åtta-tio åren. Vet inte om jag har några favoriter dock. Tycker alla par bidrar till att göra säsongen bra och jag gillar även dom spelar hårt. Känns även rätt öppet vad gäller vem som kommer ta hem det. Inget par som är kvar som känns hopplöst efter och inget par har ju dominerat.
Skrattade en hel del åt Jono då jag tyckte det hela var så otroligt överdrivet. Var det inte det så får jag väl be om ursäkt om jag träffar honom. Gillade annars både honom och syrran innan. Dock måste jag säga deras relation verkar lite småskum för att vara syskon. De beter sig inte sällan som ett kärkekspar.
Inatt sänds premiären av TAR 25. Får dåliga vibbar av denna preview, såg inte ut att finnas ett enda (någorlunda) normalt par med. Nytt för säsongen är en ny twist som kallas för "the save". Återstår att se om den tillför något av värde.
I veckan så avslutades säsongerna för Kanada och Australien/Nya Zeeland. I Kanada har det lokala formatet varit en succé och det är redan klart med en tredje säsong. Deras version är alldeles för amerikaniserad för att falla mig i smaken (klippningen, uppdragen, tempot, osv), tycker även att denna säsong tappade mycket senare halvan. I Australien har det varit sämre tittarsiffror jämfört med tidigare säsonger. Kanske var det slutet för denna franchise? Väldigt tråkigt i så fall då jag tycker att Australien tillsammans med Norge lyft en för övrigt blek programserie under senare år.
Inatt sänds premiären av TAR 25. Får dåliga vibbar av denna preview, såg inte ut att finnas ett enda (någorlunda) normalt par med. Nytt för säsongen är en ny twist som kallas för "the save". Återstår att se om den tillför något av värde.
Första avsnittet var ju spännande. Finns ju bland annat brandmännen som är någorlunda normala människor, flygvärdinnorna och vetenskapskvinnorna också.
Hejar på Robbie E och Brooke Tessmacher dock, kommer förmodligen bli det roligaste paret att följa med tanke på att de är vana vid tv.
Första avsnittet var ju spännande. Finns ju bland annat brandmännen som är någorlunda normala människor, flygvärdinnorna och vetenskapskvinnorna också.
För all del, cyklisterna sticker ju inte ut så extremt heller kanske. Men det är ju inga "average joes" direkt. Dottern som var flygvärdinna hade väl en bakgrund i armén som tonåring. Många framstår överlag som "tuffa" och mycket vältränade. Sedan har du nördarna, bögarna, modellerna, de handikappade och kändisarna. Tycker det är extra tydligt denna säsong.
Roadblocken var bra. Synd man inte gjorde ett längre avsnitt, halva episoden handlade ju enbart om den.
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Förstår inte riktigt hur The Save kommer att skilja sig från Express Pass. Verkar ju ha exakt samma innebörd, fast med ett nytt namn.
Skillnaden är ju att räddningen används hos Phil vid elimineringen. Man vet till 100% när man behöver det till skillnad från expresspasset.
Jag har precis fått upp ögonen för den här serien (mer än att se ströavsnitt på TV) och marathonkollat säsong 24. Tycker att den säsongen hade både toppar och dalar. Gillade många av lagen, men tyckte generellt att det var för lätta utmaningar. Alldeles för få möjligheter för lagen att vinna/förlora placeringar. Verkade mest vara tur med taxi/lokalsinne som spelade in.
Så, undrar om ni kan ge tips på några säsonger värda att se? Helst från de senare säsongerna, eftersom de är lättare att få tag på.
Vill helst se kompetenta lag, har ingen större lust att se gråtande och hysteriska tjejer och liknande utan föredrar de duktiga och taktiska lagen. Hade tex the Afghanimals och the Cowboys som favoriter från säsong 24. Gillade också Dave & Connor fram tills de blev löjligt upprörda över U-turnen. Det och att de var lite väl hjälpsamma ibland. Men Connor kändes överlag som en av de enskilt starkatse deltagarna...
Funderar på att kolla in säsong 23 bara för att jag vill se mer av fulspelet som Afhganerna verkade köra.
Tandläkarna och brandmännen är väl de man fått lite feeling för såhär långt.
Väldigt gott att brandmännen lärde sig läxan och inte gav upp taxin i slutet när det var lite av en 50/50-situation.
Inget kanonavsnitt men det är alltid uppskattad med en road block där kunskap/färdigheter kastar om fältet. Det värsta som finns är ju fällskärmshopp och liknande där det inte går att göra något åt sin placering.
Dock besviken över att man i casten för US-upplagan är så fixerad vid utseende. Blir värre och värre hela tiden, speciellt på tjejsidan. Inget veteranpar heller denna gången vilket är synd.
Påminner också om att använda spoiler-taggar. Undertecknad pausade t.ex AUS/NYZ-upplagan efter ett avsnitt då jag föredrar att följa en säsong i taget.
Jag har precis fått upp ögonen för den här serien (mer än att se ströavsnitt på TV) och marathonkollat säsong 24. Tycker att den säsongen hade både toppar och dalar. Gillade många av lagen, men tyckte generellt att det var för lätta utmaningar. Alldeles för få möjligheter för lagen att vinna/förlora placeringar. Verkade mest vara tur med taxi/lokalsinne som spelade in.
Så, undrar om ni kan ge tips på några säsonger värda att se? Helst från de senare säsongerna, eftersom de är lättare att få tag på.
Vill helst se kompetenta lag, har ingen större lust att se gråtande och hysteriska tjejer och liknande utan föredrar de duktiga och taktiska lagen. Hade tex the Afghanimals och the Cowboys som favoriter från säsong 24. Gillade också Dave & Connor fram tills de blev löjligt upprörda över U-turnen. Det och att de var lite väl hjälpsamma ibland. Men Connor kändes överlag som en av de enskilt starkatse deltagarna...
Funderar på att kolla in säsong 23 bara för att jag vill se mer av fulspelet som Afhganerna verkade köra.
Men tips på säsonger tas tacksamt emot.
Visserligen inte en av de senare säsongerna, men S7 är väldigt sevärd enligt mig, mycket pga Boston Rob och Ambers medverkan.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!