2012-04-21, 14:51
Medlem
Draxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
S vad sger ni om den norska varianten?
Jag r faktiskt frvnad ver att den r s pass pkostad som vad den r. Frhoppningsvis slr det vl ut s att det kommer ytterligare ssonger.
Jag hade rknat med att de skulle f ka frn Gardemoen till typ Kpenhamn, Stockholm eller Helsingfors, och s blir det till Dubai
Uppdragen tycker jag ocks har varit helt ok hittills.
Jag ser faktiskt mer fram emot de nya avsnitten av The Amazing Race Norge n den amerikanska varianten.

Och om Norge klarar av att ha en fullskalig variant av The Amazing Race, d borde banne mig Sverige kunna klara av det ocks.

De jag hller p r Julie och Vichy (fast egentligen enbart drfr att Vichy r frn Sverige och pratar svenska), Bjarne och Vilde samt Karim och Khabat.

De har intressantare upplgg fr varje avsnitt n vad amerikanska versionen har. Ingen gimmick cast heller. Jag fljer ocks hellre norska versionen n den amerikanska just nu. Sen att om sverige ska gra amazing race vet jag inte. Det har varit den dyraste tv produktionen fr norge genom tiderna och den tv kanalen satsar allt p detta program. Sen att norges program ger ut 500.000 norska kronor och 2 subaru bilar vrd 650.000 norska kronor till vinnarna medans vrt svenska robinson ger bara ut drygt 500.000kr till vinnaren av robinson.
Senast redigerad av Draxan 2012-04-21 kl. 14:53.
Citera
2012-04-21, 16:11
Medlem
Jag tror helt rligt att vinstsumman i en produktion som The Amazing Race r ganska ointressant. Visst mste det vara en del vinstpengar, men jag tror att folk r mer villiga att stlla upp i en dylik dokuspa n andra dokuspor. Vad gr man helst: sitter i ett hus i 100 dagar, r p en de i 40 dagar eller reser runt jorden?

(Och med tanke p hur mycket reklam det r fr de tv priserna knns det inte som att det r produktionsbolaget utan fondbolaget(?) och Subaru som frmst str fr de priserna.)
Citera
2012-04-21, 16:50
Medlem
Trumpeters avatar
Norska versionen var verraskade bra. Kommer nog att fljas
Citera
2012-04-21, 17:03
Medlem
Geblods avatar
Hade vi ftt en svensk version av programmet hade vi troligtvis ftt se klassikern : " Se svenska kndisar ka jorden runt i jakten p pengarna."
Citera
2012-04-21, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draxan
De har intressantare upplgg fr varje avsnitt n vad amerikanska versionen har. Ingen gimmick cast heller. Jag fljer ocks hellre norska versionen n den amerikanska just nu. Sen att om sverige ska gra amazing race vet jag inte. Det har varit den dyraste tv produktionen fr norge genom tiderna och den tv kanalen satsar allt p detta program. Sen att norges program ger ut 500.000 norska kronor och 2 subaru bilar vrd 650.000 norska kronor till vinnarna medans vrt svenska robinson ger bara ut drygt 500.000kr till vinnaren av robinson.
Ngon som hrt om ngon svensk kanal ska visa det? Lyckas bara hitta frsta avsnittet p internet..

Sen s tyckte jag att uppdragen i frsta avsnittet faktiskt kndes rtt barnsliga, ka vattenrutschbana och springa runt och leta efter "Hassan"

Amerikanska S20:
Sjukt besviken p Border Patrols barnsliga beteende, men de vill vl vinna, vilket de kanske ocks gr, ven fast jag hller p Dave och Rachel.
Citera
2012-04-21, 18:14
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorCrisis

Amerikanska S20:
Sjukt besviken p Border Patrols barnsliga beteende, men de vill vl vinna, vilket de kanske ocks gr, ven fast jag hller p Dave och Rachel.

Gillade Art och JJ i brjan, men de sjnk ordentligt i senaste avsnittet. Har egentligen inga favoriter denna ssong, men Dave och Rachel ligger nog bst till fr att vinna.
Citera
2012-04-21, 19:35
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorCrisis
Ngon som hrt om ngon svensk kanal ska visa det? Lyckas bara hitta frsta avsnittet p internet..
.

Avsnitt 2 och 3 finns p http://www.tvtorrents.com/
Citera
2012-04-21, 19:46
Medlem
Draxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Avsnitt 2 och 3 finns p http://www.tvtorrents.com/

Man mste ha invite fr att registerera hos dom.
Citera
2012-04-21, 20:13
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Det frsta avsnittet av The Amazing Race Norge finns att hitta via Filestube. Om man inte har jttebrttom och mste se avsnitten samma dag dom snds s kommer dom efterfljande avsnitten sannolikt att dyka upp p Filestubevad det lider.

Ska ladda ner och se om man hnger med trots sprket.

/#LOUDmouth#
Citera
2012-04-26, 22:19
Medlem
Draxans avatar
Amerikanska versionen knns meh jamfrt med norska.
Citera
2012-04-26, 22:56
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draxan
Amerikanska versionen knns meh jamfrt med norska.

Mmm, hller med. Har redan hunnit f favoriter och tvrtom.

Fr er som letar s finns e02 & e03 p tv-release.net. Tyvrr frn Rapidshare & FileFactory s ni fr inte ha brttom men det r alltid ngot!

/#LOUDmouth#
Citera
2012-04-28, 12:58
Medlem
Jag tycker att klippningen knns mer kta i den norska, men det kan sjlvfallet ocks ha ngot att gra med att varje avsnitt i den norska varianten r c:a 50 % lngre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in