2011-05-16, 23:03
Medlem
prutteindrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DCStar22
Hej ak47 mycket skörd?

Om man ska jämföra auto och non auto vilken ger generelt mer skörd?

Beror ju på hur länge du veggar upp den etc...

Citat:
Ursprungligen postat av 4b501u73
Fick hem Lowryderfrön i dagarna.
Min fråga är, hur stora ska dom vara?

Alla bilder på cbfrön jag har sett har gett mig intrycket att dom är relativt stora, som solrosfrön minst.
Dom jag har här är knappt som ett knapphålshuvud.

Har jag blivit blåst?

Nope, det är rätt
Citera
2011-05-17, 08:51
Medlem
DCStar22s avatar
Citat:
DCStar22: Skillnad i skörd på auto och non auto
Citat:
Ursprungligen postat av prutteindrink
Beror ju på hur länge du veggar upp den etc...

Ja non auto 3 Månader eller mer. (Inkl blommning)
Det jag igentligen vill ha reda på är om man ska köra auto eller inte.
Har alldrig kört det förut men såg att det är mycket billigare.

Skillnad i skötsel, Och skörd?
Citera
2011-05-17, 11:56
Medlem
Novums avatar
Nu är det dags för skördning på mina stackars oskyldiga plantor.

Jag är med så långt som att man klipper av stammen vid roten någonstans, tar bort samtliga löv (sparar dom som inte blivit för gula) och lägger de i en hög för att göra hasch av. Det jag tänker är grenarna som sticker ut från stammen, alltså de med "minibuds" på. Ska man klippa av dom och hänga dom separat, eller ska man låta de sitta kvar? Kanske inte gör någon skillnad?
Citera
2011-05-17, 12:13
Medlem
Jag har köpt två AK48. är de försent att börja odla dom nu om man ska odla ute?

Kan man använda en låda med genomskinlig plast som något slags "växthus" när man ska vegga plantan? bara för att skydda plantan mot blåst och djur. ifall man gör hål i lådan då så att plantan får luft.
Citera
2011-05-17, 14:42
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weeders
Jag har köpt två AK48. är de försent att börja odla dom nu om man ska odla ute?

Kan man använda en låda med genomskinlig plast som något slags "växthus" när man ska vegga plantan? bara för att skydda plantan mot blåst och djur. ifall man gör hål i lådan då så att plantan får luft.

Det är inte för sent. Jag sådde mina förra veckan, har inte tittat till dom än dock. Kanske var lite dumt av mig att så dom just nu då det har regnat varje dag..

Ja du kan sätta plastfolie över så att det blir som ett litet växthus för att få dom att gro lättare, det är en bra ide.
Citera
2011-05-17, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DCStar22
Hej ak47 mycket skörd?

Om man ska jämföra auto och non auto vilken ger generelt mer skörd?
Jag tycker du ska börja plantera äpplen istället, där kan vi snacka bra med skörd.
Citera
2011-05-17, 16:11
Medlem
Neontomtes avatar
Varför vara så nedlåtande Ingen-kommentar?
Tillför ju ingenting.

Ang. din fråga DCStar22 så beror ju mycket på hur länge du har tänkt att vegga, olika metoder, aero, hydro eller jord, utrustning osv?

Jag vill säga att en auto aldrig kommer komma upp i samma mängd som med en vanlig strain.
Citera
2011-05-17, 18:37
Medlem
Novums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novum

Jag är med så långt som att man klipper av stammen vid roten någonstans, tar bort samtliga löv (sparar dom som inte blivit för gula) och lägger de i en hög för att göra hasch av. Det jag tänker är grenarna som sticker ut från stammen, alltså de med "minibuds" på. Ska man klippa av dom och hänga dom separat, eller ska man låta de sitta kvar? Kanske inte gör någon skillnad?

Någon?
Citera
2011-05-17, 18:47
Medlem
Neontomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novum

Dessa minibuds brukar jag slänga men vill du ta vara på dom så låt dom vara kvar.
Blir ingen större skillnad om du tar bort dem eller om de får sitta kvar.

Har du bara en toppcola?
Citera
2011-05-17, 21:16
Medlem
Taggmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iPat
http://www.ickysticky.se/index.php?dispatch=products.view&product_id=29888

Är det bara jag som är dum eller står det inte hur många frön jag får, gissar på fem stycken.

Jag är en nybörjare som ska dra igång min första odling. Jag ska först plantera dom inomhus och ha dom under en lampa för att sedan plantera utomhus. Jag undrar om någon kan rekommendera en strain som en nybörjare kan hantera.

Blir glad om ni skickar länk och om hemsidan är inrikes.

Står under texten : 5x (Autoflowering Feminised) seeds
Citera
2011-05-18, 11:02
Medlem
DCStar22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neontomte
Varför vara så nedlåtande Ingen-kommentar?
Tillför ju ingenting.

Ang. din fråga DCStar22 så beror ju mycket på hur länge du har tänkt att vegga, olika metoder, aero, hydro eller jord, utrustning osv?

Jag vill säga att en auto aldrig kommer komma upp i samma mängd som med en vanlig strain.

Ja tack för svar det är dock skitsamma nu.
Han är nedlåtande för att han tror jag är en 14åring som inte kan nånting och bara vill ha skörd.
Tänkte att jag inte orkar tjafsa imot, Men kollar du på sidor 500 och tidigare så ser du att jag vatt med nu i 3 år.
Citera
2011-05-18, 11:20
Medlem
papipoops avatar
hej, jag undrar hur länge fröna klarar sig mellan våta pappersbitar när roten har börjat titta fram. Jag har nämligen bara tid till att titta till dem två ggr/dag

Sedan undrar jag hur lång tid det brukar ta för plantan att titta upp ur marken när man har lagt ner det öppnade fröet i jorden.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in