2007-08-15, 15:32
Medlem
JohnnyCrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veneficus
Ja, eller så kan du göra hasch/hascholja.

Hur gamal är hanplantan?

6veckor, är en lowryder korsning
Citera
2007-08-15, 15:37
Medlem
Veneficuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyCrash
6veckor
Vet inte när de släpper pollen men någon annan vet säkert.
Citat:
Ursprungligen postat av Blanco
När man på hemsidor ser att en strain kan ge 400 g /m2 i SOG. Hur många kloner menar dom då att man ska ha i sin SOG? Om SOGen är på 1m2
Beror nog på hur stor och buskig sort du valt. Jag skulle nog inte sätta dit speciellt många. De måste gå att hitta en gräns när de inte längre lönar sig att sätta dit fler då de blir för stor konkurens om utrymmet. Någon annan kanske kan säga ungefär hur många?
Citera
2007-08-15, 15:37
Medlem
ztingers avatar
Citat:
Okej, kan jorden göra såpass mkt alltså.

Jo, att det var en hane förstod jag

Hur vet man om den har pollinerat honan, hur syns det på honan osv?

Jag själv skulle inte kunna se om en hona var pollinerad men det ska tydligen gå att se. Jag antar att man ser det först mot slutet av blomningen när frösäckarna svullnar upp av fröna.
Citera
2007-08-15, 15:44
Medlem
JohnnyCrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztinger
Jag själv skulle inte kunna se om en hona var pollinerad men det ska tydligen gå att se. Jag antar att man ser det först mot slutet av blomningen när frösäckarna svullnar upp av fröna.

Okej, får vänta med spänning då
Citera
2007-08-15, 15:45
Medlem
Riddick_bs avatar
Citat:
De luktar inte mindre för att du har fläkt. Ett kolfilter får en del av lukten att stanna.

Fläktens huvudsakliga uppgift är att byta luften mot frisk sval luft.

ok. tack för svaret .. om det är till för att luften ska cirkulera så räcker det väl med typ två datorfläktar? om jag har ett growspace på B29L64D30 ?
Citera
2007-08-15, 15:46
Medlem
Veneficuss avatar
Citat:
Okej, får vänta med spänning då
Du har tagit bort hanen va?

Citat:
Ursprungligen postat av Riddick_b
ok. tack för svaret .. om det är till för att luften ska cirkulera så räcker det väl med typ två datorfläktar? om jag har ett growspace på B29L64D30 ?
Nu förstod jag inte mycket. Två starka datorfläktar ska nog räcka, annars får du sätta dit fler. Kan du inte posta bild istället för kod?
Citera
2007-08-15, 16:16
Medlem
JohnnyCrashs avatar
Citat:

Japp, ryckte den förrut när jag var ute med hunden (Och planterade om den bakom en skola Bara som kul grej)
Citera
2007-08-15, 23:22
Medlem
JohnnyCrashs avatar
Ang. Pollen, spara?

Fick nu idén att jag skulle spara pollen från han-plantan, är detta möjligt? Isf hur gör man detta på bäst sätt?

Mvh JC
Citera
2007-08-15, 23:29
Medlem
Veneficuss avatar
Citat:
Fick nu idén att jag skulle spara pollen från han-plantan, är detta möjligt? Isf hur gör man detta på bäst sätt?

Mvh JC

Ja de ska nog gå. Se om du kan plocka dem med topps eller liknande och förvara de svalt och mörkt.
Citera
2007-08-16, 11:55
Medlem
tjobree

Någon som odalt POWER PLANT någon gång??
Hur e dom isåfall??
Citera
2007-08-16, 12:51
Medlem
joensas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali:Svempa
Någon som odalt POWER PLANT någon gång??
Hur e dom isåfall??

Dety är det som jag odlar just nu. och måste säga att den verkar bra. växer fint och jag har inte brytt mig överdrivet mycket. hade de två i fönstret de första kanske 3-4 veckorna. växte inte så mkt. sen satte jag in dem i en liten låda med lampor. och nu har helvetet brakat loss. växter så fint så.

måste dock säga astt jag inte har jätte stor erfarenhet av det heller. men man har ju varit med förr.

de verkar tåla en del. vilket folk säger. jag räkade tappa en liten sak, kommer inte på vad det var. på den ena. så den nästan knäcktes. men den lever så fint så.

dock vet jag itne vad den har för nackdelar och fördelar. det får jag låta till ngåon annan.

den ska växa sig ganska hög har jag förstått. så det är itne en garderob-odling. om jag fattat det rätt. men jag har ett helt rum till mina.
Citera
2007-08-16, 13:16
Medlem
Riddick_bs avatar
Citat:

Nu förstod jag inte mycket. Två starka datorfläktar ska nog räcka, annars får du sätta dit fler. Kan du inte posta bild istället för kod?

Så fort jag fått tillbaks min kamera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in