"It is easy to grow & is extremely fast flowering. If grown straight into 12/12 it will be ready for harvest between 40 - 50 days & reach a height between 1-1,5 ft tall."
Betyder detta att jag från början från att plantan tittar upp har belysning 12/12? Inge "vegg tid" för ljuset.?
Har aldrig förstått fördelen med att gro fröna i papper eller på annat sätt så att dom måste planteras efter nån vecka.
Själv sår jag uteslutande i vanliga torvkrukor från konsum, ica eller vilken affär som helst. Ser till att fylla dom med bra jord, fuktar sen jorden ganska väl. ( dock inte så att det blir blöt ). Trycker ner ett frö, kanske 5mm, precis så att det är täckt. Sprayar lite till. Tar glapack runt torvkrukan och virar runt en gummisnodd.
Krukan kommer nu vara "tät".. Ställer dom sen på nån talrik som i sin tur placeras på en svag värmekälla. I mitt fall en lysrörsramp till ett akvarie. Men en video, eller databurk eller va som helst funkar. Kolla bara så att tempen håller sej under 30grader. Lägg nån mörk påse över krukorna och låt dom sen bara stå...
Kolla dom varje dag. Lyft eventuellt på glapacken så syre kommer in. Har man gjort rätt så kommer fukt ej behöva tillsättas, då denna ej kan dunsta genom plasten. (syns som kondenserade vattendroppar på plasten ) Efter några dygn kommer en liten grodd att tränga sej upp ur jorden.
När grodden är så lång att den trycker mot plasten är det läge att lätta på plasten. Plasten måste efter fyra fem dygn dras åt sidan så luft och gammal fukt får förnyas. Annars blir det svamp av spenaten. Sen är det ju bara att plantera torvkrukan i den ordinarie veggkrukan. Hur lätt som helst. Inget bök med frön som ligger på uttorkade papper eller dyligt. Har av mina senaste 30 frön vid 3 tillfällen som jag grott dom, haft ett 100% resultat.
"It is easy to grow & is extremely fast flowering. If grown straight into 12/12 it will be ready for harvest between 40 - 50 days & reach a height between 1-1,5 ft tall."
Betyder detta att jag från början från att plantan tittar upp har belysning 12/12? Inge "vegg tid" för ljuset.?
Har satt Belladonna under 12/12 direkt, tog ungefär 2,5 vecka innan jag såg övergången men det gick bra (annars så brukar man kunna se det efter ~7dagar).
Förvänta dig ingen gigantisk skörd om du gör så här dock, för tror inte Belladonnan gav mer än ~20g/st