2007-08-16, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joensa
Dety är det som jag odlar just nu. och måste säga att den verkar bra. växer fint och jag har inte brytt mig överdrivet mycket. hade de två i fönstret de första kanske 3-4 veckorna. växte inte så mkt. sen satte jag in dem i en liten låda med lampor. och nu har helvetet brakat loss. växter så fint så.

måste dock säga astt jag inte har jätte stor erfarenhet av det heller. men man har ju varit med förr.

de verkar tåla en del. vilket folk säger. jag räkade tappa en liten sak, kommer inte på vad det var. på den ena. så den nästan knäcktes. men den lever så fint så.

dock vet jag itne vad den har för nackdelar och fördelar. det får jag låta till ngåon annan.

den ska växa sig ganska hög har jag förstått. så det är itne en garderob-odling. om jag fattat det rätt. men jag har ett helt rum till mina.

Okej,,det låter bra det..
Jag e amatör jag med,men har tagit å köpt några frön för att testa. Har du odlat förrut? Eller rökt PP?
Citera
2007-08-16, 14:47
Medlem
joensas avatar
om jag har rökt? vad tror du om mig?

jag har odlat, odlade lite ute förra sommaren. men orkade inte bry mig då jag var delaktig i en annan odling.
som gav en fin mängd.

kollar runt lite på vegg tiden på Power Plant och har hittat 3-4 veckor under lampor. vilket verkar vettigt. ska sätta mina i blom efter helgen.

men det är bara att läsa på. det verkar som om det inte finns ett slut på vadman kan läsa, men det är nyttigt att veta lite.

men sätt dem. och läs under tiden de växer. det blir bra så bra.
Citera
2007-08-16, 22:44
Medlem
[quote=joensa]om jag har rökt? vad tror du om mig?

Okej,,jo rökt förstår jag, men tänkte på just PP?
Vad tyckte du om det rökat,inge speciellt elelr vart du lite uppåt?
Ska ju va mer sativa, enligt text
Citera
2007-08-16, 22:47
Medlem
Pr3sts avatar
Nån som gett sig på Arjans Haze #3? Han hävdar att det är världens första sativa som inte blir större än en indica.
Citera
2007-08-17, 00:15
Medlem
joensas avatar
[quote=Ali:Svempa]
Citat:

nje, jag har tyvär inte rökt det. men har läst att det ska vara riktigt bra.
just idag håller vi på och röker spice. och du, vet hut!

det är trevligt. mina tagernter leker med mitt sinne. två backar läsk!?!trevligt trevligt.
Citera
2007-08-18, 02:32
Medlem
[quote=Ali:Svempa]
Citat:

PP är helt klart bättre än standard iaf, men det finns ju bättre grejer där ute om man säger så. Håller själv på att odla det just nu faktiskt, bara kört Lowryder tidigare så det blir ju lite nytt, men det ska väl va som i princip vilken annan strain som helst.
Citera
2007-08-18, 13:09
Medlem
Tord_Ywels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pr3st
Nån som gett sig på Arjans Haze #3? Han hävdar att det är världens första sativa som inte blir större än en indica.

Så här beskriver dom då EDIT.com Arjans Haze #3:

A tall plant with long branches, this Haze performs extremely well both indoors and out.
Citera
2007-08-18, 14:37
Medlem
JohnnyCrashs avatar
[quote=le_smoker]
Citat:
Ursprungligen postat av Ali:Svempa

PP är helt klart bättre än standard iaf, men det finns ju bättre grejer där ute om man säger så. Håller själv på att odla det just nu faktiskt, bara kört Lowryder tidigare så det blir ju lite nytt, men det ska väl va som i princip vilken annan strain som helst.

Någon som vet hur hög den blir? Har sökt men har bara hittat PPP (Pure Power Plant) och et verkar inte vara samma vad jag förstått? Men PPP blir iaf 100-130cm inomhus står det, är det samma med PP då?
Citera
2007-08-18, 16:32
Medlem
[quote=JohnnyCrash]
Citat:
Ursprungligen postat av le_smoker

Någon som vet hur hög den blir? Har sökt men har bara hittat PPP (Pure Power Plant) och et verkar inte vara samma vad jag förstått? Men PPP blir iaf 100-130cm inomhus står det, är det samma med PP då?

Nä det e ju inte exakt samma,vet ej om de skiljer så mycket.
Jag tyckte läsa att den kunde bli riktigt hög,150cm+ nämde nån. Men han tipsade med att binda ner den.
Citera
2007-08-18, 18:55
Medlem
JohnnyCrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyCrash

Nä det e ju inte exakt samma,vet ej om de skiljer så mycket.
Jag tyckte läsa att den kunde bli riktigt hög,150cm+ nämde nån. Men han tipsade med att binda ner den.

Ok, Okej, det kommer passa mitt utrymme bra då, om jag binder den dvs.
Citera
2007-08-19, 12:59
Medlem
JohnnyCrashs avatar
Vet att jag frågar ganska mycket, men alla har ju varit nybörjare. Min nästa fråga lyder:

Vad ska jag använda mig av när det gäller: 4x23w LE-lampor, eller ska jag använda mig av 2x50w HPS, eller går det att blanda ljuset? Odlar just nu en autoblommande strain. Men ska snart sätta igång med Power Plant. Och samma fråga lyder där.

Over n' out
Citera
2007-08-19, 13:41
Medlem
Tord_Ywels avatar
Har säker varit upp här förr men ät det nån som handlat LE lampor från Plantgrow.com? Blir lite mistänksam pga av det låga priset, eller är tar svenska growshops så stort överpris?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in