2007-06-05, 00:37
Medlem
JamesBlonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veneficus
LR= LowRyder. En kort autoblommande strain som ger ganska dålig skörd.

EDIT: Menade du strains så kan man på svenska säga sort. Jag gjorde de ett tag men då blev jag påhoppad av en idiot som sa att jag var noob och inte visste ett skit om odling då jag använde ordet sort istället för strain som han och alla andra ”riktiga” odlare sa.
Sort är de som kommer efter art. Läs mer här

jaja palla bry sig om såna idioter.. huvudsaken är ju att man förstår vad som menas tack för svaret btw
Citera
2007-06-05, 13:22
Medlem
Biffens avatar
Torknings tips...

http://www.flashback.org/showpost.php?p=7279926&postcount=93

ok, nu är det dags, är lite nojjig för att gumman ska mögla så jag tänkte skörda henne idag antagligen...

Och jag behöver lite råd...

Först ska jag skära av plantan vid roten och ta bort alla stora blad och hänga den upp&ner i ett mörkt utrymme, typ en garderob, sen efter några dagar ska jag dela upp den i mindre bitar och börja lägga dom i burkar som stängs och efter ca 12 timmar öppna dom, och sedan göra så här tills dom är torra efter en 12 timmars period, och sedan in i kylen i något dygn....

Is this It? Hade vart trevligt med lite tips.
Citera
2007-06-05, 14:29
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biffen
http://www.flashback.org/showpost.php?p=7279926&postcount=93

ok, nu är det dags, är lite nojjig för att gumman ska mögla så jag tänkte skörda henne idag antagligen...

Och jag behöver lite råd...

Först ska jag skära av plantan vid roten och ta bort alla stora blad och hänga den upp&ner i ett mörkt utrymme, typ en garderob, sen efter några dagar ska jag dela upp den i mindre bitar och börja lägga dom i burkar som stängs och efter ca 12 timmar öppna dom, och sedan göra så här tills dom är torra efter en 12 timmars period, och sedan in i kylen i något dygn....

Is this It? Hade vart trevligt med lite tips.

1300 lumen? är det allt du använt, hur många watt ligger den på?... Måste säga att plantan ser riktigt fin ut med tanke på ljusmängden den fått...

ont: Yeah thats it Man ska tydligen kunna torka plantan i en plastpåse så den torkare långsammare och smakar bättre, har inte testat det själv men ska göra det när det är dags.

Hur mycket tror du att du får ut?
Citera
2007-06-05, 14:37
Medlem
Biffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
1300 lumen? är det allt du använt, hur många watt ligger den på?... Måste säga att plantan ser riktigt fin ut med tanke på ljusmängden den fått...

ont: Yeah thats it Man ska tydligen kunna torka plantan i en plastpåse så den torkare långsammare och smakar bättre, har inte testat det själv men ska göra det när det är dags.

Hur mycket tror du att du får ut?

yes, 1300 Lumen, köpt på IKEA, typ 30W...? kan det stämma? Ingen reflektion eller något, så jag är mkt nöjd med resultatet sofar

I en påse? Låter som om mögel lättare skulle få fäste om man gör så...Fukten har juh ingenstans att ta vägen....right?

Ska jag ta bort exact ALLA blad som sticker ut från budsen? Det finns juh modellen mindre som bara glänser av små kristaller....dom kommer jag vilja ha kvar...eller?

ja, ni hör/läser min osäkerhet, så om ni har några tips och försiktighetsåtgärder så välkommna in i diskutionen.
Citera
2007-06-06, 13:21
Medlem
ChrillKriminells avatar
Har tänkt och beställa hem en påse Low Ryder frön, och slänga upp ute direkt när dom kommer hem.. Kan någon ge tips på ställen, (näring?), skall jag ha dom i planterings jord? Bor i västra götaland, och tänkte beställa från smoketower!

Är det dom enklaste fröna för en nybörjare?
Citera
2007-06-06, 14:12
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrillKriminell
Har tänkt och beställa hem en påse Low Ryder frön, och slänga upp ute direkt när dom kommer hem.. Kan någon ge tips på ställen, (näring?), skall jag ha dom i planterings jord? Bor i västra götaland, och tänkte beställa från smoketower!

Är det dom enklaste fröna för en nybörjare?

Beställ inte från Smoketower, dom har feta överpriserna på Lowryderfrön.... Beställ från vartsomhelts ifrån så sparar du runt 700:-

T.ex. från http://www.allsalvia.co.uk/lowryder.htm (ok lowryderfröna var slut men du kan ju beställa Lowryder 2)
Citera
2007-06-13, 10:30
Medlem
Nooob....

Nu har inte jag orkat läsa igenom alla 69 sidor, så jag vet inte om mina frågor besvaras där, men jag har inte så många och inte så svåra, så ni borde nog kunna svara på dom och ha lite överseende.

Inomhus i kruka. under första växt stadiet...
1. Vad ger ni för växtnäring? och hur ofta är det, vid varje vattning att ni löser ut litelite med vatten och vattnar med, eller ges det separat? finns det nåt tips/trick med sånt man har hemma finns på ica, man kan blanda i vattnet för extra mycket näring vid vattning?

2. Hur mycket ljus skall den ha? skall den vara vaken som oss... eller ska den ha ljus 24tim dygnet.?

Stickling
1. Skall den ha extra mycket näring? vatten? eller nåt annat speciellt för att gro till sig... (hört en del om övergödning också)
2. Ska den ha extra mycket ljus/sol ?
3. Är det nåt annat man skall tänka på med just en stickling?

någon som har en bra länk till en nybörjar guide, som är helt från grunderna, väldigt enkel inte massa tekniska termer med N, P, K näringslära osv. det kan jag ta sen... utan bara en enkel simpel.
Citera
2007-06-13, 14:09
Medlem
Midnights avatar
1. Näring
Själv använder jag Terra Vega i veggstadiet och Terra Flores i blom, jag väntade ca 2 - 3 veckor innan jag började tillsätta näring p.g.a. att plantorna verkade klara sig bra med näringen som redan finnns i jorden. Näringen köptes på Hydrogarden och nu i blom vattnar jag med näring nästan vid varje vattning (dock kör jag mindre näringsdos varannan vattning)... Tidigare har jag använt Substral växtnäring inköpt på konsum som jag "bara" tillsatte i vattnet var 14e dag (det står på näringsflaskan hur du ska dosera, hur ofta och hur du ska göra)

Jag inbillar mig att näringen jag kör nu är lite bättre än substral, men jag vet inte säkert.

2. Ljus
I det vegativa stadiet ska plantan ha 18 - 24 timmars ljus och i blomstadiet ska den ha ca. 12 timmars ljus.

Klicka här för länk till odlingsguide.
Citera
2007-06-14, 19:58
Bannlyst
Idag tänker vi lite tyst på Sam Lowry, han har tyvärr lyckats bli avstängd...

Nåväl, fjärde dagen i blom här... hoppas det blir tjejer...
Citera
2007-06-14, 20:24
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lessismore
Idag tänker vi lite tyst på Sam Lowry, han har tyvärr lyckats bli avstängd...

Nåväl, fjärde dagen i blom här... hoppas det blir tjejer...

Haha igen, undrar vilka han bråkat med denna gång en tyst minut då

Trevligt, hoppas du får några fina damer då, hur många har du och vilken strain är det?
Citera
2007-06-14, 20:43
Bannlyst
Har en sju WV som jag ivrigt väntar ska visa kön...
Citera
2007-06-14, 20:48
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lessismore
Har en sju WV som jag ivrigt väntar ska visa kön...

Sweet. hoppas alla blir honor då
Du är inte sugen på att slänga upp lite bilder, nu eller senare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in