2006-06-02, 08:26
Medlem
MrHills avatar
Någon som känner till/har erfarenhet av Sagarmatha Manatuska Tundra?
Citera
2006-06-02, 11:55
Medlem
amfolyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHill
Någon som känner till/har erfarenhet av Sagarmatha Manatuska Tundra?

Jag har ingen erfarenhet av Manatuska Tundra, men du kan titta här: http://www.icmag.com/ic/forumdisplay.php?f=35. Det är en del i ett forum där folk diskuterar specifika strains osv, länken jag skickade är direkt till sagarmatha-"avdelningen".

Lycka till!
Citera
2006-06-03, 18:19
Medlem
Felixvms avatar
ska till schweiz i veckan och undrade om man kan ta hem seeds, eller om tullen kommer få spatt o sätta en i fängelse.
någon som vet om hundar dampar på seeds som de går loss på maja?
Citera
2006-06-03, 23:43
Medlem
Steely Dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felixvm
ska till schweiz i veckan och undrade om man kan ta hem seeds, eller om tullen kommer få spatt o sätta en i fängelse.
någon som vet om hundar dampar på seeds som de går loss på maja?

Jag har kanske hel fel, men jag har för mig att fröna är lagliga...
Har jag fel eller inte???
Citera
2006-06-04, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steely Dan
Jag har kanske hel fel, men jag har för mig att fröna är lagliga...
Har jag fel eller inte???

det är en gråzon. Dels står det att frön inte är olagligt men det finns dom som åkt dit på förberedande till narkotikabrott. Fast då har dom haft odlingsutrustning och/eller odlingsguider också.
Citera
2006-06-04, 16:43
Medlem
schytts avatar
Jag tänkte odla innomhus i min lägenhet. Hur ska man bära sig åt? Tänka på osv? Är det bara att stoppa ner fröet i en kruka o ställa vid fönstret o vattna då det behövs?

Men hampa finns ju i endel fågelmat. Någon som vet vilka? Och hur vet man kön på växterna? Är det honan man ska ta?

mvh
Citera
2006-06-04, 19:05
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Till Schytt:

Hur kan man göra? Går det att läsa på lite? Kan man anstränga sig lite mer än att man tror att folk på forum kommer att odla åt dig?
Nu vill jag inte vara otrevlig, men du gör rätt i att läsa iallafall ett par stycken om odling. För extra vänlighets skull ska jag ge ett par tips.
Nr1: Ljus
Nr 2: Ventilation
Nr3: Utrymme. Hon kan bli stor.
Citera
2006-06-04, 22:58
Medlem
WaRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schytt
Jag tänkte odla innomhus i min lägenhet. Hur ska man bära sig åt? Tänka på osv? Är det bara att stoppa ner fröet i en kruka o ställa vid fönstret o vattna då det behövs?

Men hampa finns ju i endel fågelmat. Någon som vet vilka? Och hur vet man kön på växterna? Är det honan man ska ta?

mvh

http://users.lycaeum.org/~sky/data/groguide.html
Citera
2006-06-06, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schytt

mvh

Köp fågelfrön från hammenHÖG isf
Citera
2006-06-07, 10:33
Medlem
Felixvms avatar
Tänkte också odla lite i lägenheten, är det lönt att skaffa en lampa åt plantorna eller ska man bara låta de stå i fönstret?
andra tips är också välkomna.

för övrigt, hur vet man om plantan är en hona eller hane?
vist, man lär märka det när man tänder på, men käns lite onödigt att fostra en planta osm man inte ha någon nytta av.
Citera
2006-06-07, 13:49
Medlem
Tuli Kupferbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felixvm
Tänkte också odla lite i lägenheten, är det lönt att skaffa en lampa åt plantorna eller ska man bara låta de stå i fönstret?
andra tips är också välkomna.

för övrigt, hur vet man om plantan är en hona eller hane?
vist, man lär märka det när man tänder på, men käns lite onödigt att fostra en planta osm man inte ha någon nytta av.

Du borde defenitivt skaffa odlingsutrymme och en bra lampa tex 200 w LE(funkar utmärkt).
Sedan läser du lite odlingsguider så du vet hur du ska gå till väga.
Du märker kön på plantan när du blommar den dvs ändrar ljustimmarna till 12 timmar-dygn.Då börjas produktionen av budsen(blomställningar).

Orkar inte skriva mer så du får göra som alla andra och söka på internet.
Citera
2006-06-07, 23:51
Medlem
Jag förstår inte vad det är för skillnad på en hona och en hane?
går det att röka båda? och nån sa att plantan kunde få popcorn eller ngt vad är det?
är det så att man måste ha en hane och en hona bredvid varandra? har försökt hitta information om detta men förstår inte riktigt ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in