Citat:
Ursprungligen postat av brisingr
Jag skulle säga att 30 grader är max. Det fungerar och finns till och med teorier om att det skulle växa snabbare då
Pendlar mellan 31-35 grader och ser inga problem på växt svårigheter eller annat
Citat:
Ursprungligen postat av brisingr
Verkar kännas stort att plantera om från 1L till 6L. Du kan använda 0,2L för att sedan gå över direkt till din slutgiltiga krukan.
Till ditt problem tror jag inte att de är någon fara. Själv planterade jag om tre gånger på min utomhusodling på grund av olika omständigheter. Kan nog inte säga att de har tagit stryk.
Hur var det nu igen, först din vän och sedan är det din?

Du menar att 1L skulle vara en för stor "första" kruka?
Det tråkiga är om man är tvungen till att slänga dit en 10L kruka då dom tar så förbannat med plats!
Kan det vara så att rötterna har sökt sig utåt pga av att leca kulor ligger i botten? Alltså att det blir mer luftigt?
Jag får låta se hur plantan beter sig, om den stör sig på det eller inte helt enkelt
En annan fråga, vill man ha en så kort och buskig planta som möjligt eller strävar men hellre åt en lite högre och "klenare"? En av plantorna är nämnligen ca 10cm hög och är så tät och buskig så man knappt ser stammen!
Kan dom även börja visa kön efter 2 veckor ovanför jord?
Att undra över om det är min eller min väns odling kan diskuteras länge
/ Tomten