2006-03-29, 08:16
Bannlyst
Ni som snackar om att bara sticka ner fron rakt ner i backen kan ju rakna med att bli av med manga fron.
Har en hel dros fron liggandes har hemma (billigt skit-gras i USA e i regel utomhusodlat = polleniserat), sa starta en trad pa swecan gallande att bara stoppa ner frona i backen. Tror dom snackade om att ungefar 1 av 10 fron klarar sig alls, resten forsvinner garna till faglar, utvecklas inte etc etc.
Att inte vegga plantor innan de satts ut i det fria lockar ofta till sig diverse djur som tycker att cannabis smakar mums ocksa. Sma fina fibrer tycker bambi och co. om valdigt mycket..

Tankte bara varna er som funderar pa att lite halv-seriost kopa hem en tio fron och plantera direkt i backen. Chansen att ni blir helt utan avkastning ar ganska stor, tyvarr.

Bara liten varning till alla nyborjare.

Sjalv e jag newbie jag med, och kommer trots ovan skrivna varning plantera ut direkt i backen. Kan ju lika garna ta hem alla fron jag har samlat pa mig och testa menar jag. Hellre 40-50 fron av okand strain som man testar med an att kasta skiten. Att starta en serios odling e omojligt, och med tanke pa att jag har fron av typ 5 olika, okanda strains blandade tror jag inte direkt att ngn kommer vilja kopa dom heller...
Sa det blir att smuggla lite fron pa planet hem till Sverige denna tidiga sommar, och sedan hoppas pa lite tur. Far jag 5 gram weed e jag glad, med tanke pa att min budget inte ens existerar

Lycka till alla andra..
Citera
2006-03-29, 08:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sam Lowry
En afrikansk jättebuske med massor av småbuds överallt.

Lite bilder mm på femaleseeds NH-strains:http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=19835

Dom är grymt fina, vita buds

Jag tänkte mer om den är indica eller sativa dominerad då nevilles är en av de finare sativor.
Citera
2006-03-29, 08:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av weedhead
Dom är grymt fina, vita buds

Jag tänkte mer om den är indica eller sativa dominerad då nevilles är en av de finare sativor.

Klippt från fs hemsida;
This is a very limited edition; a cross with the mighty Zamal. The Zamal (mango/carrot) comes from La Reunion Island (near Madagascar).The mother-plant grows big long arms like an octopus, full with resinous little buds. This Zamal, with it’s unique ‘electric/intelligent’ far out high, is crossed with the Nevilles Haze to reduce it’s flower period from 20 to 15 weeks without losing to much of it’s psychedelic qualities or polluting it with Indica’s. Clones of this cross are easier manageable indoors. Last 4 weeks of 10/14 will help them to finish flowering. egular seeds from the pure Zamal are 25% male, 25% female and 50% hermies. Crossing it with Nev.haze and feminizing it has had a very positive r esult on the female/hermie ratio, however we can’t promise 99% females here. Just keep a good eye on them. A very nice one if you have the patience and are ready for something totally different, something far out
Citera
2006-03-29, 08:20
Medlem
WaRs avatar
Citat:
Menar du verkligen det?? Jag som odlat alla mina plantor med rötterna uppåt.. Trodde att hela plantan behövde så mycket ljus som möjligt.. Trodde det var bra att ha plantan i en algodling..

..doohhhh
Citat:
Detta är en klistrad tråd, då ska man väl komma med relevanta fakta och erfarenheter, inte skriva om sina dagdrömmar som dessutom är felaktiga och därför riskera ställa till så att stackars nybörjare styckar ihjäl sina telningar.

Är du inte ens medveten om vad du skriver så läs igenom tråden, dina inlägg och de som svarat på dem innan du yrar.

Först försöker du göra dig lustig över att jag kommer med relevant fakta om att man bör isolera sina colaflaskor om man ska odla i sådana, sen skriver du att man ska komma med relevanta fakta så att nybörjare inte riskerar att misslyckas...

Snälla, sök dig till andra ställen om du känner att du måste dämpa ditt mindervärdeskomplex...
Citera
2006-03-29, 08:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WaR

Först försöker du göra dig lustig över att jag kommer med relevant fakta om att man bör isolera sina colaflaskor om man ska odla i sådana, sen skriver du att man ska komma med relevanta fakta så att nybörjare inte riskerar att misslyckas...

Snälla, sök dig till andra ställen om du känner att du måste dämpa ditt mindervärdeskomplex...

Du är inte speciellt gammal va?
Citera
2006-03-29, 08:33
Medlem
WaRs avatar
Citat:
Du är inte speciellt gammal va?

Som sagt var, känner du behov av att hävda dig så finns det andra ställen.

För att inte gå förmycket offtopic: Beställde igår en påse misty, ifrån nirvana. Ska köra en SOG i en box, under en 600W HPS . Om allt går som planerat så sätter jag igång nästa vecka
Citera
2006-03-29, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WaR
Som sagt var, känner du behov av att hävda dig så finns det andra ställen.

För att inte gå förmycket offtopic: Beställde igår en påse misty, ifrån nirvana. Ska köra en SOG i en box, under en 600W HPS . Om allt går som planerat så sätter jag igång nästa vecka

Låter nice Väntar på en rus rapport :P
Citera
2006-03-29, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av redlime
Tjenare!
Har lite frågor om odling utomhus då jag intresserat mig väldigt mkt om det på sista tiden och i synnerhet lowryder då den växer upp så fort.
Men låt oss säga att jag köper hem några dussin lowryder-frön och vill så den utomhus, hur ska jag gå tillväga? Ska man förplantera dem inomhus så de hinner utveckla lite rotverk innan man sätter ut dem eller hur är det?
Vilket klimat skall det vara ute för att de skall överleve och sist men inte minst, VART bör man sätta dom utomhus? Tips på bra ställen att sätta ut dem små liven är av intresse..
Förresten, hur skall man sköta dem sedan? Behöver man vattna dem ifall det inte regnat på några dagar och behövs det någon sorts växtnäring eller är det bara att springa runt och sprida sina små fröer hejvilt runt sig?

Förlåt för alla frågor, men har någon en länk som behandlar utomhusodling så vore det av stort intresse!

Tjena! (om du inte har fått svar på dina frågor)

Ja du bög vegga dina plantor antingen i en växthus (finns miniväxthus som är perfekt åt LR att köpas) eller så veggar du dom inne under en lampa. Du ska vegga dom tills de är tillräckligt stora för att klara sig, och komihåg att vind är bra för dem, de blir starka av de! Så du kan sätta ut dom ganska tidigt när de är små.

Sätt ut dom på ett ställe där det är öppet och gärna lite högre upp. Sätt ut dom när det är varmt om natten också! 15C+ så är dom nog redo!

Ja, det är bara att vattna när de är torra om det inte regnar. Det finns massvis med olika näringspordukter du kan köpa. Men om du vill satsa på något billigt så kan du köpa flytande/kornig blåkorn på konsum och he på, tillsätt det inte när de är små, då kan de dö.
Citera
2006-03-29, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weedhead
Tjena! (om du inte har fått svar på dina frågor)

Ja du bög vegga dina plantor antingen i en växthus (finns miniväxthus som är perfekt åt LR att köpas) eller så veggar du dom inne under en lampa. Du ska vegga dom tills de är tillräckligt stora för att klara sig, och komihåg att vind är bra för dem, de blir starka av de! Så du kan sätta ut dom ganska tidigt när de är små.

Sätt ut dom på ett ställe där det är öppet och gärna lite högre upp. Sätt ut dom när det är varmt om natten också! 15C+ så är dom nog redo!

Ja, det är bara att vattna när de är torra om det inte regnar. Det finns massvis med olika näringspordukter du kan köpa. Men om du vill satsa på något billigt så kan du köpa flytande/kornig blåkorn på konsum och he på, tillsätt det inte när de är små, då kan de dö.

vart kan man köpa miniväxthus? har en ungefär liknande ide som killen ovan, ska sätta ut dom i början av juni/slutet på maj tror jag.
Citera
2006-03-29, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skyclad
vart kan man köpa miniväxthus? har en ungefär liknande ide som killen ovan, ska sätta ut dom i början av juni/slutet på maj tror jag.

Du kan köpa den på en större blommbutik, eller ÖB (om det finns hos dig).
Citera
2006-03-29, 23:23
Medlem
re

Min odling:

Jag hade tänkt köpa 10-12 lowryders, och börja vegga dom inomhus i mitten/slutet av maj. Sen någon vecka senare sätta ut dom i ett/några stycken växthus i några veckor tills dom blivit starkare, och sen sätta ut dom i det fria. Kommer inte kunna kolla till dom så värst mycket eller köpa en massa snigelmedel osv så jag antar att ett par kommer kola. Tror ni det kommer funka/är nån ide alls, eller är det bättre att jag köper en femma färdigt gräs för pengarna från början?
Citera
2006-03-30, 08:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skyclad
Min odling:

Jag hade tänkt köpa 10-12 lowryders, och börja vegga dom inomhus i mitten/slutet av maj. Sen någon vecka senare sätta ut dom i ett/några stycken växthus i några veckor tills dom blivit starkare, och sen sätta ut dom i det fria. Kommer inte kunna kolla till dom så värst mycket eller köpa en massa snigelmedel osv så jag antar att ett par kommer kola. Tror ni det kommer funka/är nån ide alls, eller är det bättre att jag köper en femma färdigt gräs för pengarna från början?

Du kmr ju få mycket mer än en 5a gräs på dina 10-12 LR. Ja, bara de inte torkar ut och inte blir uppätna av sniglar så kommer det att funka, men man måste ändå sköta om sina flickor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in