2007-03-23, 01:47
Medlem
är det någon idé att klona Lowryders?

eller det kanske inte funkar alls eftersom dom är autoblommande
Citera
2007-03-23, 09:14
Medlem
Kunde inte editera mitt ovanstående inlägg så får skriva ett nytt.

Är det nödvändigt att använda samma slags jordmix när man planterar om sina blommor?
Citera
2007-03-23, 09:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av le_smoker
Kunde inte editera mitt ovanstående inlägg så får skriva ett nytt.

Är det nödvändigt att använda samma slags jordmix när man planterar om sina blommor?
Nej men de bör inte heller skilja för mycket. Undvik göddsling vid omplantering.
Citera
2007-03-23, 14:46
Medlem
var kan man köpa sladdar som har en vanlig elkontakt och E27 sockel.
Kollat både Järnia och Åhlens och antingen har dom vanlig elkontakt med E14 sockel eller en sån där jävla lampkontakt (världens sämsta uppfinning) med E27 sockel

okej hittade en på clas ohlson.
Citera
2007-03-23, 16:39
Medlem
blejsers avatar
Citat:
var kan man köpa sladdar som har en vanlig elkontakt och E27 sockel.
Kollat både Järnia och Åhlens och antingen har dom vanlig elkontakt med E14 sockel eller en sån där jävla lampkontakt (världens sämsta uppfinning) med E27 sockel

okej hittade en på clas ohlson.

Precis, allt sånt där brukar finnas på clas ohlson, så du vet till framtiden
Annars har ju ahlsell och elektroscandia sånt också, i annat fall.
Citera
2007-03-23, 19:26
Medlem
köpte en sån där sladd jag talade om ovan (innan jag skrev ovanstående inlägg självklart), och märkte först när jag kommit hem vad det var för någon. gick senast och tänkte byta den, men idioterna hade inte gett mig ngt kvitto och inte fan kunde jag byta den utan kvitto.
HANDLA ALDRIG PÅ JÄRNIA

är det verkligen så jäkla viktigt att det helt rent där man ska odla? har ställt in en kartong med insidan klädd av aluminiumfolie i min alldeles för stora garderob/klädkammare. har bl.a. min dammsugare och skjortor/jackor där inne.
bör väl vara lugnt, jag kollar ju ändå på dom varje dag.
Citera
2007-03-23, 21:20
Bannlyst
Citat:
är det verkligen så jäkla viktigt att det helt rent där man ska odla? har ställt in en kartong med insidan klädd av aluminiumfolie i min alldeles för stora garderob/klädkammare. har bl.a. min dammsugare och skjortor/jackor där inne.
Ja för växten är de lugnt, hur dina skjortor tar det är en annan sak.
Citera
2007-03-23, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrickaren
Ja för växten är de lugnt, hur dina skjortor tar det är en annan sak.

heh mjo får flytta på dom om det börjar lukta för mkt. är ju ändå en lowryder korsning så det e nog lugnt

sen är det ju faktiskt inte helt fel att gå runt och stinka gräs. lovar man får napp på krogen då
Citera
2007-03-24, 04:17
Medlem
Midnights avatar
Citat:
är det någon idé att klona Lowryders?

eller det kanske inte funkar alls eftersom dom är autoblommande

Funkar inte allst, sticklingarna skulle börja blomma samtidigt som mamman gör det.

Citat:

De sägs ju att de bör vara helt rent, vad jag förstått det som så är det framföralt för att inte massa bakterier ska bildas med ohyra som följd, bakterier överhuvudtaget är väl egentligen inte bra men det är ju knappast kliniskt rent i naturen heller. Tror inte det är så viktigt som endel försöker få det att låta.
Citera
2007-03-26, 13:24
Medlem
tror jag precis råkade ta livet av min äldsta planta. skulle flytta den ifrån mjölkpaketet till en kruka, men det visade sig att jorden inte var speciellt stabil så det flög grejer åt alla håll och jag tror jag råkade dra sönder hela rotsystemet (som antagligen inte är så stort efter 1½ vecka ändå). tror inte den kommer överleva men jag får se vad som händer.
Citera
2007-03-26, 13:32
Medlem
Midnights avatar
Citat:
tror jag precis råkade ta livet av min äldsta planta. skulle flytta den ifrån mjölkpaketet till en kruka, men det visade sig att jorden inte var speciellt stabil så det flög grejer åt alla håll och jag tror jag råkade dra sönder hela rotsystemet (som antagligen inte är så stort efter 1½ vecka ändå). tror inte den kommer överleva men jag får se vad som händer.

Va inte så säker på att den att kommer dö, jag har själv råkat slakta nästan hela rotsystemet på en planta och den såg ut som om ingenting hade hänt, snacka om överlevare

Se till så den har vatten och ljus så har den nog goda chanser att ta sig...
Citera
2007-03-26, 13:50
Medlem
ja det är ju trots allt en lowryder.

när kan man tillsätta näring förresten? står på jorden jag köpt att ingen näring behövs tillsättas de 4 första veckorna. är det någon idé att göra det då.
tänkte köpa lite orkidénäring, kostar bara runt 20 spänn på konsum
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in