2010-02-06, 13:19
Medlem
har bestämmt mig för Lowryder #2 ak 47 någon som vet ungefär hur mycket man kan få ut på den?
sen nu mer tips när är det bra att börja grodda och vegga dom ifall jag vill att dom ska vara klara i sommar. och ska köra utomhus!
Citera
2010-02-06, 13:24
Medlem
Jag Vet att det tar tid, men jag tänkte samtidigt att det skadar inte att fråga!

Hur lång tid kan det ta ungefär för ett frö att titta upp ur jorden?
Jag hade först mina frö i ett glas vatten några timmar, sedan stoppade jag ner dom i lagom fuktig jord,
och dom har varit där i nu i ~75h (3 dagar) vilket absolut kan vara helt normalt!

men undrar fortfarande hur lång tid ungefär jag bör vänta mig som Max (lowryder)
Citera
2010-02-06, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markus004
Jag Vet att det tar tid, men jag tänkte samtidigt att det skadar inte att fråga!

Hur lång tid kan det ta ungefär för ett frö att titta upp ur jorden?
Jag hade först mina frö i ett glas vatten några timmar, sedan stoppade jag ner dom i lagom fuktig jord,
och dom har varit där i nu i ~75h (3 dagar) vilket absolut kan vara helt normalt!

men undrar fortfarande hur lång tid ungefär jag bör vänta mig som Max (lowryder)

groda du dom inte innan?
Citera
2010-02-06, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackaakamackan
groda du dom inte innan?

njae, eller jag blev ju tipsad av en vän att stoppa ner fröna i ett glas vatten, (hade i dom i kanske 18-20h) meningen var att fröna skulle öppna sig i vattnet, men det gjorde dom inte, så han tyckte inte det var någon mening att ha i dom mer i vattnet, för han sa att vissa frön kan ha svårt/ta tid att öppna sig.

men nog om det! det funkar ju för folk att stoppa fröna Direkt i jorden det första dom gör, så det ska nog egentligen inte vara några problem där, (hoppas jag inte iaf:P)

men som sagt, hur många dagar som Max borde man vänta sig innan dom kikar upp?
det är ju bara att vänta såklart tills dom gör :P men som jag sa så skadar det inte att fråga iaf
Citera
2010-02-06, 15:22
Medlem
DCStar22s avatar
Citat:
har bestämmt mig för Lowryder #2 ak 47 någon som vet ungefär hur mycket man kan få ut på den?
sen nu mer tips när är det bra att börja grodda och vegga dom ifall jag vill att dom ska vara klara i sommar. och ska köra utomhus!

Kan få upp till 25g /plantan
Citera
2010-02-06, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markus004
njae, eller jag blev ju tipsad av en vän att stoppa ner fröna i ett glas vatten, (hade i dom i kanske 18-20h) meningen var att fröna skulle öppna sig i vattnet, men det gjorde dom inte, så han tyckte inte det var någon mening att ha i dom mer i vattnet, för han sa att vissa frön kan ha svårt/ta tid att öppna sig.

men nog om det! det funkar ju för folk att stoppa fröna Direkt i jorden det första dom gör, så det ska nog egentligen inte vara några problem där, (hoppas jag inte iaf:P)

det är ju bara att vänta såklart tills dom gör :P men som jag sa så skadar det inte att fråga iaf

kolla swecan.org istället följ den guiden med grodning för det med att lägga dom i vatten funkar inte..
Citera
2010-02-06, 17:05
Medlem
DCStar22s avatar
Citat:
postat av markus004

det är ju bara att vänta såklart tills dom gör :P men som jag sa så skadar det inte att fråga iaf kolla swecan.org istället följ den guiden med grodning för det med att lägga dom i vatten funkar inte..

Tänk naturligt. en planta växer i colimbia säger vi,, sen dör den och budsen rammlar ner, rakt ner i jorden och krumlas ner ungefär 2-3 cm under marken sen kommer det regn. och allting drar igång.
Citera
2010-02-06, 17:16
Medlem
Mattej00s avatar
Citat:
kolla swecan.org istället följ den guiden med grodning för det med att lägga dom i vatten funkar inte..

det funkar hur bra som helst
Citera
2010-02-07, 18:56
Bannlyst
Ni som har odlat utomhus i Skåne vad är era erfarenheter? Fick ni köra autoblom eller gick det bra med andra sorter också? Kan ju bli riktigt varma och sköna sommrar här nere. Vilka sorter rekommenderas?
Citera
2010-02-07, 20:03
Medlem
Mattej00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy_Fox
Ni som har odlat utomhus i Skåne vad är era erfarenheter? Fick ni köra autoblom eller gick det bra med andra sorter också? Kan ju bli riktigt varma och sköna sommrar här nere. Vilka sorter rekommenderas?

Thyphoon, finns flera odlingsdagböcker på icmag där danskar odlar det utomhus, bara att söka.
Citera
2010-02-07, 21:09
Medlem
DCStar22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy_Fox

Vet ej om du hade några planer på att börja sälja det eller om du hade tänkt det för eget bruk.
Här blir ju många som blir tagna just på detta. och man kör ibland razzior. Tex en vanlig polis helikopter som tar snår över skogar, stränder och andra ödeplatser som misstänks.

Odla det inne då vet du att du får ha kvar det, om du inte skulle kunna det är det förmodligen för att du bor hemma och är under 18, och inte ens borde vara här på flashback

Men annars blir det ju riktigt mörkt här på nätter och kvällar så autoflowering behövs inte. ( JockHorror)
Senast redigerad av DCStar22 2010-02-07 kl. 21:18.
Citera
2010-02-07, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DCStar22
Vet ej om du hade några planer på att börja sälja det eller om du hade tänkt det för eget bruk.
Här blir ju många som blir tagna just på detta. och man kör ibland razzior. Tex en vanlig polis helikopter som tar snår över skogar, stränder och andra ödeplatser som misstänks.

Odla det inne då vet du att du får ha kvar det, om du inte skulle kunna det är det förmodligen för att du bor hemma och är under 18, och inte ens borde vara här på flashback

Men annars blir det ju riktigt mörkt här på nätter och kvällar så autoflowering behövs inte. ( JockHorror)

Hoho kompis?! Aningen ignorant skrivet men jag förstår till viss del, lär vara en massa småpojkar som skriver i tråden. Anledningen till varför jag vill odla ute är dels för att spara på cash, vad jag läst så grillar ju fläktar/hps lampa och hela köret el räkningen ganska kraftigt. Och för att jag helt enkelt diggar hela konceptet med gerilla odling. Skall ändå inte utomlands förrens i december så detta håller mig sysselsatt. Och nej planerar endast bara några plantor till eget bruk, inga ganja fields precis.
Vilken del av Skåne bor du i? Jag har aldrig sett polis helikoptrar som spanar för just detta. Och platsen jag har valt för odling är så pass diskret så tror inte ens en helikopter hade sett det.
Det är ju mer knas att odla hemma där det kan kopplas till dig än ute i naturen.
Läser just nu om Thyphoon, verkar ju vara en ganska stabil strain.
Funderar på att köra Blueberry/lowryder hybrider också bara för att testa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in